رونمایی از دستخط تختی بعد ۵۴ سال + عکس

جهان پهلوان تختی پس از مدال نقره المپیک رم در وزن ۸۷ کیلوگرم برای آینده ورزشی‌اش برنامه ریزی کرد. بر اساس این سند که از اموال موزه کمیته ملی المپیک است تختی پس از المپیک ۱۹۶۰ رم- ایتالیا، ادامه حضور در عرصه قهرمانی را منوط به قهرمانی در مسابقات جهانی ژاپن می‌کند. طبق برنامه، اگر …

جهان پهلوان تختی پس از مدال نقره المپیک رم در وزن ۸۷ کیلوگرم برای آینده ورزشی‌اش برنامه ریزی کرد. بر اساس این سند که از اموال موزه کمیته ملی المپیک است تختی پس از المپیک ۱۹۶۰ رم- ایتالیا، ادامه حضور در عرصه قهرمانی را منوط به قهرمانی در مسابقات جهانی ژاپن می‌کند.

طبق برنامه، اگر تختی در مسابقات جهانی ۱۹۶۱ ژاپن  مدال طلا کسب می‌کرد تا المپیک ۱۹۶۴ کشتی می‌گرفت و اگر قهرمانی را از دست می‌داد با تشک کشتی خداحافظی می‌کرد. او در مسابقات جهانی ژاپن طلا گرفت و تا المپیک توکیو کشتی‌گیر ماند. تختی در المپیک توکیو یک وزن بالاتر کشتی گرفت و مقامی بهتر از چهارمی کسب نکرد.

این سند اهمیت برنامه ریزی برای قهرمانی در سطح تختی را نشان می‌دهد. سندی که برای اولین بار و از طریق پنج حلقه در معرض دید عموم قرار گرفته است سال‌ها در اختیار برادر تختی بود و کمیته ملی المپیک به زودی آن را به نمایش عمومی خواهد گذاشت.

عکس: رونمایی از دستخط تختی بعد 54 سال

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا