فیلم/ پناهجویان ایرانی در بین مظنونان به تعرض جنسی در شب سال نو در کلن

همزمان، گزارش ها از کناره گیری رئیس پلیس شهر کلن در پی افزایش فشار مقام های دولت آلمان حکایت دارد. به گفته پلیس ۱۸ تن از مظنونان افرادی هستند که درخواست پناهندگی در آلمان دارند و از کشورهای الجزایر، مراکش، سوریه، ایران، عراق و صربستان می آیند. به گفته پلیس، پنج تن از این پناهجویان …

همزمان، گزارش ها از کناره گیری رئیس پلیس شهر کلن در پی افزایش فشار مقام های دولت آلمان حکایت دارد.
به گفته پلیس ۱۸ تن از مظنونان افرادی هستند که درخواست پناهندگی در آلمان دارند و از کشورهای الجزایر، مراکش، سوریه، ایران، عراق و صربستان می آیند. به گفته پلیس، پنج تن از این پناهجویان ایرانی هستند.


سخنگوی پلیس آلمان ضمن اعلام این خبر هیچ اشاره ای به دستگیری این افراد نکرده است.
پلیس محلی کلن می گوید، در شب سال نو بیش از ۱۲۰ مورد شکایت درباره آزار جنسی به ثبت رسیده است. رئیس اتحادیه پلیس منطقه نوردراین وستفالن گفت: «به اندازه کافی نیروی پلیس در محل حضور نداشته تا بتواند به مقابله با این گروه خشونت طلب بپردازد. حتی پلیس های حاضر هم نمی توانستند کاری انجام دهند زیرا کاملا غیرقابل پیش بینی بود.»
حملات افراد و گروههای بزهکار به زنان و دختران در شب سال نو تنها به شهر کلن آلمان محدود نمی شود و بیش از ۳۰ زن در هامبورگ و اشتوتگارت نیز شکایاتی درباره تعرض به آنها و یا سرقت کیفهایشان تنظیم کرده اند.
همزمان یک هنرمند سوئیسی در واکنش به این اتفاق، با اجرای پرفورمنسی در میدان کتدرال شهر کلن خواستار احترام به حقوق زنان در جامعه شد.
میلو موار، در حالی که برهنه بود با خود پلاکاردی حمل می کرد که روی آن نوشته شده بود: «به ما احترام بگذارید، نمی توانید به ما دست درازی کنید حتی اگر برهنه باشیم.»
پلیس در زمان اجرای پرفورمنس در محل حضور داشت تا مانع از مزاحمت های خیابانی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا