سوزاک به یک آنتی بیوتیک مقاومت بیشتری پیدا می کند

آخرین پایش مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده بیان می‌کند که گرچه مقاومت به درمان با آنتی‌بیوتیک سفیکسیم بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ پایین آمد، در سال ۲۰۱۴ این مقاومت افزایش داشت. خبر خوب آن است که سفیکسیم معمولاً اولین داروی انتخابی درمان عفونت سوزاک نیست. گایدلاین‌های جدید پیشنهاد می‌کنند که سفیکسیم تنها زمانی …

آخرین پایش مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده بیان می‌کند که گرچه مقاومت به درمان با آنتی‌بیوتیک سفیکسیم بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ پایین آمد، در سال ۲۰۱۴ این مقاومت افزایش داشت.

خبر خوب آن است که سفیکسیم معمولاً اولین داروی انتخابی درمان عفونت سوزاک نیست. گایدلاین‌های جدید پیشنهاد می‌کنند که سفیکسیم تنها زمانی استفاده شود که درمان ترکیبی بر پایه سفتریاکسون در دسترس نباشد. و گزارش‌های جدید کاهش اثربخشی درمان ترکیبی را نشان نداده است.

با این حال، به گفته مؤلفان مطالعه، مقاومت به آنتی‌بیوتیک در بین درمان‌های سوزاک نگران‌کننده است.

دکتر رابرت کرکالدی، اپیدمیولوژیستی در بخش پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی در آتلانتا، گفت: «پایش حساسیت ضد میکروبی و ردگیری الگوهای مقاومت در بین آنتی‌بیوتیک‌هایی که در حال حاضر برای درمان سوزاک به کار می‌روند، ضروری است. افزایش اخیر مقاومت به سفیکسیم نشان می‌دهد که ما هنوز خیلی کار داریم.»

سوزاک از طریق نزدیکی دهانی، مقعدی و واژینال محافظت‌نشده منتشر می‌شود. این عفونت مقاربتی بین افراد جوان بین ۱۵ تا ۲۴ سال امریکایی شایع است.

یافته‌های مطالعه در شماره ۳ نوامبر ژورنال جامعه پزشکی امریکا منتشر شد.

سلامانه

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا