سلاح شیمیایی برای این رژیم مجاز است!+عکس

اسرائیل شاید تنها رژیمی در جهان باشد که با سابقه استفاده از تسلیحات شیمیایی به ویژه علیه مردم غزه هیچ نهاد بین‌المللی با آن کاری نداشته و کنوانسیون منع استفاده از تسلیحات شیمیایی را امضا نکرده است. در حالی که بر اساس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) اسرائیل حداقل از سال ۱۹۸۲ تاکنون دارای سلاح‌ها شیمیایی …

اسرائیل شاید تنها رژیمی در جهان باشد که با سابقه استفاده از تسلیحات شیمیایی به ویژه علیه مردم غزه هیچ نهاد بین‌المللی با آن کاری نداشته و کنوانسیون منع استفاده از تسلیحات شیمیایی را امضا نکرده است. در حالی که بر اساس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) اسرائیل حداقل از سال ۱۹۸۲ تاکنون دارای سلاح‌ها شیمیایی و مراکز تولید آن است اما تاکنون کسی در دنیا حرفی به این رژیم نزده است. همان‌طور که در مسئله تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی تاکنون حتی یک بازرس پایش به سرزمین‌های اشغالی نرسیده است.

همان وضعیتی که در جهان بابت تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی وجود دارد درباره زرادخانه‌های شیمیایی این رژیم هم با حمایت آمریکا پیاده می‌شود. در جهان اکنون تنها ۶ حکومت هستند که کنوانسیون منع استفاده از تسلیحات شیمیایی را امضا نکرده‌اند.کنوانسیون بینالمللی منع تسلیحات شیمیایی مهمترین معاهده بینالمللی منع تولید، انباشت و استفاده از سلاحهای کشتار جمعی و جنگافزارهای شیمیایی است که در ۱۳ ژانویه ۱۹۹۳ در پاریس و نیویورک به تصویب نمایندگان ۱۶۵ کشور عضو سازمان ملل متحد رسید و از تاریخ ۲۹ آوریل ۱۹۹۷ ، لازمالاجرا شد. با پیوستن سوریه اما هنوز ۶ حکومت از جمله رژيم صهیونیستی در دنیا هستند که همچنان این کنوانسیون را امضا نکردهاند. علاوه بر رژيم صهیونیستی،میانمار،آنگولا،مصر،کره شمالی و سودان جنوبی هنوز به این کنوانسیون نپیوستهاند. در میان رژیم‌هایی که این کنوانسیون را امضا نکرده‌اند اما تنها رژیم صهیونیستی است که پرونده قطور استفاده از تسلیحات شیمیایی را دارد. فقط یک جستجوی ساده کافی است تا تصاویر استفاده‌های اخیر رژيم صهیونیستی از فسفر سفید را در نوار غزه پیدا کنید. در جریان حملات به نوار غزه و حتی لبنان، رژیم صهیونیستی به صورت گسترده از بمب‌های فسفر سفید که به صورت جهانی استفاده از آنها ممنوع است استفاده کرد.

سلاح شیمیایی برای این رژیم مجاز است!+عکس

سلاح شیمیایی برای این رژیم مجاز است!+عکس

 

فسفر سفید تأثیری مانند اسید دارد و باعث سوختگی شدید ساکنان مناطق تحت بمباران می‌شود. در میان ترکیبات فسفر این ماده وحشتناک‌ترین مورد به حساب می‌آید؛ فسفر سفید در دمای معمولی یعنی کمتر از ۳۰ درجه میسوزد و به اصطلاح هواسوز است. به پوست میچسبد و شروع به سوختن می‌کند. با آب قابل خاموش شدن نیست و حتی دود ناشی از آن هم می‌تواند مشکلات حاد تنفسی ایجاد کند. این ماده ساخته شده تا در کمترین زمین تعدادی زیادی از ساکنان منطقه بمباران را به معنای واقعی تبدیل به خاکستر کند.

 

سلاح شیمیایی برای این رژیم مجاز است!+عکس

سلاح شیمیایی برای این رژیم مجاز است!+عکس

رژيم صهیونیستی با وجود تصاویر و اسناد مختلف استفاده از تسلیحات ممنوعه هیچ وقت مورد بازخواست جهانی قرار نگرفته است همان‌طور که هیچ وقت سؤالی در مورد تسلیحات هسته‌ای این رژيم نشده استدر حالی که همه کشورهای جهان میدانند که رژيم صهیونیستی تسلیحات هستهای در اختیار دارد اما این رژیم این مسئله را نه تکذیب میکند نه تصدیق! اسم این راهکار هم سیاست ابهام گذاشته شده است و هیچ نهاد بین المللی از این رژیم که گفته شده احتمالاً تا ۴۰۰ کلاهک هستهای در اختیار دارد سؤال و جواب نمیکندرژیم صهیونیستی با آنکه عضو آژانس بینالمللی انرژی اتمی است، اما هیچوقت پیمانمنع گسترش سلاحهای هستهای یا همان انپیتیرا امضا نکردهاست. همه میدانند که اسرائیل تنها رژیمی است که در خاورمیانه جنگافزار هستهای دارد اما این سؤال سالها مطرح بوده است که چرا هیچکسی حتی کشورهای غربی که از خلع سلاح هستهای منع استفاده از تسلیحات شیمیایی حرف میزنند در رابطه با این رژيم اقدامی نمیکنند. چرا تاکنون هیچ بازرسی از آژانس بینالمللی انرژی اتمی به سرزمینهای اشغالی نرفته است تا سری به تأسیسات هستهای اسرائیلیها بزند و چرا هیچ‌کس به فکر انهدام تسلیحات شیمیایی این رژیم نیست ؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا