پندار+اولین اپلیکیشن جامع واقعیت افزوده رونمایی شد

به گزارش خبرنگار موبنا، شرکت واقعیت افزوده پندار در سال ۹۱ با معرفی اپلیکیشن واقعیت افزوده رانا به سفارش گروه صنعتی ایران خودرو فناوری واقعیت افزوده را برای اولین بار به ایران معرفی کرد. “سید مجتبی طباطبایی” مدیر عامل شرکت واقعیت افزوده پندارضمن معرفی اپلیکیشن پندار+ پرداخت، گفت: هدف از ارائه این برنامه این است …

به گزارش خبرنگار موبنا، شرکت واقعیت افزوده پندار در سال ۹۱ با معرفی اپلیکیشن واقعیت افزوده رانا به سفارش گروه صنعتی ایران خودرو فناوری واقعیت افزوده را برای اولین بار به ایران معرفی کرد.
“سید مجتبی طباطبایی” مدیر عامل شرکت واقعیت افزوده پندارضمن معرفی اپلیکیشن پندار+ پرداخت، گفت: هدف از ارائه این برنامه این است تا به عنوان مرکز جامعی برای تجارب واقعیت افزوده ایران عمل کند چون پیش از این اپلیکیشن تجارب واقعیت افزوده در بیشتر اوقات به سختی صورت می‌گرفت.
وی افزود:هزینه واقعیت افزوده چه در ایران و چه در خارج از کشور گران تمام می‌شود اما حداقل با پندار+ هم برای تولیدکننده و هم برای استفاده کننده برای دانلود و نصب برنامه هزینه‌ها کاهش می‌یابد.
وی ضمن اشاره به اینکه واقعیت افزوده می‌تواند درآمدزایی خوبی داشته باشد گفت به عنوان مثال پیش بینی می‌شود تا در سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.
از ویژگی‌های مهم پندار+ این است که افراد حقیقی یا کسب و کارهای کوچک و بزرگ می‌توانند با مبلغی بسیار کمتر و بدون نیاز به فرد سومی تجربه‌های واقعیت افزوده تولید کنند. این سامانه با سیستم مدیریت محتوای خود می‌تواند به هر فردی که در این سیستم ثبت‌نام کرده، بدون نیاز به دانش برنامه نویسی سرویس واقعیت افزوده ارائه دهد. کاربران نیز لازم نیست اپلیکیشن‌های مختلف را برای واقعیت افزوده‌های متعدد دانلود نمایند بلکه می‌توانند تنها با نصب پندار+ به همه تجربیات واقعیت افزوده دسترسی پیدا کنند.
ویژگی های پندار+ به ۴ بخش چشم پندار، شهر پندار، مطلب + و استیکرهای واقعیت افزوده تقسیم می‌شود.
چشم پندار: که در آن کاربر می‌تواند تا انواع محتوای واقعیت افزوده را تجربه نماید. تنها کافیست دوربین اپلیکیشن را بر روی تصاویر دارای نماد گرفته و دکمه اسکن را فشار دهد تا بتواند وارد دنیای واقعیت افزوده شود.
شهر پندار: با استفاده از ویژگی شهر پندار می‌توانید اماکن را مثل تابلوهای شهری در نقطه و جهت خود، روی محیط واقعی ببینید و به این ترتیب نیازی به تطبیق نقشه با محیط واقعی وجود نخواهد داشت و کاربر درک بسیار بهتری از محیط پیرامون خود خواهد داشت.
مطلب +: سامانه مطلب+ اولین سیستم جامع واقعیت افزوده مطبوعات ایران است که کاربران با در اختیار داشتن آن می‌توانند به محتوای واقعیت افزوده بیش از صد عنوان از نشریات برتر کشور دسترسی داشته باشند.
استیکرهای واقعیت افزوده : یکی از بخش‌های سرگرمی پندار+ بخش استیکرهای واقعیت افزوده است. بدین ترتیب که کاربران می‌توانند با شخصیت‌های مشهور مثل بیل گیتس، استیو جابز، بتمن و … عکس گرفته و در صفحات اجتماعی خود با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند.
با استفاده از پندار+ تقریبا هر جسمی در دنیای واقعی می‌تواند محتوای واقعیت افزوده به خود بگیرد. به این ترتیب هر کسب و کار کوچک یا بزرگی می‌تواند به محصولات خود از کارت ویزیت، کاتالوگ و بروشور، بیلبورد، بسته بندی محصولات و غیره محتوای واقعیت افزوده اضافه کند. در اینفوگرافی زیر به برخی از موارد استفاده پندار+ اشاره شده است.
برای دانلود اپلیکیشن و کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت‌های pendartechs.com و pendar.plus مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا