کاهش دوباره سود سپرده‌های پس‌انداز در انگلیس

به‌ گزارش موبنا به نقل از اقتصادنیوز، بانک مرکزی انگلیس، نرخ سود حساب‌های پس‌انداز سپرده‌گذاران را از ۰.۹۹ درصد در ماه نوامبر، به ۰.۸۵ درصد در ماه دسامبر کاهش داد. به‌گزارش بی‌بی‌سی، اداره عملیات مالی انگلیس (FCA) همچنین اعلام کرد: نرخ سپرده‌های بانکی برای حساب‌های بانکی با دسترسی آنی از ۰.۵۴ درصد نسبت به ماه …

به‌ گزارش موبنا به نقل از اقتصادنیوز، بانک مرکزی انگلیس، نرخ سود حساب‌های پس‌انداز سپرده‌گذاران را از ۰.۹۹ درصد در ماه نوامبر، به ۰.۸۵ درصد در ماه دسامبر کاهش داد.

به‌گزارش بی‌بی‌سی، اداره عملیات مالی انگلیس (FCA) همچنین اعلام کرد: نرخ سپرده‌های بانکی برای حساب‌های بانکی با دسترسی آنی از ۰.۵۴ درصد نسبت به ماه قبل به ۰.۴۸ درصد کاهش یافته است. حتی برخی بانک‌ها به دارندگان حساب‌های شخصی سودی معادل ۰.۰۱ درصد پرداخت می‌کنند.

یکی از دلایل اصلی کاهش سود سپرده‌های بانکی می‌تواند به تعویق افتادن انتظارات نسبت به افزایش نرخ بهره بانکی در انگلیس باشد به‌طوری‌که بسیاری از تحلیلگران انتظار ندارند که نرخ بهره بانکی دست‌کم تا سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش یابد.

همچنین، بانک اچ‌اس‌بی‌سی نیز اعلام کرده در تاریخ ۱۱ ژانویه نرخ سود سپرده‌های خود را کاهش خواهد داد ضمن اینکه بانک سانتاندر نیز ماه فوریه این اقدام را عملی خواهد کرد.

بسیاری از بانک‌های انگلیس، سود سپرده‌های جاری را بیش از سپرده‌های پس‌انداز افزایش داده‌اند چرا که حساب‌های جاری برای آنها ارزش بیشتری دارد. «آنا باوس»، مدیر سایت Savings Champion می‌گوید: به‌نظر می‌رسد بازیگران اصلی عرصه بانکداری در انگلیس نیازی به پول درآوردن از مشتریان خود ندارند.

دکمه بازگشت به بالا