رشد اقتصادي و فرهنگي با برجام

دكتر حسين ساساني / تحليلگر توسعه پايدار و عضو اتاق بازرگاني: سيستم بانكداري با برقراري سوئيفت رونق مي يابد و ما مي توانيم ارتباطات اسنادي خود با ديگر بانك‌ها را آغاز كنيم كه اين به توليدكنندگان كمك خواهد كرد، وقتي همه اينها دست به دست هم دهند و رونقي ايجاد مي شود و ركود كشور …

دكتر حسين ساساني / تحليلگر توسعه پايدار و عضو اتاق بازرگاني: سيستم بانكداري با برقراري سوئيفت رونق مي يابد و ما مي توانيم ارتباطات اسنادي خود با ديگر بانك‌ها را آغاز كنيم كه اين به توليدكنندگان كمك خواهد كرد، وقتي همه اينها دست به دست هم دهند و رونقي ايجاد مي شود و ركود كشور را كاهش داده و توليد ناخالص ملي و در راستاي آن درآمد ناخالص ملي افزايش خواهد يافت و مردم از اين درآمد بهره‌مند خواهند شدو به همين خاطر برجام بر تمامي سطوح مردم و اصناف تاثير مثبت خواهد داشت. پس بايد ارتباطات خود را به درستي حفظ كنيم و اعتماد را افزايش دهيم چراكه برخي درتلاشند تا برجام به نتيجه نرسد.
برجام كمك خواهد كرد تا تكنولوژي و علم روز به كشور بيايد و كيفيت توليد بالا برود و مردم توليد داخلي را حمايت خواهند كرد و از كالاي باكيفيت استفاده مي كنند. اين كمكي به توليد داخلي و رونق كشور است.  با اعتمادسازي جذب سرمايه و جذب توريست در كشور افزايش خواهد يافت و درآمدزايي بسياري براي كشور به همراه دارد. جذب توريست مقوله اي است كه مي‌تواند كمك بزرگي به اقتصاد باشد كشورهايي مثل فرانسه و تركيه با تكيه بر اين مسئله اقتصاد كشور شان را تقويت كرده اند. با اين ارتباطات و مراودات، افراد جامعه رشد فرهنگي را نيز تجربه خواهند كرد.  به همين دليل برجام نه تنها رشد اقتصادي بلكه رشد فرهنگي را هم براي ما به ارمغان خواهد آورد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا