باید هنر عرضه دین را بیاموزیم

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در اولین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی قم افزود: امروز همه دشمنان اسلام در یک جبهه با همه توان خود نسل جوان بی‌پناه ما را هدف گرفته‌اند و درصدند همه اعتقاد و ارزش‌های آن را بگیرند. وی با بیان این‌که «متاسفانه بطور شایسته برای …

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در اولین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی قم افزود: امروز همه دشمنان اسلام در یک جبهه با همه توان خود نسل جوان بی‌پناه ما را هدف گرفته‌اند و درصدند همه اعتقاد و ارزش‌های آن را بگیرند.

وی با بیان این‌که «متاسفانه بطور شایسته برای دفاع از دین و تبلیغ کاری نشده است»، گفت: وهابیت و کلام جدید مسیحی برای از بین بردن پایه‎های اعتقادی و ارزشی جوانان امت اسلام به ویژه شیعیان، شبهه افکنی می‌کنند؛ لذا از مهمترین وظیفه ما پاسخگویی به این شبهات است.

وی ضرورت اهتمام حوزه برای پاسخگویی به نیازهای پژوهشی و تشنگان معارف در دنیا را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز ارتباطات و تبلیغات بستر ترویج فکر، فرهنگ‌ها و ارزش‌ها در جامعه است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خطاب به طلاب ادامه داد: علاوه بر مباحثی که دشمنان مطرح می‌کنند ما با هزاران کتاب، رسانه و برنامه‌های مختلف مواجه هستیم که باید در برابر آن‌ها از اسلام و مکتب اهل بیت (ع) دفاع کرد و امروز نگاه پیامبر اسلام (ص)، حضرت علی(ع) و امام زمان(عج) به ما و شماست.

وی خاطرنشان کرد: باید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و به سرعت کاستی ها را بررسی و از بین ببریم، در رسالت تبلیغ، ما باید هنر عرضه دین را بیاموزیم، امروز بسیاری از مردم جهان تشنه معارف اهل بیت (ع) هستند.

وی گفت: در شرایط کنونی حوزه علمیه قم به عنوان بهترین حوزه های علمی شیعی دراختیار ما است، ابتدا ما باید دین را خوب بشناسیم و به وظایف عملی خود پایبند باشیم، خروجی همه فعالیت های ما اعم از تحصیل و تدریس حتی درس خارج ما، تبلیغ باشد.

حسینی بوشهری اظهارکرد: رسالت مهم دیگر روحانیان پاسخگویی به شبهاتی است که از سوی وهابیت و معاندین برای ریشه کن کردن دین در میان جوانان ترویج می شود، با توجه به سیل این هجمه ها، اگر شبانه روز به تبلیغ دین بپردازیم هنوز کاری نکردیم.

وی از دین اسلام به عنوان ذخیره الهی یاد کرد و افزود: نبی اکرم(ص) از زمانی که پا به هستی گذاشت و اسلام برایشان نازل گشت، فرامنطقه ای بود؛ یعنی برای منطقه خاصی نازل نشده است بلکه رسالتی جهانی دارد.

وی به خصوصیت جاودانگی دین اسلام اشاره کرد و افزود: اگر از عمومیت افراد به عمومیت ازمان رسیدیم، این خود جاودانگی اسلام را ثابت می کند؛ در این زمینه زراره می‌گوید:«اسلام دینی جهانی است که تا قیامت پابرجاست»، خاتمیت پیامبر دلیل دیگری بر جاودانگی این دین است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا