مردم کشورهای مختلف تعطیلات کجا می‌روند؟ + عکس

تعطیلات به ویژه در کشورهای که اکثر افراد کارهای سخت و فشرده دارند حکم طلا را دارد. به خاطر رقابت کاری شدید بسیاری از افراد در طول سال نمی‌توانند بیشتر از یک یا دو روز پشت سر هم مرخصی بگیرند و به همین خاطر تعطیلات تابستانی جاده‌ها حسابی شلوغ می‌شود. کره جنوبی طولانی بودن ساعات …

تعطیلات به ویژه در کشورهای که اکثر افراد کارهای سخت و فشرده دارند حکم طلا را دارد. به خاطر رقابت کاری شدید بسیاری از افراد در طول سال نمی‌توانند بیشتر از یک یا دو روز پشت سر هم مرخصی بگیرند و به همین خاطر تعطیلات تابستانی جاده‌ها حسابی شلوغ می‌شود.

کره جنوبی
طولانی بودن ساعات کاری در کره جنوبی در میان کشورهای جهان تقریباً کم نظیر است. در این کشور اصلاً غیر عادی نیست که کارمندها که صبح زود به سر کار آمده‌اند ۹ شب از اداره خارج شوند و هیچکسی هم قبل از رئیس کارش را ترک نمی‌کند. به همین خاطر تعطیلات تابستانی در این کشور برای همه حکم یک نفس کشیدن راحت را دارد. به خاطر این ازدحام ناگهانی فقط کارمندهای پشت میز نشین مجبور می‌شوند در ترافیک شدید ساعت‌های طولانی روی صندلی ماشین خشک‌شان بزند. یک چهارم جمعیت این کشور در پایتخت زندگی می‌کنند و تصمیم برای خارج شدن از سئول با تعطیل شدن سازمان های دولتی باعث ترافیک باور‌نکردنی در مسیرهای مختلف می‌شود. کارخانه‌های خودروسازی کره جنوبی هم که مشهور هستند و به همین خاطر هر خانواده‌ در این کشور حداقل یک ماشین دارد. بیشتر مردم به منطقه‌های ساحلی یا مکان‌های خنک‌تر این کشور مانند نواحی کوهستانی در شمال می‌روند. اوضاع رقابت کاری در کره جنوبی آن‌قدر سخت هست که خیلی از کارمندها ترجیح می‌دهند بیشتر از یک یا دو روز پشت سر هم از مرخصی استفاده نکنند.
مردم کشورهای مختلف تعطیلات کجا می‌روند؟ + عکس
آمریکا
به صورت متوسط هر آمریکایی سه هفته در سال تعطیلی با همراه با حقوق دارد و به همین خاطر افراد شاغل فرصت تعطیلات را با کار سخت در این کشور غنیمت می‌دانند. بسیاری در زمانی تعطیلی بساط آشپزی خود را به همراه خانواده و دوستان به  حیاط خانه یا پارک‌ها می‌آورند و حسابی با درست کردن استیک و برگر خوشحال هستند. در تعطیلی‌های طولانی سواحل کالیفرنیا یکی از منطقه‌های مورد علاقه مردم است. علاوه بر این مناطق کوهستانی هم با هوای خنک حسابی شلوغ می‌شود. در برخی از نقاط مردم می‌توانند هنوز هم آخرین روزهای اسکی را تجربه کنند.
مردم کشورهای مختلف تعطیلات کجا می‌روند؟ + عکس
ایتالیا
حتی یک روز تعطیلی هم ایتالیایی‌ها را حسابی خوشحال می‌کند. مردم این کشور در تعطیلی از گزینه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. بسیاری از آنها در نزدیکی خود دسترسی به ساحل دارند و به همین خاطر شهرهای ساحلی حسابی شلوغ هستند. معمولاً با حساب تعطیلی شنبه و یک‌شنبه ایتالیایی‌ها می‌توانند تقریباً یک هفته را در تابستان به تعطیلی بروند اما خیلی از آدم‌های پرمشغله این تعطیلی برایشان بیشتر از دو روز نمی‌شود. رفتن به مناطق جنگلی و باربیکیو در خارج از شهرها برای ایتالیایی‌ها تقریباً تبدیل به یک سنت شده است. در ماه نوامبر اما تعطیلات کلاً وضع و حال دیگری دارد. در این تعطیلات خاص همه به یاد از دست رفتگان خود هستند و با دسته‌های گل به گورستان‌ها می‌روند.
مردم کشورهای مختلف تعطیلات کجا می‌روند؟ + عکس
هند
رشد اقتصادی هند همچنان ادامه دارد و به همین خاطر اکثر نیروهای این کشور ۶ روز در هفته را حسابی کار می‌کنند. تعطیلات تابستانی به همین خاطر به ویژه برای جوان‌ها خیلی مهم است. در آستانه تعطیلات به همین خاطر همه مشغول گرفتن بلیت قطار هستند و خیلی‌ها ناگهان دچار بیماری‌های مرموز می‌شوند! تعطیلات برای هندی‌ها که علاقه خاصی به خرید دارند هم فرصت مناسبی است و به همین خاطر جای سوزن انداختن در بازارهای این کشور وجود ندارد. در رستوران‌ها و سینماها هم به زحمت جای خالی پیدا می‌شود. سینِما رفتن دسته‌جمعی و همراه خانواده برای هندی‌ها یک سرگرمی بسیار مفرح است. مکان‌های مذهبی هندی‌ها هم حسابی در تعطیلات شلوغ می‌شود. با فاصله طبقاتی بسیار در این کشور اما تعطیلات برای خیلی‌ها با روزهای عادی تفاوتی ندارد و بسیاری از مردم در روزهای تعطیل هم مجبور به کار هستند.
مردم کشورهای مختلف تعطیلات کجا می‌روند؟ + عکس
روسیه
در برخی مناطق روسیه در روزهای سرد دمای هوا به منهای ۵۶ درجه سانتیگراد می‌رسد به همین خاطر گرم شدن هوا و آب شدن برفها برای خیلی‌ها خوشایند است. خانواده‌های روسی در صورت توان مالی تلاش می‌کنند که در مناطق روستایی باغ یا زمینی برای کشت گیاهان مورد علاقه خودشان و سپری کردن تعطیلات داشته باشند. روسیه  پهناورترین کشور جهان است. مناطق ساحلی هم که مانند کشورهای دیگر مورد علاقه هستند و بعضی از خانواده‌ها می‌توانند درویلاهای شخصیشان تعطیلات را بگذرانند.
مردم کشورهای مختلف تعطیلات کجا می‌روند؟ + عکس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا