تنها مورد مشترک آدم‌های مشهور و موفق دنیا

آدم‌های موفق هم خصوصیات متفاوتی برای خود دارند اما یک تحقیق جدید نشان داده که اکثر افرادی که در کار و تحصیل‌شان موفق شده‌اند پیشرفت‌شان را مدیون یک مسئله مهم هستند: خواب کافی و بیدار شدن در صبح زود. بر اساس تحقیقی که دانشگاه تگزاس شمالی انجام داده دانشجویانی که صبح زود بیدار می‌شوند در …

آدم‌های موفق هم خصوصیات متفاوتی برای خود دارند اما یک تحقیق جدید نشان داده که اکثر افرادی که در کار و تحصیل‌شان موفق شده‌اند پیشرفت‌شان را مدیون یک مسئله مهم هستند: خواب کافی و بیدار شدن در صبح زود.

بر اساس تحقیقی که دانشگاه تگزاس شمالی انجام داده دانشجویانی که صبح زود بیدار می‌شوند در میان هم‌کلاسی‌های خود که عادت به شب‌بیداری دارند نمره‌های بهتری می‌گیرند و راحت‌تر تحصیل خود را تمام می‌کنند. علاوه بر این تحقیقات نشان داده که افراد سحرخیز آدم‌های شادتری هستند و همین مسئله بر زندگی و کار آنها تأثیر جدی می‌گذارد. البته محققان در این تحقیق اعلام کرده‌اند که سحرخیزی افراد موفق به هیچ عنوان به معنای کم‌خوابی آنها نیست. در این تحقیق تأکید شده است که میزان خواب کافی برای افراد مختلف،متفاوت است و اکثر آدم‌‌های موفق برنامه خواب‌شان به شکلی است که بعد از خواب کافی در صبح زود از خواب بیدار می‌شوند.

به عنوان نمونه در میان مدیران موفق کشورهای غربی در این گزارش به تیم آرمسترانگ،مدیرعامل شرکت AOL  اشاره شده که هر روز صبح خود را بین ساعت ۵ تا ۵:۱۵ دقیقه و با خواندن ایمیل‌هایش شروع می‌کند.

تنها مورد مشترک آدم‌های مشهور و موفق دنیا

جین‌آن گادهیا،مدیر عامل شرکت تجاری Virgin Money هر روز صبح دیرتر از ساعت ۶:۲۰ بیدار نمی‌شود. گفته می‌شود مارگارت تاچر،نخست وزیر سابق انگلیس که همین وقت پیش درگذشت در شبانه‌روز بیشتر از ۴ ساعت نمی‌خوابیده است و معمولاً ساعت ۳ صبح از خواب بیدار می‌شده است.

تنها مورد مشترک آدم‌های مشهور و موفق دنیا

هر چند محققان گفته‌اند اکثر آدم‌ها بسیار بیشتر از تاچر به خواب احتیاج دارند. ولادمیر نوباکوف،نویسنده مشهور روسی هم در گفت و گوهای خود اعلام کرده بود که بهترین نوشته‌هایش در ساعات اولیه صبح شکل گرفته است. او بین ساعت ۶ و ۷ صبح کار خود را برای نوشتن آغاز می‌کرده است.

تنها مورد مشترک آدم‌های مشهور و موفق دنیا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا