دعوا بر سر این ورزشگاه

به دلیل شرایط بهتر ورزشگاه شهید کاظمی هر دو باشگاه به دنبال در اختیار گرفتن این زمین هستند و هیچ‌کدام از موضع خود کوتاه نمی‌‌آیند. اختلافات تا جایی بالا گرفته که قرار است امروز مدیران سرخابی در دفتر شهردار تهران حاضر شوند و تصمیم نهایی در این‌باره گرفته شود. پرسپولیس پیش‌دستی کرد بعد از این‌که …

به دلیل شرایط بهتر ورزشگاه شهید کاظمی هر دو باشگاه به دنبال در اختیار گرفتن این زمین هستند و هیچ‌کدام از موضع خود کوتاه نمی‌‌آیند. اختلافات تا جایی بالا گرفته که قرار است امروز مدیران سرخابی در دفتر شهردار تهران حاضر شوند و تصمیم نهایی در این‌باره گرفته شود.
پرسپولیس پیش‌دستی کرد
بعد از این‌که در جلسه روز سه‌شنبه هفته گذشته شورای شهر تهران در حضور وزیر ورزش تصمیم گرفت ٢ ورزشگاه در مناطق ١٨ و ١٩ تهران را به سرخابی‌ها واگذار کند، پرسپولیس با حرکاتی زیرپوستی هدیه شهرداری را پس زد و خواهان در اختیار گرفتن ورزشگاه شهید کاظمی شد که در اظهارنظر اولیه در اختیار استقلال قرار گرفته شده بود. حتی پرسپولیسی‌ها از برنامه‌های خود برای استفاده از این ورزشگاه سخن گفتند تا این‌که صدای اعتراض استقلالی‌ها هم بلند شد.
این ورزشگاه به نام حجازی است!
بعد از اظهارات مدیران پرسپولیس، استقلالی‌ها که در چند روز اخیر افشارزاده را به دلیل سفر به آمریکا در جمع خود نمی‌دیدند، بیکار ننشستند و اعلام کردند ورزشگاه شهید کاظمی باید در اختیار آبی‌پوشان قرار بگیرد. مقداد نجف‌نژاد در این‌باره می‌گوید: «روزی که بنا شد کلنگ اول احداث ورزشگاه شهید کاظمی را بزنند، آن را به نام زنده‌یاد ناصر حجازی بر زمین زدند و در این مدت هم ورزشگاه به این منظور درحال احداث بود که درنهایت مورد استفاده استقلال قرار بگیرد. حتی در خبر نخست هم به همین شکل اعلام شد اما به یکباره صحبت‌های تازه‌ای شنیدیم و پیگیر بحث مالکیت این باشگاه هستیم.»
دعوا بر سر چیست؟
قطعا ورزشگاه شهید کاظمی نسبت به ورزشگاه امام رضا(ع) دارای مشخصات بهتری است که مدیران سرخابی را این‌طور به تکاپو انداخته است. در مقایسه امکانات این دو ورزشگاه به این نکته پی می‌بریم که دقیقا دعوا بر سر چیست. استادیوم شهید کاظمی که به تازگی افتتاح شده، با مساحتی حدود ٩٠٠٠٠ متر مربع و زیر بنایی به مساحت ١٢٠٠٠ مترمربع و گنجایش ١٥٠٠٠ نفر تماشاگر احداث شده که شامل زمین چمن طبیعی و سایر امکانات است اما از سوی دیگر ورزشگاه امام رضا(ع) ٥‌هزار نفر کمتر گنجایش تماشاگر دارد، دارای زمین چمن مصنوعی است و مساحتش نیز تقریبا نصف مساحت استادیوم شهید کاظمی است. همین تفاوت‌ها باعث شد که استقلال و پرسپولیس هیچ‌کدام راضی نشوند تا ورزشگاهی با امکانات کمتر را در اختیار بگیرند.
اظهارات   سرپرست پرسپولیس
علی اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اختلافاتی که بر سر مالکیت این دو باشگاه به وجود آمده، به «شهروند» می‌گوید: «طی صحبت‌هایی که قبل از اعلام رسمی اعطای این دو ورزشگاه به استقلال و پرسپولیس با شهرداری تهران داشتیم، قرار بود ورزشگاه شهید کاظمی در اختیار پرسپولیس قرار بگیرد. من نمی‌دانم استقلالی‌ها چطور می‌گویند که این ورزشگاه به نام مرحوم حجازی بوده اما به‌هرحال همه چیز در روزهای آینده مشخص خواهد شد. هنوز هیچ‌کدام از ٢ ورزشگاه در اختیار پرسپولیس قرار نگرفته اما من هم نمی‌خواهم وارد مباحث چالشی شوم و روبه‌روی مسئولان استقلال قرار بگیرم. آن چیزی که اتفاق افتاده همین بوده که گفتم و به‌هرحال این شهرداری است که به‌عنوان مالک اصلی ٢ ورزشگاه تصمیم‌گیرنده است.»
وی همچنین درباره احتمال انتقال تمرینات و مسابقات پرسپولیس به ورزشگاه شهید کاظمی می‌افزاید: «من نمی‌توانم از الان بگویم که تمرینات یا مسابقات را به آنجا انتقال می‌دهیم. این ورزشگاه دارای امکانات مناسبی است اما انتقال بازی‌های تیم بزرگی مثل پرسپولیس به یک مکان دیگر نیاز به مجوزهای زیادی دارد که از عهده من خارج است. اگر قطعی شد که استادیوم شهید کاظمی را به پرسپولیس می‌دهند، ‌رایزنی‌های لازم را برای انتقال فعالیت‌های تیم بزرگسالان به این زمین انجام می‌دهیم.»
شهردار پرسپولیسی است یا   استقلالی؟
از قرار معلوم اختلافات سرخابی‌ها باعث شده تا صبح امروز جلسه‌ای در دفتر قالیباف با حضور نمایندگان استقلال و پرسپولیس برگزار شود. از استقلال مقداد نجف‌نژاد در جلسه حاضر می‌شود و از جمع سرخپوشان نیز جعفر کاشانی به دفتر شهردار می‌رود که رابطه نزدیکی هم با وی دارد. به نظر می‌رسد رأی نهایی را شهردار تهران می‌دهد و باید دید تمایل قالیباف به اعطای ورزشگاه شهید کاظمی که دارای امکانات بهتری است، برای کدام تیم است. البته شاید نکته‌ای که هیچ‌کس به آن توجهی نکرده، شکست خوردن پروژه اعطای ورزشگاه‌های شهرداری تهران به سرخابی‌هاست که تجربه آن را نشان می‌دهد. همین ورزشگاه درفشی‌فر که چند سالی است تمام و کمال در اختیار سرخپوشان است، حالا به روزی افتاده که حتی شرایط میزبانی از تمرینات پرسپولیس را هم ندارد. از آن سو کمپ باشگاه استقلال نیز وضع چندان جالبی ندارد و می‌توان گفت همچنان نیمه‌کاره است. به‌هرحال باید دید برنده جدال سرخابی‌ها خارج از مستطیل سبز کدام باشگاه است.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا