در جلسه دادسرا با سینماگران چه گذشت؟

حبیب ایل‌بیگی درباره آنچه که در جلسه (۲۶ دی ماه) میان سینماگران و رئیس دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح شده است‌، توضیح داد: این جلسه دعوتی بود از سوی این دادسرا که به منظور گفت‌وگو و همفکری برگزار شد که طی آن هم دوستان سینماگر و هم دوستان دادسرای فرهنگ و رسانه دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات‌شان …

حبیب ایل‌بیگی درباره آنچه که در جلسه (۲۶ دی ماه) میان سینماگران و رئیس دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح شده است‌، توضیح داد: این جلسه دعوتی بود از سوی این دادسرا که به منظور گفت‌وگو و همفکری برگزار شد که طی آن هم دوستان سینماگر و هم دوستان دادسرای فرهنگ و رسانه دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات‌شان را مطرح کردند. او ادامه داد: در واقع نیت دادسرای رسانه از برگزاری این جلسه، حمایت و صیانت از فرهنگ و هنر بود و دوستان سینماگر هم مشکلات و موانع خود را برای تبلیغ و معرفی فیلم‌هایشان در داخل کشور بیان کردند. ایل‌بیگی خاطرنشان کرد: سینماگران تایید کردند که آنچه شبکه‌های ماهواره‌ای در مورد فیلم‌های ما طراحی و هدف‌گذاری کرده‌اند، نشان می‌دهد که آنها به دنبال نیت خیرخواهانه‌ای برای اهالی فرهنگ و سینما نیستند و همه سینماگران حاضر تاکید داشتند که باید برای اعتلای سینمای ملی و مراقبت صیانت از آن توجه ویژه‌ای به آن مبذول شود.
رئیس شورای نظارت و ارزشیابی ادامه داد: در این جلسه سینماگران ابراز امیدواری کردند که این هنر از سوی قوه قضاییه مورد حمایت قرار بگیرد و تاکید شد در جلسات بعدی مباحث بیشتری در مورد حمایت از سینما مطرح شود تا به راهکارهای بهتری برسیم.
ایل‌بیگی با اشاره به اینکه تبلیغ و اطلاع رسانی فیلم‌های ایرانی از شبکه‌های ماهواره تخلف محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جلسه سینماگران درخواست کردند تا اطلاع رسانی و تبلیغات فیلم‌ها در داخل کشور به گونه‌ای باشد تا سینماگران ناچار نباشند با شبکه‌های بیگانه همکاری کنند. ضمن اینکه قرار شد اطلاع رسانی لازم انجام شود و سینماگران دیگری که در جلسه حاضر نبودند از این موضوع آگاهی پیدا کنند که همکاری با شبکه‌های بیگانه جرم به حساب می‌آید.
ایل‌بیگی ادامه داد: خواهش ما از دادسرای فرهنگ و رسانه این بود که آنان هم جنبه حمایتی‌شان را حفظ کنند و در جلساتی با صدا و سیما و شهرداری از آنان بخواهند که بیشتر از سینمای ملی حمایت کنند.
این مسئول جلسه‌ ديروز ۲۶ دی ماه را بسیار خوب ‌، روشنگرانه و دوستانه توصیف کرد و افزود: تاکید ما بر این است که با ارتباط بیشتر میان اهالی سینما و مسئولان دادسرای فرهنگ و رسانه مشکلات احتمالی این عرصه زودتر حل شود.خوشبختانه این جلسه در فضایی بسیار محترمانه و دوستانه برگزار شد و نتایج خوبی به همراه داشت که این نتایج را به دیگر سینماگران نیز اطلاع خواهیم داد. او تاکید کرد: قرار است به دوستان سینماگر اطلاع بدهیم که پخش آگهی فیلم‌هایشان از طریق شبکه‌هایی که مورد پذیرش نظام ما نیست‌، به زیان ماست و امیدواریم با فضای حمایتی که در داخل کشور برای تبلیغ و اطلاع رسانی فیلم‌های ایرانی ایجاد می‌شود‌، از همکاری با شبکه‌های معاند بی‌نیاز شویم. حبیب ایل‌بیگی در پایان گفت‌وگویش با ایسنا تاکید کرد: جلسه‌ امروز (ديروز) اصلا به منزله احضار سینماگران نبود، چرا که احضار شرایط خاص خود را دارد و حتما باید مکتوب باشد، بلکه جلسه‌ای تعاملی بود که در فضای دوستانه برگزار شد.  در همین زمینه سیدجمال ساداتیان یکی از تهیه‌کنندگانی که او نیز در این جلسه حضور داشته است‌، به ایسنا گفت: جلسه‌ای بسیار خوب و سازنده بود‌ که با حضور آقای قطبی،  رئیس دادسرای فرهنگ و رسانه برگزار شد و بیشتر جنبه همفکری داشت. وی ادامه داد: در این جلسه بحث‌های زیرساختی درباره سینما مطرح شد و دوستان سینماگر مطالبات خود را بیان کردند. ساداتیان افزود: در این جلسه این پرسش مطرح شد که چرا بعضی از فیلم‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود و سینماگران حاضر توضیحات‌شان را در این زمینه ارائه کردند. تهیه کننده فیلم «جامه‌دران» خاطر نشان کرد: در این جلسه مقرر شد از طریق تعامل بیشتر میان تلویزیون و شهرداری زمینه بیشتر و بهتری برای تبلیغات فیلم‌های سینمای ایران فراهم شود تا دیگر سینماگران ناچار نشوند برای تبلیغ و اطلاع رسانی فیلم‌هایشان از شبکه‌های بیگانه کمک بگیرند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا