نتایج مثبت فاز دوم آزمون بالینی نانوداروی ضدویروس هپاتیت

شرکت آروهد ریسرچ (Arrowhead Research Corporation) در حوزه توسعه داروهای مبتنی بر RNAi فعالیت دارد. این شرکت اخیراً اطلاعات مربوط به فاز دوم مطالعه بالینی نانوداروی خود را در نشست AASLD ارائه کرده است. این دارو که به ARC-520 شهرت دارد، برای درمان آلودگی هپاتیت B مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌طوری که می‌تواند آنتی‌ژن هپاتیت …

شرکت آروهد ریسرچ (Arrowhead Research Corporation) در حوزه توسعه داروهای مبتنی بر RNAi فعالیت دارد. این شرکت اخیراً اطلاعات مربوط به فاز دوم مطالعه بالینی نانوداروی خود را در نشست AASLD ارائه کرده است. این دارو که به ARC-520 شهرت دارد، برای درمان آلودگی هپاتیت B مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌طوری که می‌تواند آنتی‌ژن هپاتیت B را که از ویروس مربوط به این بیماری نشأت می‌گیرد، کاهش دهد.
نتایج آزمون بالینی این دارو نشان می‌دهد که مقدار آنتی‌ژن سطح ویروس بعد استفاده از این دارو تا ۹۹ درصد کاهش می‌یابد. این دارو بعد از یک بار تزریق به بیمار، بعد از ۵۷ روز موجب کاهش ۹۹ درصدی آنتی‌ژن می‌شود.
این نتایج ادعاهای قبلی مسئولان این شرکت را مبنی بر اثربخش بودن این دارو بر عفونت‌های ویروس هپاتیت تأیید می‌کند. کریستوفر آنزالون از مدیران این شرکت می‌گوید: «در نشست AASLD ما داده‌های مربوط به برنامه کلینیکی و غیرکلینیکی را ارائه کردیم. این مطالعات روی شامپانزه‌ها انجام شده‌است. هر دوی این تحقیقات نشان می‌دهد که داروی ARS 520 می‌تواند به‌صورت عمیق روی از بین رفتن آنتی‌ژن ویروسی HBV تأثیرگذار باشد. این نتایج به ما اطمینان می‌دهد که می‌توانیم از دوزهای مختلف این دارو برای درمان این بیماری استفاده کنیم.»
مان فانگ یون از دانشگاه یونگ کنگ و از محققان اصلی این پروژه در شرکت آروهد نتایج یافته‌های خود در قالب پوستری با عنوان -۵۲۰ produces deep and durable knockdown of viral antigens and DNA in a phase II study in patients with chronic hepatitis B در این نشست ارائه کرد.
در این ارائه، گزارش جزئیات مربوط به مطالعه آزمونی درج شده‌است. در این گزارش نشان داده شده‌است که کاهش سطح آنتی‌ژن ویروس در بیمارانی که به‌صورت مزمن دچار این بیماری هستند با سرعت و نرخ بالایی انجام می‌شود.
داروی تولید شده توسط این شرکت هیچ محدودیتی در دوز مصرفی نداشته و اثرات جانبی خاصی تاکنون از آن گزارش نشده‌است.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا