سرقت از ٥٠ زن و مرد برای خرید کادوهای گرانقیمت

٢٢ تیرماه بود که پرونده یک کیف‌قاپی در کلانتری ١٢٢ دربند گشوده شد. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کیف‌قاپی» و به دستور حسین‌زاده، دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. مالباخته وقتی در مقر پلیس پیش روی کارآگاهان ایستاد، جزییات این …

٢٢ تیرماه بود که پرونده یک کیف‌قاپی در کلانتری ١٢٢ دربند گشوده شد. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کیف‌قاپی» و به دستور حسین‌زاده، دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته وقتی در مقر پلیس پیش روی کارآگاهان ایستاد، جزییات این کیف‌قاپی را تشریح کرد و گفت: داخل کوچه ناهید، پیاده درحال تردد بودم که ناگهان یک موتورسوار جوان به من نزدیک شد و در یک لحظه اقدام به قاپیدن کیف دستی‌ام حاوی تلفن ‌همراه، تبلت، دسته چک و چند کارت عابربانک همراه با رمز کرد.
با توجه به سرقت کارت‌های عابربانک حاوی رمز ورود به حساب، بلافاصله بررسی تراکنش مالی تمامی حساب‌ها انجام و مشخص شد که مبلغ ١٦‌میلیون تومان از حساب‌ها برداشت شده است. با شناسایی تعدادی از مراکز خرید در منطقه امین‌حضور و مراجعه کارآگاهان به این منطقه و انجام تحقیقات میدانی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که جوانی ٣٠ساله با مراجعه به تعدادی از مراکز فروش لوازم آشپزخانه تعدادی وسایل آشپزخانه خریداری کرده است.
با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته مراکز خرید و همچنین انجام تحقیقات از فروشندگان محل، کارآگاهان ضمن شناسایی یک جوان در تمامی تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته اطلاع پیدا کردند که این شخص با اجاره یک خودرو وانت اقدام به انتقال وسایل خریداری شده به محلی در منطقه پیروزی- خیابان شکوفه کرده است.
با شناسایی محل انتقال اموال خریداری شده از منطقه امین‌حضور به خیابان شکوفه، کارآگاهان موفق به شناسایی محل سکونت خانمی شدند که مشخص شد همسر صیغه‌ای یکی از مجرمان سابقه‌دار کیف‌قاپ به نام «ناصر» متولد ١٣٦٧ است. بنا بر اظهارات همسر متهم تمامی اموال خریداری شده در قالب هدیه و کادو، از سوی ناصر به این خانم تحویل داده شده بود.
با شناسایی «ناصر» و جمع‌بندی سوابق متعدد سرقت وی در پایگاه‌های مختلف پلیس آگاهی به‌ویژه پایگاه‌های سوم، چهارم و ششم آگاهی و همچنین بررسی سوابق متهم مشخص شد که ناصر در آخرین سابقه دستگیری خود در ‌سال ٩١ از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته اما با وجود این و پس از آزادی از زندان، مجددا سرقت‌های خود را از سر گرفته است.
با توجه به حرفه‌ای بودن متهم در انجام سرقت، متواری بودن وی از ‌سال ٩١ تاکنون و تغییر مداوم مخفیگاه از سوی متهم در سطح شهر تهران، دستورات ویژه‌ای جهت دستگیری وی از سوی قاضی حسین‌زاده مبنی بر ورود به مخفیگاه متهم در هر نقطه از شهر تهران و دستگیری در هر ساعت از شبانه‌روز صادر شد. سرانجام با انجام اقدامات ویژه پلیسی، «ناصر» درحالی‌که مخفیگاهش را به تازگی از مولوی به میدان شهدای هفتم تیر تغییر داده بود، در یک عملیات تعقیب و گریز همراه با تیراندازی دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
با دستگیری ناصر بیش از ٥٠ مالباخته در همان مراحل اولیه تحقیقات شناسایی شدند که با توجه به سوابق متعدد متهم در ارتکاب سرقت به‌ویژه کیف‌قاپی و گردنبندقاپی، اعتراف به سرقت‌های سریالی در مناطق مختلف شهر تهران به‌ویژه در مناطق شمال، شمال ‌شرق، مرکزی و شرق تهران و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی و مالباختگان، بازپرس پرونده با تقاضای انتشار بدون پوشش تصویر متهم از کسانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند، خواست جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صـدر (مسیر شرق به غرب) – ابتدای خیابان قلندری ‌شمالی مراجعه کنند.

 

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا