بهره برداری از CDN در حال حاضر امکانپذیر نیست

به گزارش خبرنگار موبنا، “شهاب وهاب زاده” معاون فنی شرکت آسیاتک با اشاره به اینکه آسیاتک در حال حاضر ۷۰ گیگابیت برثانیه در اوج مصرف تحویل شرکت زیرساخت می دهد؛ گفت: محتوایی که در داخل کشور هاست شده است بیش از ۳۰ درصد کل ترافیک داخلی است. وی با اشاره به آمار سال ۲۰۱۵ کمپانی …

به گزارش خبرنگار موبنا، “شهاب وهاب زاده” معاون فنی شرکت آسیاتک با اشاره به اینکه آسیاتک در حال حاضر ۷۰ گیگابیت برثانیه در اوج مصرف تحویل شرکت زیرساخت می دهد؛ گفت: محتوایی که در داخل کشور هاست شده است بیش از ۳۰ درصد کل ترافیک داخلی است.
وی با اشاره به آمار سال ۲۰۱۵ کمپانی داین اظهار کرد: براساس این آمار حدود ۶۵ درصد ترافیک ایرانی و فارسی زبان داخل کشور عرضه می شود و ایران رتبه اول میدل ایست در این حوزه را توانسته بخود اختصاص دهد و مهمتر از آن اینکه عمده این محتوا را آسیاتک میزبانی می کند .
وی با بیان اینکه CDN وظیفه رساندن و توزیع محتوا و اطلاعات به سرور بازدیدکننده سایت را بر عهده دارد، گفت: در حال حاضر امکان استفاده از CDN های خارجی مانند گوگل، آکامای و … در داخل کشور وجود ندارد و بنابراین بخشی از ترافیک کاربران به سمت خارج از کشور هدایت می شود.
وی گفت: به دلیل مشکلات داخلی شبکه زیرساخت امکان راه اندازی رسمی CDN داخلی برای محتوا وجود ندارد و شرکت آسیاتک نیز با اینکه آماده بهره برداری از پروژه CDN می باشد به استفاده از آن به صورت آزمایشی اکتفا نموده است.
معاون فنی شرکت آسیاتک با بیان اینکه در حال حاضر هیچ شرکتی در ایران سرویس CDN ارائه نمی دهد، اظهار داشت: یکی از علل عمده عدم راه اندازی CDN، مدل طراحی شبکه شرکت های ارایه دهنده خدمات می باشد چرا که ترافیک کاربران به صورت استانی به سمت اینترنت هدایت نمی شود.
وهاب زاده سه مشکل فنی، رگولاتوری و اقتصادی را مانع رشد CDN در استان ها دانست و گفت: به دلیل نبود دیتاسنتر یکپارچه، ترافیک روتینگ زیرساخت به صورت معمول صورت نمی گیرد؛ مثلا شهرهایی وجود دارد که ترافیک آنها از مسیرهای متفاوت می گذرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا