رابطه جنسی برای بیماران قلبی که دفیبریلاتور دارند، ایمن است

همسر ان این افراد ی اغلب نگران اینند که بیمار در طول رابطه جنسی دچار حمله قلبی بشود. بنابر تحقیقی که روز دوشنبه در نشست سالانه انجمن قلب امریکا ارائه شد، بعضی‌ها حتی نگرانند که دفیبریلاتور هسرشان در طول رابطه جنسی به کار بی‌افتد و شوک الکتریکی به آنها وارد کند. به گفته محقق ارشد، …

همسر ان این افراد ی اغلب نگران اینند که بیمار در طول رابطه جنسی دچار حمله قلبی بشود. بنابر تحقیقی که روز دوشنبه در نشست سالانه انجمن قلب امریکا ارائه شد، بعضی‌ها حتی نگرانند که دفیبریلاتور هسرشان در طول رابطه جنسی به کار بی‌افتد و شوک الکتریکی به آنها وارد کند.
به گفته محقق ارشد، سینتیا دوئرتی، استاد پرستاری در دانشگاه واشنگتن، خبر خوب این است که به نظر می‌رسد این نگرانی‌ها در هفته‌های بعد از عمل کاهش می‌یابند و سه ماه بعد، هیچ یک از دو فرد دیگر نگران رابطه جنسی نیست.
و مؤلفان مطالعه گفتند که اغلب افرادی که دفیبریلاتور قلبی کاشته‌شده دارند، می‌توانند بعد از بهبودی محل عمل با خیال راحت فعالیت جنسی خود را از سر گیرند.
دوئرتی گفت: «دفیبریلاتور برای هر دو فرد چیز جدیدی است و من فکر می‌کنم که ما گاهی فراموش می‌کنیم دفیبریلاتور شریک زندگی فرد را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.»
دفیبریلاتور قلبی کاشتنی، دستگاه کوچکی است که در سینه یا شکم قرار می‌گیرد و به قلب شوک الکتریکی می‌دهد تا ریتم ناصحیح و تهدیدکننده حیاتِ قلب را اصلاح کند. دفیبریلاتور به جلوگیری از حمله ناگهانی قلبی که در آن قلب یک‌دفعه از تپش می‌ایستد، کمک می‌کند.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا