اوباما مجوز فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را صادر کرد

روزنامه یو اس ای تودی گزارش داد  که بر اساس فرمان رئیس جمهور آمریکا، وزارت خارجه این کشور پس از تایید تعهداتی که ایران بر اساس برجام باید انجام دهد، اجازه خواهد داشت مجوز صدور هواپیماهای مسافربری به ایران را صادر کند. شرکت های هواپیمایی ایران سال هاست که بر اثر تحریم‌های آمریکا از معامله …

روزنامه یو اس ای تودی گزارش داد  که بر اساس فرمان رئیس جمهور آمریکا، وزارت خارجه این کشور پس از تایید تعهداتی که ایران بر اساس برجام باید انجام دهد، اجازه خواهد داشت مجوز صدور هواپیماهای مسافربری به ایران را صادر کند.
شرکت های هواپیمایی ایران سال هاست که بر اثر تحریم‌های آمریکا از معامله مستقیم با شرکت‌های عمده هواپیماسازی که آمریکا سهام دار اصلی آنهاست، محروم بوده اند.
تحریم فروش هواپیمای مسافربری به ایران مربوط به تحریم هایی است که آمریکا به دلیل گروگانگیری دیپلمات هایش در سفارت این کشور در تهران در سال ۱۳۵۸ علیه ایران اعمال کرد و ارتباطی با پرونده اتمی ایران نداشت اما در جریان مذاکرات دو ساله اتمی، مقام های ایرانی موفق به متقاعد کردن آمریکا به لغو این تحریم شدند. حمید بعیدی نژاد، مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه ایران و از اعضای گروه مذاکره کننده اتمی کشور، پس از حصول توافق جامع اتمی گفته بود که موضوع تحریم ۳۵ ساله فروش هواپیما به ایران با قول جان کری، وزیر خارجه آمریکا و پیگیری زیاد ایران لغو شد.
شرکت های ایرانی، خواستار خرید ۲۵۰ تا ۴۰۰ فروند هواپیمای مسافربری جدید هستند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا