دل و جگر گوسفند از منظر طب سنتی

ناصر رضایی پور درباره برخی نکات مهم حفظ سلامی اظهار داشت: دل و جگر، سنگین و هضمشان سخت است. به گزارش آکاایران به گفته وی بهتر است دل گوسفند را در روغن کنجد خواباند و کباب کرد و در کنار آن، از موادی چون آویشن، زیره، فلفل و گل پر استفاده کرد. این دستیار تخصصی …

ناصر رضایی پور درباره برخی نکات مهم حفظ سلامی اظهار داشت: دل و جگر، سنگین و هضمشان سخت است.
به گزارش آکاایران به گفته وی بهتر است دل گوسفند را در روغن کنجد خواباند و کباب کرد و در کنار آن، از موادی چون آویشن، زیره، فلفل و گل پر استفاده کرد.
این دستیار تخصصی طب سنتی ادامه داد: مزاج زمستان، عموماً سردوتر است؛ پس این فصل، مخالف طبیعت افراد بلغمی مزاج و پیران است ولی برای صاحبان مزاج گرم و خشک و جوانان مناسب است.
رضایی پور درباره شایع ترین بیماری ها در زمستان افزود: زکام (سرماخوردگی یا آبریزش از بینی) و نزله (ترشحات پشت حلقی که آن را «ام الامراض» نامیده اند) که از شایع ترین بیماری های زمستان هستند.
مصرف بیشتر آبگوشت و کباب گوشت پرندگان در فصل زمستان
وی عنوان کرد: توصیه می شود در زمستان، برای قوی شدن دستگاه گوارش، غذاهای سنگین تر و مغذی تری چون هلیم، کله پاچه، گوشت و آبگوشت و کباب گوشت پرندگان، بیشتر خورده شود و از غذاهای سردوتر پرهیز کرد.
چاقی های موضعی و انسداد در مجاری بر اثر مصرف زیاد سیب زمینی
این دستیار تخصصی طب سنتی اضافه کرد: زیادخوردن سیب زمینی، به ویژه در افرادی که فعالیت بدنی کمتری دارند، موجب تولید مواد غلیظ، لزج و نامناسبی در بدن می شود که می توانند باعث چاقی های موضعی، انسداد در مجاری مختلف، اشکالات عملکردی مغز و کبد و دستگاه گوارش و… شوند.
رضایی پور خاطرنشان کرد: خوب است عموم افراد جامعه، خوردن سیب زمینی را تا حد زیادی کم کنند و بهتر است در کنار غذاهایی که دارای سیب زمینی است، از دارچین، زنجبیل و آویشن شیرازی استفاده کنند.
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا