امکان قرار دادن سرشماره در بلک لیست برای مشترکان فراهم شد

به گزارش خبرنگار موبنا، مرتضی براری گفت: در فاز نخست، وزارت ارتباطات امکان حذف پیامکهای تبلیغاتی و نیز انتخاب پیامکهای تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی را فراهم کرد. در فاز دوم نیز با هماهنگی ایجاد شده با اپراتورهای موبایل، امکان قراردادن سرشماره در لیست سیاه (بلک لیست) و یا انتخاب سرشماره خاص برای دریافت پیامک، …

به گزارش خبرنگار موبنا، مرتضی براری گفت: در فاز نخست، وزارت ارتباطات امکان حذف پیامکهای تبلیغاتی و نیز انتخاب پیامکهای تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی را فراهم کرد. در فاز دوم نیز با هماهنگی ایجاد شده با اپراتورهای موبایل، امکان قراردادن سرشماره در لیست سیاه (بلک لیست) و یا انتخاب سرشماره خاص برای دریافت پیامک، برای کاربران فراهم شده است.
براری با اشاره به توضیحات وزیر ارتباطات از امکان به وجود آمده برای مشترکان موبایل، خاطرنشان کرد: براساس دستور وزیر ارتباطات به اپراتورهای تلفن همراه، این اپراتورها موظف شده اند که سامانه ای ایجاد کنند که امکان مدیریت پیامکهای تبلیغاتی برای مشترکان وجود داشته باشد. در این زمینه اپراتور ایرانسل آمادگی خود را اعلام کرده و اپراتورهای همراه اول و رایتل نیز به زودی این سامانه را راه اندازی می کنند.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه طبق مصوبه شورایی عالی فضای مجازی، فراهم کردن زیرساختهای نظارت بر محتوای پیامکهای انبوه و تبلیغاتی، از جمله تکالیف وزارت ارتباطات است اضافه کرد: طبق اظهارات وزیر ارتباطات، وزارت ارشاد باید سامانه مانیتورینگ پیامکهای تبلیغاتی را راه اندازی کند.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا