عبادتگاه ۶۰ ساله کلیمیان چگونه فرو ریخت

این حادثه ساعت هفت و ۲۸ دقیقه از طریق ۱۲۵ به آتش نشانی اعلام شد و با حضور به موقع آتش نشانان ۱۵ مرد و یک زن حاضر دراین ساختمان جان سالم به در بردند. نائب رئیس انجمن کلیمان با تایید اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت، علت آن را گودبرداری غیراصولی ساختمان کنیسه دانست …

این حادثه ساعت هفت و ۲۸ دقیقه از طریق ۱۲۵ به آتش نشانی اعلام شد و با حضور به موقع آتش نشانان ۱۵ مرد و یک زن حاضر دراین ساختمان جان سالم به در بردند.
نائب رئیس انجمن کلیمان با تایید اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت، علت آن را گودبرداری غیراصولی ساختمان کنیسه دانست .
کهن صدق با بیان اینکه علت اصلی توسط کارشناسان آتش نشانی تحت بررسی است ، گفت: این ساختمان با قدمت ۶۰ ساله درحال بازسازی و تعمیرات غیراصولی رستوران بود که بر اثر شکاف ایجاد شده در دیوارهای آن فرو ریخت .
وی با بیان اینکه با تلاش نیروهای سازمان آتش نشانی ۱۶نفر از افراد محبوس شده نجات یافتند ، به کمک های مردمی نیز اشاره کرد و افزود : تعدادی از تورات مقدس و کتاب های گرانقدر به طور سالم از محل حادثه خارج شد.
وی ضمن تشکر از شهرداری، آتش نشانی و اورژانس و شهروندانی که در این کار همکاری کردند، ابراز امیدواری کرد شهرداری برای بازسازی و مرمت هرچه سریع تر این ساختمان مساعدت کند.
سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز گفت که ساعت هفت و ۲۸ دقیقه صبح امروز حادثه ریزش آوار در ساختمان بهار شیراز به سامانه ۱۲۵ اعلام و ماموران دو ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه این حادثه در یک ساختمان قدیمی دو طبقه که عبادتگاه هموطنان کلیمی و تحت نظر انجمن کلیمیان ایران است روی داد، افزود: بخشی از سقف ها و دیوار های طبقه دوم این ساختمان به وسعت ۲۰۰ متر مربع به دلیل انجام فعالیت های عمرانی ، مرمت و بازسازی داخلی، تخریب و فروریخت.
ملکی توضیح داد : بر اثر این حادثه تمامی راه های خروجی کنیسه بسته شده بود اما آتش نشانان با تجهیزات لازم امدادی، عملیات خود را آغاز و ضمن باز کردن راه های خروجی این ساختمان، ۱۶ فرد حاضر در ساختمان را به خارج انتقال دادند.
در این حادثه به چند خودرو پارک شده نیز خساراتی وارد شد.
۱۹۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا