قدیمی‌ترین شرکت‌های جهان +عکس

سابقه خدمت یک شرکت از مهمترین فاکتورهای جلب اعتماد آن شرکت در بازار است. سابقه شرکت‌هایی که در ادامه می‌خوانید اما به چند دهه محدود نشده و قدمت آن‌ها را باید در لابه‌لای تاریخ جستجو کرد. وبسایت فرادید: سابقه خدمت یک شرکت از مهمترین فاکتورهای جلب اعتماد در بازار است. سابقه این شرکت‌ها اما به …

سابقه خدمت یک شرکت از مهمترین فاکتورهای جلب اعتماد آن شرکت در بازار است. سابقه شرکت‌هایی که در ادامه می‌خوانید اما به چند دهه محدود نشده و قدمت آن‌ها را باید در لابه‌لای تاریخ جستجو کرد.

وبسایت فرادید: سابقه خدمت یک شرکت از مهمترین فاکتورهای جلب اعتماد در بازار است. سابقه این شرکت‌ها اما به چند دهه محدود نشده و قدمت آن‌ها را باید در لابه‌لای تاریخ جست.

تصاویر/ قدیمی‌ترین شرکت‌های جهان
کافه شون (ایرلند) – قدمت: سال ۹۰۰ میلادی

شرکت ساختمانی کونگو گومی (ژاپن) – سال ۵۷۸ میلادی

شرکت ساخت و ساز کونگو گومی (Kongō Gumi) در واقع قدیمی‌ترین شرکت مستقل در سطح جهان است که هیچگاه تعطیل نشده است. این شرکت البته در سال ۲۰۰۶ میلادی به عنوان یک شرکت تابعه با یک شرکت بزرگتر ادغام شد.

مدیران این شرکت در اوساکا ژاپن فعالیت می‌کنند و سبقه فعالیت آن‌ها به سال ۵۷۸ بازمی‌گردد. شاهزاده شوتوکو از بائکجه به ژاپن بازگشت تا معبد شیتِنوجی را بنا کند. پس از آن، وی تصمیم گرفت تا در همین زمینه تجارت کند و این شرکت به محلی خانوادگی تبدیل شد. تاریخ این معبد امروزه به ۴۰ نسل پیش از مدیران آن‌ها بازمی‌گردد.

از آنجایی که هیچ شرکتی قرار نیست تا ابد باقی بماند، شرکت کونگو گومی نیز در سال ۲۰۰۶ به دلیل مشکلات مالی تصفیه شد و به عنوان شرکت تابعه زیر نظر شرکت تاکاماتسو به فعالیت خود ادامه داد.

تصاویر/ قدیمی‌ترین شرکت‌های جهان

شرکت هتلداری نیشیاما اونسن کِی اونکان (ژاپن) – سال ۷۰۵ میلادی

به دلیل طبیعت زیبای این منطقه، در سال ۷۰۵ پس از میلاد چند مجموعه تفریحی برای حمام آب داغ ساخته و باعث جذب گردشگران از مناطق مختلف به آنجا شد. گردشگران نیز از مجموعه هتل این منطقه استقبال خوبی به عمل آوردند. از جمله مشتریان این هتل، شوگون و سامورایی بودند. ۵۲ نسل از این هتل نگهداری کرده و سرویس داده‌اند. گرچه این هتل کمی توسعه یافته، اما حال و هوای آن همچنان باقی مانده است.

تصاویر/ قدیمی‌ترین شرکت‌های جهان

رستوران سن پیتر استیفکِلر (اتریش) – سال ۸۰۳ میلادی

نام رستوران سن پیتر استیفکِلر (St. Peter Stiftskeller) در سند محققی‌ به نام الکوئین، از پیروان شارلمانی، در سال ۸۰۳ میلادی اشاره شده است. مجموعه سالزبورگ مدعی است که کهن‌ترین رستوران دنیا همان رستوران آن‌ها است که فعالیت آن هیچگاه متوقف نشده است.

تصاویر/ قدیمی‌ترین شرکت‌های جهان

این رستوران در منطقه سن پیتر آرکابی واقع شده است. استیفکلر نه تنها قدیمی‌ترین رستوران جهان که هفتمین شرکت قدیمی جهان نیز هست.

کافه شون (ایرلند) – سال ۹۰۰ میلادی

قدمت این کافه قدیمی به سال ۹۰۰ میلادی در آثلون ایرلند برمی‌‎گردد. در دهه ۷۰ میلادی و در جریان نوسازی کافه، کارگران متوجه قدمت بسیار زیاد این کافه شدند. تکنیک ساخت دیوارهای کافه خود حاکی از قدمت کافه بود. قدمت کافه پس از سنجش کربنی تایید شد.

ريخته‌ گرى‌ پونتیفیسیا (ایتالیا) –۱۰۴۰ میلادی

روستای آگنونه ایتالیا به «شهر زنگ‌ها» معروف است. شرکت ریخته‌گری Pontificia Fonderia Marinelli نیز در آنجا واقع شده و حدود ۷۰۰ سال است که حضور فعال در بازار دارد. ناقوس‌‌ها و مجسمه‌های برنزی در این ریخته‌گری تماما توسط دست ساخته شده و تکنیک ساخت نیز مشابه تکنیک استفاده شده در دوران قرون وسطی و رنسانس است.

ناقوس‌های ساخته شده توسط این ریخته‌گری هم اکنون در برخی از برجسته‌ترین کلیساهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. عنوان «ریخته گری وابسته به پاپ» نیز در سال ۱۹۲۴ میلادی به این شرکت اهدا شد.

تصاویر/ قدیمی‌ترین شرکت‌های جهان

شمع‌سازی راثبورنز (ایرلند) –۱۴۸۸ میلادی

شمع‌سازی راثبورنز در بلانچاردزتاون، از توابع دوبلین، واقع شده و زمان تاسیس آن نیز به سال ۱۴۸۸ میلادی باز می‌گردد. اگر خوب به تاریخ آن دقت کنید، متوجه خواهید شد که چهار سال پیش از کشف آمریکا توسط کریستف کلمب، این شرکت تاسیس شده بود.

طاعون، کشف الکتریسیته و حتی شورای دوم واتیکان هم منجر به انهدام شرکت شمع سازی راثبورنز نشد. این شرکت در قرن ۱۹ میلادی با مسئولان شهری دوبلین قرارداد بست تا نور شهری را تامین کند، اما مسئولان شرکت پس از اکتشاف الکتریسیته تصمیم گرفتند تا تمرکز خود را بر روی شمع‌های مورد نیاز کلیساها معطوف کنند.

اسلحه سازی برتا (ایتالیا) –۱۵۲۶ میلادی

شهر گاردونه ایتالیا در قرون وسطی از مراکز مهم تولید محصولات آهنی بود. اما در اوایل دوران رنسانس، گاردونه به تولید اسلحه با کیفیتش مشهور گشت. مائوسترو باتولومِئو برتا اسلحه ساز بسیار مشهوری بود که در این شهر زندگی می‌کرد. خاندان برتا (Beretta) همواره مدیریت این شرکت را بر عهده داشته‌اند.

تصاویر/ قدیمی‌ترین شرکت‌های جهان

مزرعه داری شرلی (ایالات متحده) – ۱۶۱۳ میلادی

آمریکا سابقه چندانی در تاریخ جهان ندارد، اما قدمت برخی از شرکت‌های آن به همان اوایل پیدایش ایالات متحده بازمی‌گردد. مزرعه داری شرلی در شمال رود جیمز در ایالات ویرجینیا واقع شده و همواره دارای مدیریت خانوادگی بوده است. به عمارت مزرعه داری شرلی «خانه کبیر» نیز گفته می‌شود که نشان از سبقه طولانی آن دارد. این شرکت امروزه نیز به فعالیت خود می‌پردازد.

تصاویر/ قدیمی‌ترین شرکت‌های جهان

روزنامه پست او اینریکس تی‌نیگر (سوئد) – ۱۶۴۵ میلادی

روزنامه پست او اینریکس تی‌نیگر (Post-och inrikes Tidningar) نخستین روزنامه جهان است که در سال ۱۶۴۵ در سوئد انتشار یافت. این روزنامه سوئدی قدیمی‌ترین روزنامه‌ای است که تا امروز بدون وقفه به انتشار خود ادامه داده است. این روزنامه توسط ملکه کریستینا، ملکه سوئد، راه‌اندازی شد. در واقع قدیمی‌ترین تاریخچه روزنامه و خبرنگاری را می‌توان در این روزنامه جستجو کرد. هانس هلم سردبیر این روزنامه است.

تعداد خوانندگان این روزنامه به تدریج کمتر شد. آخرین نسخه کاغذی روزنامه تنها ۱۵۰۰ عدد فروخت. در نتیجه، این روزنامه از روز اول ژانویه ۲۰۰۷ نسخه کاغذی خود را حذف و تنها به نشر نسخه دیجیتال خود ادامه داد. هانس هولم که به مدت ۲۰ سال سردبیر این روزنامه بود، می‌گوید: «به نظر ما این اتفاق یک فاجعه فرهنگی است، چرا که مدت‌ها این روزنامه چاپ شده و خواننده داشته است.»

تصاویر/ قدیمی‌ترین شرکت‌های جهان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا