كاهش فروش ۹۰ درصدي در بازار كالاهاي آي تي

“سيد مهدي ميرمهدي كميجاني” در گفت‌وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: هم اكنون در شرايط فعلي نسبت به مدت مشابه سال گذشته ميزان تقاضا براي اين نوع كالا ۹۰ درصد كاهش يافته است. وي افزود: هم اكنون به دلیل افزایش صعودی نرخ ارز در کشور، ميزان حضور مراجعه كنندگان در بازار كالاهاي به طور چشمگيري …

“سيد مهدي ميرمهدي كميجاني” در گفت‌وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: هم اكنون در شرايط فعلي نسبت به مدت مشابه سال گذشته ميزان تقاضا براي اين نوع كالا ۹۰ درصد كاهش يافته است.
وي افزود: هم اكنون به دلیل افزایش صعودی نرخ ارز در کشور، ميزان حضور مراجعه كنندگان در بازار كالاهاي به طور چشمگيري كاهش يافته به طوري كه در برخي از فروشگاه ها تا چند روز هيچ گونه فروشي صورت نمي گيرد.
ميرمهدي دلايل مختلف همچون مسايل سياسي و كاهش قدرت اقتصادي مردم را از موارد اين بي رونقي اعلام كرد و افزود: هم اكنون با شرايط پيش آمده كالاهاي آي تي در اولويت خريد افراد قرار ندارد.
رييس اتحاديه صنف فناوران رايانه تهران تصريح كرد: از ابتدای سال به دلیل مسایل اقتصادی کشور، خرید کالاهای آی تی به ندرت صورت می گیرد چرا که این کالای دیجیتالی و ارتباطی از سبد خرید خانواده های ایرانی خارج شده است.
به گزارش موبنا، چندی پیش سه عامل «اولویت بندی نیازها در بازار شب عید»، «کمبود نقدینگی در اختیار مردم» و «نامشخص بودن شرایط سیاسی» دلیل اصلی رکود بازار IT اعلام شد.
سید مهدی میرمهدی درباره وضعیت بازار شب عید IT گفت: بازار شب عید سال گذشته تعریف چندانی نداشت. امسال نیز مانند سال گذشته بازار بسیار نامناسب و درگیر رکود است.
وی افزود: در این شرایط در مجموع فروش کالاهای سرمایه ای مانند PC و تبلت از دستگاه های پر مصرف مثل مادربورد، دستگاه های کپی و پرینتر بهتر است.
وی اعلام کرد: همچنین صنوف و روسای دیگر اتحادیه نیز اعلام می کنند که بازار آنها نیز تعریف چندانی ندارد و با رکود مواجه است.
برای مثال در ارتباطی که با اتحادیه دستگاه های مخابراتی داریم آنها نیز وضعیت بازار موبایل را نگران کننده دانسته و اعلام کرده اند که اجناس فروشندگان روی دست آنها مانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا