دردسر های آفتاب گرفتن دیویدکامرون+عکس

در پرونده قتل سرباز انگلیسی به وسیله دو فرد آفریقایی تبار هنوز نقاط مبهم زیادی وجود دارد و رسانه‌های این کشور هر روز اطلاعات جدیدی درباره ارتباط سازمان اطلاعات ملی این کشور(ام‌آی ۵) با حداقل یکی از این افراد و اشتباه‌های این سازمان منتشر می‌کنند. در این شرایط اما نخست وزیر انگلیس ترجیح داده با …

در پرونده قتل سرباز انگلیسی به وسیله دو فرد آفریقایی تبار هنوز نقاط مبهم زیادی وجود دارد و رسانه‌های این کشور هر روز اطلاعات جدیدی درباره ارتباط سازمان اطلاعات ملی این کشور(ام‌آی ۵) با حداقل یکی از این افراد و اشتباه‌های این سازمان منتشر می‌کنند. در این شرایط اما نخست وزیر انگلیس ترجیح داده با همسرش برای شنا و حمام آفتاب به سواحل اسپانیا برود تا روزهای آرامی را پشت سر بگذارد. نمایندگان مخالف پارلمان انگلیس به شدت از نحوه رفتار نخست وزیر انگلیس انتقاد و اعلام کرده‌اند که مردم انگلیس لیاقت رفتار بهتری را ردارند. سارا چمپیون،از نمایندگان حزب کارگر در پارلمان انگلیس در واکنش به سفر دیوید کامرون پس از حمله‌ای که مقام‌های انگلیس آن را اقدام تروریستی خوانده‌اند این مسئله را غیرقابل درک خوانده است. برخی هم پس از اعلام تشکیل کمیته ويژه برای بررسی راهبردهای دولت انگلیس در مقابله با افراط‌گرایی به طنز اعلام کرده‌اند که رئيس کمیته از کنار ساحل عملیات را مدیریت می‌کند!

دردسر های آفتاب گرفتن دیویدکامرون+عکس
دردسر های آفتاب گرفتن دیویدکامرون+عکس
ام‌آی۵ در روزهای گذشته به شدت به خاطر سهل‌انگاری درباره دو متهم به نام‌های مايکل ادبوجالو و مايکل ادبوالي مورد انتقادهای شدید بوده است. یکی از دوستان مایکل ادبوجالو اعلام کرده  که ام‌آی۵ به او پیشنهاد همکاری داده و حتی تلفن همراه ویژه‌ای را برای ارسال اطلاعات تحویل او شده بود. این فرد پس از اعلام این مسئله در گفت و گو با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در داخل ساختمان این شبکه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد. پس از آن دولت کنیا هم تصاویری از  ادبوجالو منتشر و اعلام کرد که درباره ارتباط او با گروه‌های افراط‌گرا به سازمان اطلاعاتی انگلیس هشدارهای لازم داده شده بود. در این تصاوی که متعلق به سال ۲۰۱۰ است  ادبوجالو که تابعیت انگلیسی داشته در دادگاه کنیا پس از بازداشت به اتهام ارتباط با گروه تروریستی الشباب دیده می‌شود.
دردسر های آفتاب گرفتن دیویدکامرون+عکس
دردسر های آفتاب گرفتن دیویدکامرون+عکس
منابع آگاه در دولت کنیا اعلام کرده‌اند که با وجود مدارک مختلف سفارت انگلیس در کنیا آنها را به شدت برای آزادی این متهم تحت فشار قرار داد که دلیل آن مشخص نیست. مقام‌های کنیایی تأکید کرده‌اند که آنها حتی مدارک ارتباط ادبوجالو با گروه‌های تروریستی را در اختیار سفارت انگلیس قرار داده اما آنها توجهی به این مسئله نکرده‌اند. همه این مسائل باعث شده که شک و شبهه‌ها درباره حمله لندن هر روز بیشتر از گذشته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا