فرمانده نیروهای روسیه در سوریه کیست؟ +عکس

ژنرال “آلکساندر دوورنیکوف” در ماه اوت (مرداد و شهریور) سال ۲۰۱۵ میلادی توسط “ولادیمیر پوتین”، رئیس جممهور روسیه، به عنوان فرمانده نیروهای ارتش روسیه در سوریه برگزیده شد. بنابر این گزارش، انتخاب فرمانده عملیات نظامی ارتش روسیه در سوریه، در آن زمان بحث های زیادی را در میان فرماندهان و همچنین مقامات ارشد دولت روسیه …

ژنرال “آلکساندر دوورنیکوف” در ماه اوت (مرداد و شهریور) سال ۲۰۱۵ میلادی توسط “ولادیمیر پوتین”، رئیس جممهور روسیه، به عنوان فرمانده نیروهای ارتش روسیه در سوریه برگزیده شد.

بنابر این گزارش، انتخاب فرمانده عملیات نظامی ارتش روسیه در سوریه، در آن زمان بحث های زیادی را در میان فرماندهان و همچنین مقامات ارشد دولت روسیه به راه انداخت زیرا در واقع سپردن مسئولیت فرماندهی پرقدرت ترین عملیات نظامی روسیه در چند دهه اخیر بسیار حائز اهمیت بود.

فرمانده نیروهای روسیه در سوریه کیست؟

نوشته های مشابه

دبکا فایل در ادامه نوشت: در ابتدا ژنرال “ویکتور نیکلایویچ بوندارف”، فرمانده نیروهای پدافند هوایی و فضا روسیه، به این فرمانده ۵۴ ساله ترجیح داده شد. اما پوتین با این استدلال که اجزای دیپلماتیک و نیروهای زمینی به اندازه ائتلاف هوایی علیه گروه تروریستی داعش اهمیت دارند، تصمیم خود را عملی کرد.

۲۶ سال پیش، در سال های آخر پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ولادیمیر پوتین برای نخستین با آلکساندر دوورنیکوف در برلین ملاقات کرد. در سال ۲۰۱۵ میلادی، وی از این ژنرال ارتش به عنوان فرد ارزشی و بهترین گزینه برای نقشه هایش یاد کرد. ژنرال دوورنیکوف در سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ رئیس ستاد و فرمانده لشکر پیاده نظام ارتش روسیه در جنگ شمال قفقاز علیه گروه های تروریستی تکفیری بود.

پایگاه خبری رژیم صهیونیستی افزود: ژنرال دوورنیکوف در ادامه به سمت ریاست ستاد فرماندهی روسیه در دمشق و بغداد منتصب شد. این دو در واقع یک اتاق جنگ را تشکیل می دادند.

در ادامه این گزارش آمده است: دو مرکز فرماندهی دمشق و بغداد با هماهنگی کامل و نظارت ۲۴ ساعته ژنرال آلکساندر دوورنیکوف اداره می شود؛ یک موقعیت کلیدی عظیم و شدیداً حساس دیپلماتیک برای روسیه و متحدان خود. دولت عربستان که بودجه نظامی و تسلیحات در اختیار گروه های تروریستی در سوریه قرار می دهد، با کینه توزی از این ژنرال یاد می کند، چرا که او نبردهای زمینی علیه شبه نظامیان تکفیری را به اندازه حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش مهم می داند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا