دولت کانادا خواستار توسعه روابط با عربستان شد

به گزارش مشرق، مشاوران نخست‌وزیر کانادا به او پیشنهاد کرده‌اند روابط اقتصادی با عربستان سعودی را توسعه دهد. به گزارش «سی‌بی‌سی»، مقامات فدرال به آقای «جاستین ترودئو»، نخست‌وزیر کانادا گفته‌اند منافع راهبردی کشور، از طریق تقویت روابط اقتصادی با عربستان سعودی بهتر تأمین خواهد شد. این درخواست در حالی صورت گرفته که معترضان، روز پنجشنبه، …

به گزارش مشرق، مشاوران نخست‌وزیر کانادا به او پیشنهاد کرده‌اند روابط اقتصادی با عربستان سعودی را توسعه دهد.

به گزارش «سی‌بی‌سی»، مقامات فدرال به آقای «جاستین ترودئو»، نخست‌وزیر کانادا گفته‌اند منافع راهبردی کشور، از طریق تقویت روابط اقتصادی با عربستان سعودی بهتر تأمین خواهد شد.

این درخواست در حالی صورت گرفته که معترضان، روز پنجشنبه، با تجمع در برابر سفارت عربستان، خواستار لغو قرارداد تسلیحاتی ۱۵ میلیارد دلاری «اتاوا» با ریاض شده بودند. این تظاهرات در اعتراض به اقدام رژیم عربستان در اعدام «نمر شیخ النمر»، رهبر شیعیان این کشور برگزار شده بود.

گزارش «سی‌بی‌سی»، به علاوه حاکی است مشاوران از «ترودئو» خواسته‌اند نیم‌نگاهی هم به لغو احتمالی تحریم‌های ضد ایرانی در ماه‌های آتی داشته باشد.

این ارزیابی‌ها در دفترچه‌ای از نخست‌وزیر کانادا که رسانه‌های این کشور به آن دست یافته‌اند آمده است.

در بخشی از یکی از یادداشت‌های این دفترچه، نوشته شده است: «تعمیق بیشتر روابط راهبردی با کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) در راستای منافع اقتصادی و امنیتی کانادا است.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا