خودروسازها پیش از هک شدن اتومبیل جلوی این اتفاق را می‌گیرند

به گزارش موبنا، تا این تاریخ هنوز هیچ حمله سایبری جدی به خودروها گزارش نشده است. ولی گروهی از محققان امنیتی در سال ۲۰۱۵ میلادی امکان هک شدن اتومبیل‌ها را به نمایش کشیدند و این مسئله دولت‌ها را نگران کرد. وزارت حمل و نقل آمریکا (DOT) امیدوار است همکاری‌های گسترده‌ای را با شرکت‌های خودروساز آغاز …

به گزارش موبنا، تا این تاریخ هنوز هیچ حمله سایبری جدی به خودروها گزارش نشده است. ولی گروهی از محققان امنیتی در سال ۲۰۱۵ میلادی امکان هک شدن اتومبیل‌ها را به نمایش کشیدند و این مسئله دولت‌ها را نگران کرد.

وزارت حمل و نقل آمریکا (DOT) امیدوار است همکاری‌های گسترده‌ای را با شرکت‌های خودروساز آغاز کند تا از این طریق بتواند ایمنی را در نسل جدید اتومبیل‌ها برقرار سازد و امنیت سایبری را در صنعت خودروسازی هم ارتقا دهد.

این توافق بین دولت آمریکا و تمام شرکت‌های بزرگ خودروسازی منعقد شده و از هم‌اکنون عملیاتی شده است تا جلوی بروز هر گونه مشکل امنیتی گرفته شود.

«آنتونی فاکس» وزیر حمل و نقل آمریکا در این خصوص گفت: «امنیت واقعی برای خودروها شناسایی شده است و پیش از بروز هرگونه مشکل سایبری یا عملیات هکری، می‌توانیم جلوی آن را بگیریم. این یک اقدام پیشگیرانه است و به عنوان مثال، قبل از آنکه تصادف انجام شود می‌توانیم جلوی آن را بگیریم».

بر اساس این طرح خودروسازان و دولت آمریکا موظف شدند بهترین سیستم‌های امنیتی برای مقابله با هرگونه عملیات هکری را تولید و آن را روی نسل جدید اتومبیل‌ها نصب کنند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا