احتمال استیضاح واعظی پررنگ تر شد

به گزارش موبنا به نقل از خبرگزاری دانشجو، نصراله پژمانفر نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوالش از محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار داشت، گفت: این سوال از سوی اینجانب مطرح و به امضای ۱۳ نماینده رسید که بالاخره وزیر پس از …

به گزارش موبنا به نقل از خبرگزاری دانشجو، نصراله پژمانفر نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوالش از محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار داشت، گفت: این سوال از سوی اینجانب مطرح و به امضای ۱۳ نماینده رسید که بالاخره وزیر پس از ۲ بار غیبت و تهدید شدن به استیضاح، در جلسه امروز کمیسیون حاضر شد.
پاسخ های وزیر ارتباطی به سوالات ما نداشت و به همین دلیل ما قانع نشدیم.
پژمانفر با بیان اینکه برخی از نمایندگان امضا کننده سوال در جلسه حضور داشتند، تصریح کرد: ما از توضیحات وزیر اصلا قانع نشدیم و وزیر جواب درست و منطقی به سوالات نداد و چون سوال ملی است برای بررسی بیشتر به صحن مجلس ارجاع شد و وزیر باید در روزهای آینده با حضور در صحن مجلس به آن پاسخ دهد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به محور این سوال افزود: این سوال در خصوص پیامک های تبلیغاتی است که برای گوشی های تلفن همراه مردم ارسال می شود و متاسفانه هیچ نظارتی بر روی آنها وجود ندارد و این عدم نظارت هم ناشی از ضعف وزیر و مدیریت وی بر وزارتخانه است.
پژمانفر با تاکید بر اینکه ارسال پیامک های تبلیغاتی به گوشی های مردم، بعضا موجب مزاحمت است، گفت: بعضی از این پیامک ها غیر اخلاقی، برخی در زمینه بهداشتی و درمانی و… است که مورد سوء استفاده قرار می گیرد و از محتوای پیامک ها مشخص می شود که هیچ کنترل و نظارتی بر آنها نیست. [نمایندگان از توضیحات واعظی قانع نشدند/ پاسخگویی وزیر در صحن مجلس برای پیامک های غیراخلاقی] وی با بیان اینکه این پیامک ها و تبلیغات غیر اخلاقی، تبعات فرهنگی و اجتماعی در جامعه و کیان خانواده ها دارد، تصریح کرد: سوال ما این بود که چرا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نه نظارتی دارد و نه پاسخگوست؟ چرا اقدام خاصی در این زمینه انجام نمی شود و برنامه ای برای کنترل آن ندارند؟
نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پاسخ های وزیر ارتباطی به سوالات ما نداشت و به همین دلیل ما قانع نشدیم.
پژمانفر گفت: این سوالات قبلا ۲ بار در دستور کار کمیسیون قرار داشت که وزیر در جلسه کمیسیون حضور نیافت و نمایندگان عدم حضور وزیر را یک نوعی بی اعتنایی و بی احترامی به نمایندگان محسوب و تهدید کردند اگر وزیر برای بار سوم حاضر نشود، استیضاح خواهد شد که وی امروز حضور یافت.
وی تصریح کرد: اگر وزیر در صحن مجلس به سوال ما پاسخ درستی ندهد، ما قانع نخواهیم شد.
استیضاح وزیر و معرفی مدیری کارآمد
کارشناسان معتقدند وزیر ارتباطات در مورد دفاع تمام قدی که از شبکه اجتماعی غیر اخلاقی، ضد دین و فرهنگ تلگرام نیز در چند ماه گذشته با پشتیبانی رئیس جمهور داشته است؛ نیز پاسخی برای نمایندگان مردم ندارد.
چندی پیش واعظی از همکاری با شرکت تلگرام و مسدود شدن کانالها و محتواهای غیر اخلاقی آن خبر داده بود. در حالی که این ادعا هیچگاه عملی نشد، تلگرام اخیرا اقدام به فراگیر کردن کانالها و گروه های غیر اخلاقی کرده است.
حذف بودجه شبکه ملی اطلاعات از برنامه ششم توسعه، عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات علی رغم تکلیف قانونی، عدم نظارت کافی بر محتوای پیامک های تبلیغاتی و عدم حذف شوراهای موازی زیرمجموعه و مرتبط با وزارت ارتباطات و موازی با شورای عالی فضای مجازی مطابق دستور صریح رهبر انقلاب؛ از جمله نقاط تاریک محمود واعظی در صندلی وزارت بوده است.
منتقدین محمود واعظی علی رغم موارد فوق پذیرش مسئولیت های نامرتبط با حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را از جمله عملکرد های منفی وی می دانند. برای  نمونه می توان به مسئولیت اتاق بازرگانی ایران و ترکیه اشاره کرد، مسئولیتی که با وجود وزارت های صنایع و معادن، بازرگانی، اقتصاد و کشاورزی، علت اینکه وزیر ارتباطات این مسئولیت را بر عهده بگیرد برای همگان ایجاد ابهام بزرگی می کند.
امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن عملکرد غیر قابل انکار واعظی و دولت محترم با انتخاب مدیر مبتکر و متکی بر جوانان ایرانی در آینده کاستی های ۲ ساله گذشته را جبران و انتظارات مردم را برآورده نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا