دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

داستان حضور «دورگه‌ها» در فوتبال ایران با یک آگهی تبلیغاتی جدی شد، بازیکنی به نام فریدن زندی با کمک یک خبرنگار در یکی از روزنامه‌ها، از خود منتشر کرد که دوست دارد برای تیم ملی ایران بازی کند. همزمانی این اتفاق با مصاحبه علی دایی در مورد حضور بازیکنان مستعد در فوتبال اروپا خصوصا آلمان، …

تصویر دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

داستان حضور «دورگه‌ها» در فوتبال ایران با یک آگهی تبلیغاتی جدی شد، بازیکنی به نام فریدن زندی با کمک یک خبرنگار در یکی از روزنامه‌ها، از خود منتشر کرد که دوست دارد برای تیم ملی ایران بازی کند.

همزمانی این اتفاق با مصاحبه علی دایی در مورد حضور بازیکنان مستعد در فوتبال اروپا خصوصا آلمان، خیلی زود باعث افتادن نام زندی روی زبان‌ها شد، بازیکنی که پدرش ایرانی و مادرش آلمانی بود و با درخشش در تیم‌های آلمانی و خصوصا کایزرسلاترن، مورد توجه برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی ایران قرار گرفت.

«فری» که در تیم زیر ۲۱ سال آلمان بازی کرده بود، اواخر سال ۲۰۰۴ و با تلاش مسئولان وقت فدراسیون فوتبال، مجوز همراهی تیم ملی را بدست آورد تا نخستین دورگه، پیراهن تیم ملی را برتن کند البته پیش از زندی که به خاطر نوع بازی، چهره اروپایی و صحبت کردن جذابیش، خیلی زود محبوب شد، امیرمسعود برومند و پیر کارلو که تابعیت کشور دیگر را داشتند اما برای تیم ملی ایران بازی کردند.

برومند تابعیت لبنانی و کارلو اصالتی لهستانی داشت اما از نظر تاریخی، فریدون نخستین بازیکن دورگه است که برای تیم ملی به میدان رفت.

حضور بازیکنان «دو رگه» و «دو تابعیتی» در تیم ملی بعد از درخشش فریدون زندی بیشتر شد و عملکرد بازیکنان ایرانی که در کشورهای دیگر زندگی و بازی می‌کردند، بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

«امیر شاپورزاده» بازیکن دومی بود که در دیدار با عراق برای تیم «ب» و مسابقه دوستانه با زامبیا برای تیم ملی بزرگسالان به میدان رفت اما سرانجام فوتبالی خوبی در ایران نداشت.

در ادامه این مسیر، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا، برای حضور اشکان دژاگه در تیم ملی که سابقه بازی در تیم‌های پایان آلمان را داشت، تلاش کرد ولی این اتفاق رخ نداد.

این داستان اما با انتصاب کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران جلوه بیشتری پیدا کرد زیرا این مربی پرتغالی با سفر به کشورهای مختلف، راه را برای حضور چهره‌های جدید در تیم ملی هموار کرد.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

بازیکنانی نظیر «رضا قوچان‌نژاد»، «اشکان دژاگه»، «مهرداد بیت‌آشور»، «دانیل داوری» و «امید نظری» با تلاش‌های این مربی پیراهن تیم ملی را برتن کردند که در این بین قوچان‌نژاد و دژاگه جایگاه ثابتی برای خود بدست آوردند اما دوران حضور سه بازیکن دیگر در تیم ملی بسیار کوتاه بود.

«آریا جسور هاسه‌گاوا» هم دیگر گزینه کی‌روش برای پوشیدن پیراهن تیم ملی بود اما این تلاش‌ها بی‌نتیجه بود.

«ویلیام سیروس آتشکده» مهاجم ۲۳ ساله که پدری ایرانی دارد، هم در فهرست کارلوس کی‌روش قرار داشت اما پس از اینکه کارهای مربوط به پاسپورتش برای حضور در تیم ملی توسط فدراسیون فوتبال ایران انجام شد، طبق برخی دلایل ترجیح داد تا قید حضور در تیم ملی فوتبال ایران را بزند.

«آرین هاشمی‌مقدم» دروازه‌بان ۱۹ ساله ساکن هلند تنها در یک مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم امید شرکت کرد، «ماهان بغدادی» بازیکن ۱۷ ساله ایرانی-سوئدی، در سال ۲۰۱۴ توسط علی دوستی‌مهردر یکی از تورنمنت‌های بین‌المللی تیم زیر ۱۷ سال را همراهی کرد اما به تیم اصلی راه پیدا نکرد، «سیاوش اشکبوس» که در زمان اکبر محمدی به تیم نوجوانان دعوت شد ولی نتوانست در این تیم جایی برای خود پیدا کند، «نوید ناصری» که در آکادمی‌های ﻣﻨﭽﺴﺘﺮ ﻭ ﺑﻠﮑﺒﺮﻥ پرورش یافته و به تیم جوانان هم دعوت شده و «حمیدرضا حاجی‌زرباف» که بعد از حضور در تیم‌های جوانان، امید و یکی از مینی کمپ‌های کارلوس کی‌روش و تنها به خاطر قوانین AFC نتوانست فرصت حضور در تیم‌های ملی ایران را بدست آورد، از نفراتی هستند که بیش از سایر بازیکنان شاغل در خارج از ایران، شانس حضور در تیم‌های ملی را دارند.

امروز اما جوانان ایرانی دو رگه و یا دو تابعیتی ایرانی هستند که در خارج از کشور بازی می‌کنند؛ نفراتی که شاید در آینده بتوانند شانش برای حضور در تیم‌های ملی پیدا کنند و همانند فریدون زندی، رضا قوچان‌نژاد و اشکان دژاگه در موفقیت‌های ایران نقش مهمی را ایفا کنند؛ چهره‌هایی آشنا و یا غریبه که به برخی از آنها در زیر اشاره می‌شود:

الکس سامی‌زاده (الکساندر سمیع‌زاده)

این بازیکن که متولد تهران است و در انگلیس زندگی می‌کند، فوتبالش را در تیم محلی زیر ۱۸ ساله‌های «کورزون اشتون» آغاز و سپس به تیم منچسترسیتی پیوست.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

الکس بعد از آن به تیم زیر ۱۸ ساله‌های بولتون رفت و به خاطر عملکرد خوبش، مورد توجه کارلوس کی‌روش قرار گرفته اما هنوز فرصت حضور در اردوهای تیم ملی را بدست نیاورده است.

شروین رجبعلی‌فرد

بازیکن ۲۳ ساله که پدرش ایرانی و مادرش آلمانی است. او متولد شهر برلین است و فوتبالش را از تیم‌های پایه هرتازلندورف آغاز کرد.

او در تیم‌های لیشترفلدر، هرتابرلین و آلمانیا آخن بازی کرد و در نهایت به تیم هانزاروستوک پیوست.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

شروین هرچند در همه رده‌های سنی فوتبال آلمان بازی کرده‌ و در جام یوفا هم درخشش خوبی داشت اما مصدومیت‌های متوالی باعث شد فرصت‌های فوتبالی خوبی را از دست بدهد.

او در سال ۲۰۱۰ جایزه بهترین بازیکن جوان آلمان را هم دریافت و دو مرتبه هم مدال فریتز والتر را بدست آورد.

یاشار بیک‌لی

هافبک ۲۰ ساله که متولد سوئد است، فوتبالش را از سن ۶ سالگی و در آکادمی مالمو آغاز و در سن ۹ سالگی به تیم اوکسیو پیوست سپس در تیم‌های رئال مالمو، ترلبورگ و لاندسکرونا بوایس بازی کرد اما در نهایت تصمیم گرفت به تیم ترلبورگ بازگردد.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

او بازیکن مستعدی است که آرزو دارد فرصت حضور در تیم‌های ملی ایران را بدست آورد؛ هرچند برای مدت زمان کوتاهی در تمرینات تیم تراکتورسازی تبریز هم حضور پیدا کرد اما در نهایت با این باشگاه به توافق نرسید تا فوتبالش را در سوئد ادامه دهد.

آرام خلیلی

این بازیکن متولد ششم مردادماه سال ۱۳۶۸ در شهر بوکان است و درحالیکه ۸ ساله بود، به همراه خانواده راهی کشور بلژیک شد.

وی در این سال‌ها در تیم‌های استارت، براین، گایس، بودو، گیلمت و نوتودن بازی کرد اما در سال ۲۰۱۳ دوباره به تیم براین بازگشت.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

وی که ۱۰ بازی برای تیم زیر ۱۹ سال بلژیک هم انجام داده، پیش از جام ملت‌های ۲۰۱۱ قطر مورد توجه افشین قطبی و در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل جزو نفرات مدنظر کارلوس کی‌روش بود اما هنوز نتوانسته پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کند.

علی امیری

هافبک چپ و متولد اول آذرماه سال ۱۳۷۴ است. او در ۳ سالگی به همراه خانواده‌اش به انگلستان می‌رود و از ۱۳ سالگی به تیم لیدزیونایتد می‌پیوندد.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

هرچند او فرصت حضور در تیم زیر ۱۶ سال انگلستان را به دلیل مصدومیت از دست داد. او محصول آکادمی لیدز بوده که بازیکنان بزرگی از جمله گری اسپید، هری کیول، جاناتان وودگیت، پل رابینسون، آرون لنون و جیمز میلنر را به فوتبال دنیا معرفی کرده است؛ یک چپ پا که برای بازی در تیم ملی ایران هم ابراز علاقه کرده است.

دانیل نوروزی

مدافع چپ تیم بروندی دانمارک که ۲۴ ساله است. والدینش از ۳۰ سال گذشته مقیم دانمارک بوده‌ و او برای تیم‌های پایه این کشور هم بازی کرده که حضور در مقدماتی جام جهانی جوانان از مهمترین آنها است.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

در سال ۲۰۱۰ و بعد از جدایی راسموسن و مصدومیت فردریکسن فرصت حضور در ترکیب تیم بروندی را بدست آورد اما درحال حاضر در عضویت تیم «وایله بولدکلاب» است.

ماهان یاراحمدی بوکانی

این مهاجم نوجوان متولد سی‌ام اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۰ در شهر بوکان آذربایجان بوده که پدرش ایرانی و مادرش عراقی است. ماهان در ۵ سال گذشته به همراه خانواده‌اش در هلند اقامت دارد و درحال حاضر عضو تیم «زاند تیلبورخ هلند» است.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

او فصل پیش به خاطر برخی مشکلات فرصت حضور در تیم ویلهم توئه را از دست داد اما همچنان مورد توجه مسئولان این باشگاه لیگ برتری هلند بوده و آینده روشنی برایش ترسیم شده است.

جواد آدرین

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

مدافع ۲۳ ساله ایرانی که متولد شهر رشت بوده و پیشینه بازی در تیم‌های نایمخن، اوریون و ای وی سی ویخن هلند را دارد، چندی پیش مورد توجه چند باشگاه ایرانی قرار گرفت اما در نهایت با آنها به توافق نرسید تا فوتبالش را در این کشور اروپایی ادامه دهد.

نیکولا هاتفی مفرد

دروازه‌بان ۲۳ ساله که متولد اوکل بلژیک بوده و پدری ایرانی و مادری بلژیکی دارد، در تیم‌های جوانان اف‌سی بروژ، استاندارد لیژ و شارلوآ و از سال ۲۰۱۰ فرصت حضور در تیم بزرگسالان شارلوآ را بدست آورد سپس در تیم‌های لویره، بی.ایکس بروکسل و لئوپولد اف.سی بازی کرد و حتی به تیم زیر ۱۹ سال بلژیک هم دعوت شد.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

نقطه قوت او عکس‌العمل‌های موفقیت‌آمیزش در موقعیت‌های تک به تک است.

جامی رفعتی

این مدافع – هافبک ۲۲ ساله متولد فلورانس ایتالیا که پدرش ایرانی و مادرش ایتالیایی است. او که برای تحصیل راهی انگلستان شده بود، فوتبالش را در سال ۲۰۱۱ و با تیم وستهام انگلستان آغاز کرد و در تابستان ۲۰۱۳ به تیم جنوا پیوست اما در جولای ۲۰۱۴ رفعتی با قراردادی دوساله و به صورت قرضی راهی تیم لیورنو شد.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

این بازیکن که در رقابتهای معتبر سری آ ایتالیا هم به میدان رفته، شانس بازی برای تیم‌های ملی ایران و ایتالیا را دارد اما هنوز پیشنهادی از هر دو کشور دریافت نکرده است.

کیان سلطان‌پور

این مهاجم ۲۵ ساله که در در محله «شارلوتنبرگ» برلین به دنیا آمد، پدرش کرجی و مادرش تهرانی است.

او درحالیکه ۵ سال داشت، فوتبالش را با تیم «روت وایس نیوکلن» آغاز و سپس در تیم‌های براندنبورگ، اشپاندائو و هرتاسیلندورف دوران بازیگری‌اش را ادامه داد.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

وی با تیم اونیون برلین دو سال آقای گل مسابقات این شهر شد تا به خاطر این موفقیت مورد توجه مسئولان تیم بوروسیادورتموند قرار گرفت تا در تیم دوم این باشگاه به میدان برود. تیم‌های سار بروکن، برلینر، سومگایت و ویکتوریا تیم‌های بعدی این بازیکن است.

نیل یداللهی

این مدافع ۲۱ ساله که پدرش ایرانی و مادرش ایرلندی است، پیشینه بازی در تیم برنلی در لیگ دسته ۲ انگلیس و بوهمیان در لیگ برتر ایرلند را دارد.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

او همچنین ۳۳ بازی برای تیم‌های پایه ایرلند هم انجام داده است. او فعلا بازیکن آزاد است ولی قصد بازی در تیمی از لیگ آمریکا را دارد. پدرش چندی پیش از ابراز تمایل ایم بازیکن برای همراهی تیم‌های ایران صحبت کرده است.

نبی حکیم‌زاده

مهاجم ۱۹ ساله که متولد هلند بوده و پروش یافته آکادمی آژاکس است، به همراه این تیم مطرح هلندی قهرمانی مسابقات «FUTURE CUP» در سال ۲۰۱۴ را تجربه کرد؛ آنهم درحالیکه خودش آقای گل آن رقابتها شد.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

این بازیکن که امروز در تیم دوم آژاکس و تیم زیر ۱۹ سال آن بازی می‌کند و پیشینه بازی در تیم‌های زیر ۱۵ و ۱۷ سال هلند را دارد، مورد توجه مسئولان باشگاه رئال مادرید هم قرار گرفته است.

راوین احمدشمسی

این هافبک تهاجمی ۱۸ ساله، متولد ارومیه است اما به همراه پدر و مادرش راهی انگلستان شد. او که فوتبالش را در تیم آکسفورد آغاز کرد و در مسابقات JPL ﻟﯿﮓ، در ۴۸ بازی ۳۵ گل به ثمر رساند تا جوایز ویژه‌ای را دریافت کند.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

او خیلی زود به یکی از بازیکنان مطرح در رده‌های پایه فوتبال جزیره تبدیل شد و توانست در ابتدای سال ۲۰۱۴ به تیم فولهام برود و با برتن کردن ﭘﯿﺮﺍﻫﻦ ﺷﻤﺎﺭﻩ ۸۶ این تیم، ﺩﺭ ﺗﺮﮐﯿﺐ ﺗﯿﻢ ﺯﯾﺮ ۱۸ ﺳﺎﻝ این باشگاه مطرح انگلیسی به میدان می‌رود.

شهریار (شاندیز) وفایی

حضور پرسپولیس در اردوی آماده‌سازی آلمان در سال ۸۹، نام این بازیکن ایرانی – فرانسوی را روی زبان‌ها انداخت، هرچند وی نتوانست به خاطر مشکل خدمت سربازی نظر مساعد علی دایی را برای حضور در این تیم جلب کند.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

این هافبک چپ ۲۶ ساله که در ایران پیشینه بازی در تیم‌ پیکان را دارد، در سال‌های حضورش در کشور فرانسه در تیم‌ دوم نانسی یک فصل و تیم‌های راسینگ ۵ فصل و کرتی یک فصل بازی کرد و فعلا در تیمی حضور ندارد.

علی مانوئل منوچهری

این مدافع ۲۹ ساله متولد وین اتریش بوده و پدرش ایرانی و مادرش شیلیایی است. پدرش را ۴ ماه پیش از تولد از دست داد و به همراه مادر راهی شیلی شد و در ۱۷ سالگی به تیم کوکیمبو پیوست سپس راهی لوانته اسپانیا شد اما یکسال بعد، بصورت قرضی به تیم آنتوفاگاستا رفت.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

بعد از بازی در تیم‌های سانتیاگو مورنینگ، نیوبلنسه و دپورتس، دوباره به کوکیمبو بازگشت و امسال در تیم سان فیلیپه به میدان می‌رود.

وی که می‌تواند برای کشورهای ایران، اتریش و شیلی به میدان برود، ۱۰ سال پیش یک بازی برای تیم زیر ۲۳ سال شیلی انجام داد؛ بازیکنی که نتوانست نظر باشگاه‌های ایرانی را جلب کند.

داریوش کاستالدو

این بازیکن ۲۰ ساله که متولد جنوآ ایتالیا است، در آکادمی پارما رشد پیدا کرد اما به صورت قرضی به تیم ساوونا در سری C رفت.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

این بازیکن آینده‌دار که قابلیت بازی به عنوان دفاع وسط و دفاع چپ را دارد، امروز در تیم‌های پایه پارما به میدان می‌رود.

آندریاس اکبری

هافبک ۲۴ ساله تیم فوتبال بونر آلمان که متولد شهر اشلوشترن آلمان است، فوتبالش را از سال ۲۰۰۶ و در تیم اف‌.سی کلن آلمان آغاز کرد.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

وی به مدت ۵ سال در تیم‌های مختلف این باشگاه بازی کرد و سپس به تیم ویکتوریا کلن پیوست.

وی درحال حاضر عضو تیم بونر است و پیشینه دعوت به تیم‌های زیر ۱۶ سال و زیر ۱۷ سال آلمان را هم دارد.

امین نظری

برادر کوچک امید نظری که ۵ بازی برای تیم ملی انجام داد و برابر یمن هم گل زد، با ۲۳ سال سن در تیم‌های مالمو و فردریکستاد سوئد بازی کرده است.

پدرش ایرانی و مادرش فیلیپینی بوده که پیشینه بازی در تیم‌های زیر ۱۷ و زیر ۱۹ سال سوئد را هم دارد.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

این بازیکن به درخواست کی‌روش برای بازی در تیم ملی ایران به بهانه پیشرفت پاسخ منفی داد و سرنوشت آینده‌اش برای همراهی تیم ملی ایران و یا سوئد مشخص نیست.

عقیل اعتمادی

دروازه‌بان ۲۸ ساله که متولد ایران است اما در کودکی به همراه خانواده راهی کشور هلند شد. او از سن ۹ سالگی فوتبالش را از تیم آکادمی هیرنفین آغاز کرد و در سال ۲۰۰۷ شانس حضور در تیم اصلی این باشگاه را بدست آورد.

او که پیشینه حضور در تیم‌های زیر ۱۶ تا ۲۳ سال هلند را دارد، یکسال بعد قهرمانی جام حذفی هلند را با این تیم تجربه و در جام یوفا حضور یافت.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

او که در لیگ نهم نتوانست به تیم استیل آذین بپیوندد، سرانجام در نیم فصل لیگ یازدهم به تیم تراکتورسازی پیوست اما بعد از یک نیم فصل، به تیم المر سیتی پیوست و تاکنون در این تیم حضور دارد. به نظر می‌رسد شانس این دروازه‌بان برای پوشیدن تیم ملی بسیار کم است.

آرام عبدالکریم

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

هافبک راست ۲۱ ساله که در کودکی به همراه خانواده راهی آلمان شد، فوتبالش را از تیم اف.سی مون آغاز کرد و سپس به تیم مونشن گلادباخ پیوست، خیلی زود توانست نظر مسئولان باشگاه فورتونادوسلدورف آلمان را بدست آورد و درحال حاضر در تیم دوم این باشگاه بازی می‌کند.

رایان (سیروس) تفضلی

مدافع ۱۹۶ سانتی‌متری که متولد شهر ساتن انگلستان بوده و ۲۴ سال سن دارد، فوتبال را از مدرسه استعدادپرور ساوتهمپتون شروع کرد اما بصورت قرضی به سالیسبوری پیوست.

هرچند او خیلی زود به ساوتهمپتون برگشت اما به خاطر شرایط این تیم راهی ایستلای اف‌سی شد و سپس به تیم کمبریج سیتی پیوست.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

عضویت در تیم منسفیلد تاون باعث شد روند صعودی در فوتبال داشته باشد و همچنان با پیراهن این تیم در مسابقات زیر گروه انگلستان به میدان می‌رود.

شاهو معروفی

بازیکن ایرانی – سوئیسی که ۲۲ سال سن دارد و در پست هافبک چپ بازی می‌کند، با تیم زیر ۱۸ سال اف.سی بازل فوتبالش را بصورت رسمی آغاز کرد و سپس برای تیم‌های گراس‌هاپرز، دایتاتکون و شافهاسن به میدان رفت و امروز عضو تیم اف.سی ویل است.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

این بازیکن حتی در تمرین تیم پرسپولیس هم شرکت کرد اما نتوانست با این تیم قرارداد ببندد.

امیر صابردست

از این مهاجم ۲۱ ساله چپ پا به عنوان کشف جدید کارلوس کی‌روش نام برده می‌شد، بازیکنی که متولد برلین است و از سال ۲۰۰۷ به عضویت تیم زیر ۱۷ سال هرتابرلین درآمد سپس به زهلندورف رفت و یک سال بعد به تیم زیر ۱۹ سال هرتابرلین پیوست.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

این مهاجم گل‌زن، سپس به برلینر پیوست و یک سال بعد مجددا به یک رده بالاتر یعنی عضو تیم دوم هرتابرلین شد. او بعد از یک فصل دوباره به برلینر بازگشت و امروز در تیم اوپیک راتنوف بازی می‌کند.

الیاس شایانفر

فوتبالش را از ۶ سالگی با مدرسه فوتبال پرسپولیس آغاز کرد و سپس راهی پاتریس قم شد اما برای پیشرفت به همراه خانواده به انگلستان سفر کرد.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

این بازیکن ۲۰ ساله ابتدا در یک تیم محلی درخشش خوبی داشت و همین مساله زمینه‌ساز حضورش در تیم آکادمی لیدز شد. او این روزها برای پیشرفت به فعالیتش در تیم لیدز ادامه می‌دهد اما اطلاع دقیقی از او وجود ندارد.

کیان معروفیان

این بازیکن ۱۲ ساله که در شهر سالو واقع در جنوب فنلاند به دنیا آمد، داری پدر و مادر ایرانی است.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

او فوتبالش را به صورت حرفه‌ای در تیم ویلپاس آغاز کرد و تکنیک فوق‌العاده و شباهت ویژه‌ای که در استارت‌ها به مسی داد، باعث شهرتش به «کیان ایران» شده است.

برادران حیدری‌نژاد

این دو برادر را به عنوان استعدادهای آینده فوتبال می‌شناسند. آرمین برادر بزرگتر که از ۵ سالگی فوتبال را در تیم‌های اسپانیایی مانند رایو وایکانو و لانس بازی کرد، خیلی زود مورد توجه مسئولان باشگاه اتلتیکومادرید اسپانیا قرار گرفت.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

این هافبک هجومی ۱۶ ساله از استعداد چشم گیری در حفظ توپ، دریبل زنی، پاس‌های در عمق و شوت در چارچوب برخوردار است که آینده درخشانی را برایش ترسیم کرده‌اند. آرمان برادر کوچک با تیم ختافه فوتبالش را شروع کرد و به تیم نونهالان رایووایکانو رفت. عملکرد خوبش باعث شده تا مربیان این تیم به او لقب مسی آینده را بدهند، بازیکنی که در ۱۱ سالگی مورد توجه باشگاه‌های اتلتیکو مادرید، منچستر یونایتد، رئال مادرید و حتی بارسلونا قرار گرفته است.

دامون نوری

این مهاجم ۲۵ ساله که متولد قم است، در چهارسالگی ایران را ترک کرد تا همراه خانواده در هلند زندگی کند. این بازیکن که استعداد عجیبی در فوتبال دارد، در شهر اومن و با تیم ایگلز دونتر فوتبالش را آغاز کرد و در یک فصل ۳۴ گل زد.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

اف‌سی زوال که در دسته اول جوانان حضور دارد، مقصد بعدی این بازیکن بود که حتی برای حضور در تیم پرسپولیس هم به تهران آمد اما نتوانست به این تیم بپیوندد. او فوتبالش را در تیم KHC در اوبرلیگا آلمان ادامه داد، بازیکنی که دوست دارد تجربه‌اش را در اختیار بازیکنان جوان قرار دهد.

رامتین سالاری‌نیا

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

بازیکن پیشین تیم فوتبال صنعت نفت، در سال ۲۰۱۰ از سوی این باشگاه آبادانی به تیم آکادمی کروزییرو در شهر هوریزنته برزیل پیوست و حدود ۶ ماه در آن آکادمی به آموزش مهارت‌های فوتبال پرداخت سپس با تصمیم پدرش و برای ادامه تحصیل راهی استرالیا شد و در یکی از تیم‌های لیگ ایالت ویکتوریا ملبورن فوتبالش را ادامه می‌دهد و در سال ۲۰۱۴ آقای گل مسابقات شد. دو برادر کوچک‌تر رامتین هم در لیگ‌های استرالیا فوتبال بازی می‌کنند.

بازیکنانی امیدوار به دیده شدن

«طاها زارعی» دروازه‌بان ۱۹ ساله که برای ادامه فوتبال راهی فوتبال پرتغال شد و در این دو سال در تیم‌های ناوال، اسپورتینگ لیسبون و لیکسوئز بازی کرده و «خشایار تهرانی» ۲۱ ساله هم بعد از حضور در تیم‌های پایه پرسپولیس، برای ادامه فوتبالش راهی تیم پائولیستا برزیل شده، هم در صورت ادامه روند رو به رشد، می‌توانند شانس حضور در تیم‌های ملی را برای خود بوجود آورند.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

همچنین «دیوید آریا» که در تیم فلامینگو برزیل است، «کسری غلامی» که در آکادمی کپنهاگن دانمارک در حال رشد است، «سپهر نیکرو» که در نیندورف آلمان بازی می‌کند، «یاسر خواجه‌زاده» که عضو هرکولس هلند است، «آرش عبداللهی» که در تیم جوانان ایلکستون انگلستان بازی می‌کند، «امیرعلی مستوفی» که عضو یکی از تیم‌های رده پائین آلمان است و «حیدر عقیل سعید» که در تیم بالدک لوبن دانمارک فعالیت می‌کند، نفراتی هستند که اطلاعات زیادی از آنها در صفحات اجتماعی وجود ندارد اما با عملکرد بهتر در تیم‌های خود، شاید روزی به پیراهن تیم‌های مختلف ایران برسند.

ایرانی‌هایی که ناامید هستند

«کیوان زرینه» ۳۱ ساله که پیشینه عضویت در تیم‌های یوونتوس و رم را دارد، «بابی بهزادی» ۳۴ ساله که در میدنهدیونایتد انگلستان بازی می‌کند، «دانیل کرباسیون» ۳۱ ساله که عضو تیم‌های آرسنال و برندلی و تیم زیر ۱۸ سال آمریکا بوده، «آرش طالبی‌نژاد» ۳۵ ساله و «آرش بیات» ۳۳ ساله که در تیم‌های پایه سوئد به میدان رفته‌اند و «بهرنگ صفری» با ۲۹ سال که متولد محله نیاوران تهران بوده، ۳۱ بازی برای تیم ملی سوئد انجام داده، از دیگر بازیکنانی هستند که به خاطر سن و سال دیگر شانس بازی در تیم ملی ایران را ندارند.

دو رگه‌ های ایرانی که در حسرت تیم ملی هستند! + عکس

همچنین «شهروز حاج ملااحمد» ۳۲ ساله که متولد شفیلد انگلیس است، پیشینه بازی در تیم‌های تورینو و زاراگوزا یکی زا گزینه‌های برانکو ایوانکوویچ برای حضور در تیم ملی ایران بود که چنین فرصتی برایش ایجاد نشد.

«الکساندر نوری» ۳۷ ساله که متولد آلمان است و در دوران بازیگری شانس رسیدن به بورسیادورتموند را بدست آورد، در تیم‌های زیر ۱۷، ۲۰ و ۲۳ سال ایران بازی کرد اما به تیم ملی بزرگسال دعوت نشد.

«آلکو اسکندریان» هم که در فوتبال آمریکا عملکرد خوبی از خود ارائه و پیراهن تیم این کشور را هم برتن کرد، سه سال پیش به دلیل آسیب‌دیدگی شدید، از فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کند.

«سپاستین و روبیک قاسمی نوبخت» برادرانی هستند که هر دو متولد شهر گوتینگن بوده و در این کشور فوتبال‌شان را آغاز کردند. سباستین برادر بزرگتر روبیک، ۳۱ سال سن دارد که در این مدت در تیم‌های گوتینگن، اولدن برگ، گروترفروت و وویس الن بازی کرد.

روبیک نیز که ۲۹ ساله است، فوتبالش را در تیم جوانان هانوفر آغاز کرد و در سال ۲۰۰۹ فرصت حضور در تیم اصلی این باشگاه را بدست آورد.

در آن مقطع مورد توجه افشین قطبی قرار گرفت اما به خاطر افت بازی‌اش نتوانست شانس حضور در تیم ملی ایران را بدست آورد.

«علی فریدون» که پیشینه بازی در تیم‌های پایه ایران را دارد و متولد کویت است، به همراه برادرش مسعود فوتبالش را در از باشگاه السالمیه آغاز کرد ولی فوتبالش را در لیگ دسته دوم قطر ادامه می‌دهد و خبری خاص دیگری از او مطرح نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا