رهایی ۲۵ ایرانی؛نخستین دستاورد عملی برجام

یک مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود با اشاره به لغو حکم استرداد ۱۴ ایرانی گفت که امریکا در سالهای گذشته حکم دستگیری این افراد را به اتهام دور زدن تحریمها صادر کرده و خواستار استرداد آنها به امریکا شده بود. به گفته وی ، سعید جمیلی ، جلال سلامی ، متین صادقی ، …

یک مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود با اشاره به لغو حکم استرداد ۱۴ ایرانی گفت
که امریکا در سالهای گذشته حکم دستگیری این افراد را به اتهام دور زدن تحریمها صادر کرده و خواستار استرداد آنها به امریکا شده بود.
به گفته وی ، سعید جمیلی ، جلال سلامی ، متین صادقی ، علیرضا معظمی گودرزی ، محمد عباس محمدی ، کوروش طاهرخانی، سجاد فرهادی، سید احمد ابطحی ، غلامرضا محمودی، حمید عرب نژاد، علی معطر ، محمدعلی شعرباف، امین روان و بهروز دولت زاده افرادی هستند که حکم استرداد آنها لغو شده است.
امریکا همچنین محدودیتهای حقوقی پس از آزادی هفت ایرانی دیگر را نیز که سالهای پایانی محکومیت خود را در زندانهای آن کشور می گذرانند را لغو کرد.
افراد یاد شده علاوه بر هفت ایرانی هستند که امروز از زندانهای امریکا آزاد شدند.
اسامی زندانیان آزادشده ایرانی از سوی امریکا آرش قهرمان، نادر مقانلو، بهرام مکانیک، تورج فریدی، نیما گلستانه، خسرو افقهی و علی صابونچی اعلام شده است.
جیسون رضاییان، نصرت الله خسروی رودسری ، امیر حکمتی و سعید عابدینی نیز چهار ایرانی دو تابعیتی بودند که از سوی مقامهای ایرانی آزاد شدند.
عباس جعفری دولت آبادی در همین زمینه به خبرنگاران گفت: در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام، چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی ظرف روز جاری(شنبه) در چارچوب مبادله زندانیان آزاد شدند.
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا