سخنان ولید معلم درباره تنش ریاض و تهران

«ولید معلم» وزیر خارجه سوریه اعلام کرد موفقیت روسیه طی یک ماه بیشتر از دستاورد ائتلاف آمریکا در یک سال در سوریه است.معلم ضمن تشکر از مسکو به خاطر انجام عملیات هوایی در سوریه علیه داعش تأکید کرد که نیروهای دو کشور هماهنگی وجود دارد. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک»‌روسیه اظهار داشت که این …

«ولید معلم» وزیر خارجه سوریه اعلام کرد موفقیت روسیه طی یک ماه بیشتر از دستاورد ائتلاف آمریکا در یک سال در سوریه است.معلم ضمن تشکر از مسکو به خاطر انجام عملیات هوایی در سوریه علیه داعش تأکید کرد که نیروهای دو کشور هماهنگی وجود دارد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک»‌روسیه اظهار داشت که این هماهنگی به پیروزی در مناطق مختلف منجر شده است و تا کنون ۲۰% از اراضی سوریه را که تحت اختیار گروه‌های تروریستی بوده است بازپس گرفته اند.

وزیر خارجه سوریه در واکنش به تنش‌های ریاض و تهران نیز تصریح کرد، این تنش تأثیر منفی بر بحران سوریه دارد و عربستان قصد دارد جنگ فرقه‌ای و مذهبی را به راه بیاندازد.

معلم همچنین عربستان را متهم کرد که حمایت و تأمین مالی تروریست‌ها را افزایش می‌دهد و بر سر راه مذاکرات ژنو مانع‌تراشی خواهد کرد.

وی ضمن درخواست از کشورهای همسایه سوریه برای پایبندی به قطعنامه اخیر شورای امنیت، در پایان گفت: «اگر ترکیه، عربستان و قطر به قطعنامه سازمان ملل پایبند باشند ۷۰% از مشکلات ما حل خواهد شد و تأکید می‌کنم که ۳۰% باقی مانده نیز قبل از یک سال حل خاوهد شد»

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا