بازگشت تیپی شبیه محمود احمدی‌ نژاد

اهم سخنان وي از اين قرار است: * ممكن است كه برگشتن تيپي مثل احمدي‌نژاد سخت باشد به خاطر اينكه هزينه‌هاي آن براي نظام زياد بود. تازه آن هم امكان‌پذير است، حالا نمي‌گويم در كوتاه‌مدت، اما وقتي بحران خيلي زياد شود افرادي مي‌توانند با يك سري شعارها و ژست‌ها حالت پوپوليستي به خود بگيرند و …

اهم سخنان وي از اين قرار است:

* ممكن است كه برگشتن تيپي مثل احمدي‌نژاد سخت باشد به خاطر اينكه هزينه‌هاي آن براي نظام زياد بود. تازه آن هم امكان‌پذير است، حالا نمي‌گويم در كوتاه‌مدت، اما وقتي بحران خيلي زياد شود افرادي مي‌توانند با يك سري شعارها و ژست‌ها حالت پوپوليستي به خود بگيرند و انبوه عظيم مردمي كه دچار محروميت بوده و بي‌پناه هستند و مشكلاتي دارند را فريب داده و بگويد كه من نجات‌دهنده هستم.

*به جهت اينكه مدني‌تر و آموزش پذيرتر هستيم، گذشته ما گذشته متفاوت‌تري بوده است، تعصبات قبيله‌اي آنها تا حدي هنوز بيشتر است و نسبت به ما بدوي‌تر هستند و جامعه عقب افتاده‌اي محسوب مي‌شوند، امكانات و زيرساخت‌هاي اقتصادي شان هم متفاوت است. همه اين تفاوت‌ها و وجوه امتياز ما نسبت به كشورهايي نظير سوريه وجود دارد اما باز معتقدم اينها مانع از آن نمي‌شود كه به يكباره ما ١٠ پله به قسمت منفي بردار به عقب رانده نشويم و مثلا شخصي حتي مثل احمدي‌نژاد مجددا سر كار نيايد.

*دولت روحاني با دولت احمدي‌نژاد متفاوت است و قصدم اين نيست بگويم به آن دولت برگرديم اما اينكه عده‌اي بخواهند بگويند پس اگر اين‌طور است اين الان خوب است و به او فرصت دهيم، من مي‌گويم دوباره داريم شيپور را از سر گشاد آن مي‌دميم. آيا واقعا خواسته ما اين بود؟ من همان ابتدا كه دولت روحاني روي كار آمد گفت‌وگويي كردم و گفتم اين دولت، خرداد خسته است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا