زندگی خصوصی قوی ترین زن دنیا

زندگی شخصی و خصوصی آنگلا مرکل همیشه در پشت پرده بوده است. او بر خلاف برخی دیگر از همکارانش عادت ندارد که خانواده‌اش ار محافل عمومی بیاورد و حتی زیاد با همسرش هم دیده نمی‌شود. به او در ۱۲ سالی که به عنوان اولین صدراعظم زن آلمان فعالیت کرده است لقب‌های مختلفی داده‌اند؛از بانوی آهنین …

زندگی شخصی و خصوصی آنگلا مرکل همیشه در پشت پرده بوده است. او بر خلاف برخی دیگر از همکارانش عادت ندارد که خانواده‌اش ار محافل عمومی بیاورد و حتی زیاد با همسرش هم دیده نمی‌شود. به او در ۱۲ سالی که به عنوان اولین صدراعظم زن آلمان فعالیت کرده است لقب‌های مختلفی داده‌اند؛از بانوی آهنین تا قدرتمندترین زن جهان.

آنگلا مرکل که زمانی هیچ چیز از سیاست سر در نمی‌آورد و در دانشگاه فیزیک و شیمی می‌خواند در این سالها سه بار ( سالهای ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳) از سوی مجلهٔ فوربس به عنوان قدرتمندترین زن جهان انتخاب شده است. چیزهای زیادی درباره مرکل وجود دارد که شاید کمتر کسی شنیده باشد.
وقتی فامیلی عوض شد
آنگلا در سال ۱۹۵۴ به عنوان اولین فرزند یک خانواده مذهبی در هامبورگ متولد شد. پدر او کشیش مسیحی پروتستان  و  مادرش دبیر رشته های لاتین و زبان انگلیسی بود. مدت کوتاهی پس از تولد آنجلا پدر و مادرش آلمان غربی را ترک کردند و برای زندگی به آلمان شرقی رفتند. نام کامل او در آن زمان و تا پیش از ازدواج آنگلا دوروتئا کزنر بود. در کودکی مرکل از بالا رفتن از پله ها وحشت داشت و در زمان تحصیل در دبیرستان همیشه شاگرد اول بوده او در جوانی آرزو داشت روزی معلم شود ولی این آرزو توسط دولت کمونیست آلمان شرقی بر باد رفت. زمانی که وارد دانشگاه شد با همسر اول خود اولریش مرکل دانشجوی فیزیک آشنا شد. این ازدواج در سال ۱۹۸۲ اما به جدایی کشید اما آنجلا نام خانوادگی همسر اولش را برای خود حفظ کرد و تبدیل به «آنگلا مرکل» کنونی شد.
زندگی خصوصی قوی ترین زن دنیا
زندگی خصوصی قوی ترین زن دنیا
کار در رستوران
 گفته می‌شود او زمان زندگی در آلمان شرقی برای تامین مخارج تحصیل خود در یک رستوران به عنوان کارگر مشغول به کار بوده و پس از جدایی از همسر اولش به آپارتمان کوچک خود در برلین باز می‌گردد.   مرکل ، همه مراحل تحصیلی خود را در شرایط نظام سوسیالیستی به پایان رساند و دارای دکترا در رشته‌های فیزیک و شیمی است.در سال ۱۹۸۱ آنگلا با يوآخيم زاور، استاد شیمی آشنا شد که در سال ۱۹۹۸ با او به صورت محرمانه ازدواج کرد.
آنگلا فرزندی از دو ازدواج‌های خود ندارد اما همسر فعلی او دو پسر بزرگ از ازدواج قبلی خود دارد. رابطه با او یوآخیم زاور همیشه مورد بحث بوده است. خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته است که پلیس امنیتی آلمان شرقی زمانی به دیدارهای این دو نفر و ناهار خوردن آنها باهم مشکوک شده بود چون هر دو آنها متاهل بودند. بعد از طلاق آنها سالها با هم زندگی می‌کردند تا با فشار هم حزبی‌های مرکل در حزب دمکرات مسیحی ازدواج آنها صورت گرفت.
همسری که دیده نمی‌شود
زندگی مرکل و همسرش همیشه از دید رسانه‌های مخفی بوده است. یوآخیم زاور کمتر در محافل عمومی در کنار مرکل دیده می‌شود و به هیچ وجه با رسانه‌های مصاحبه نمی‌کند. او حتی در سال ۲۰۰۵ از شرکت در مراسم تحلیف آنگلا مرکل خودداری کرد و ترجیج داد مراسم را از تلویزیون دانشگاه برلین،محل کارش ببیند. در زمان‌های ویژه‌ و معدودی که آنها با هم دیده می‌شوند آنگلا مرکل خیلی وقتها فراموش می‌کند همسرش همراهش است. در سال ۲۰۱۱ وقتی آنها به مراسم اعطای مدال در کاخ سفید رفتند مرکل از لیموزین پیاده شد و به سرعت از پله‌ها بالا رفت. مدتی طول کشید تا او یادش بیاید که  یوآخیم زاور را به سختی تلاش می‌کرد به او برسد را فراموش کرده است. گفته می‌شود  یوآخیم زاور به هیچ عنوان دلش نمی‌خواهد درگیر کارهای همسرش شود و از محافظ و کارهای غیر عادی فرار می‌کند. به همین خاطر دوستانش می‌گویند به هیچ عنوان او را «آقای مرکل» صدا نکنید!
زندگی خصوصی قوی ترین زن دنیا
کیک زردآلو خانم صدراعظم
می‌گویند آنگلا مرکل دوست دارد از از او به خاطر پخت نان‌هایش خاصش تعریف کنند. او در پخت نان و غذاهای خاصی تبحر دارد اما  دوستانش از سوپ سیب‌زمینی، رولت گوشت و کیک زردآلوی او تعریف خاصی می‌کنند و می‌گویند او خیلی پختن آنها را دوست دارد. پختن این غذاها به همین خاطر به معیاری در وقتی که او و همسرش می‌توانند با هم بگذرانند تبدیل شده است.
زندگی خصوصی قوی ترین زن دنیا
دختر کوچک هلموت کهل
مرکل، در سال ۱۹۸۹ فعالیت سیاسی خود  را در حزب تازه تاسیس «حرکت دمکراتیک» که تظاهراتی را در جهت خواسته های مردم راه اندازی می کرد گسترش داد و در فوریه سال ۱۹۹۰سخنگوی این جنبش شد. این جنبش در همین سال با  رایزنی‌های  مرکل به حزب دمکرات مسیحی آلمان شرقی پیوست. در سال ۱۹۹۰ مرکل عضو حزب مسیحی دمکرات شد و در پایان همین سال به عنوان نماینده این حزب وارد مجلس آلمان شد. آنگلا مرکل اما پیشرفت سیاسی خود را بیشتر از همه مدیون هلموت کهل است. در ژانویه ۱۹۹۱ هلموت کهل (صدراعظم وقت آلمان) او را به عنوان وزیر بانوان و جوانان انتخاب کرد. آنگلا مرکل با توجه هلموت کهل به سرعت پله های ترقی را طی کرد و گفته می‌شود کهل همیشه او را با عنوان «دختر کوچک» من صدا می‌کرد. آنگلا مرکل پس از دوبار وزارت، به مقام دبیر کلی حزب دمکرات مسیحی به رهبری کهل رسید. در این مقام به پیچ و خم های ساختار حزبی و سیاسی در آلمان غربی آشنا شد و پس از کناره گیری کهل، در حزب جانشین او شد. در سال ۲۰۰۵ که گرهارد شرودر انتخابات زودرس را باخت و ائتلاف سوسیال دمکرات و سبزها به رهبری گرهارد شرودر و از جانب حزب سبز، یوشکا فیشر ناگزیر به رها کردن دولت شد . آنگلا مرکل که نامزد صدر اعظمی احزاب خواهر دمکرات مسیحی و سوسیال مسیحی مبارزات انتخاباتی را بنفع حزب خود پیش برد دولت ائتلاف بزرگ را میان دو حزب بزرگ آلمان سوسیال دمکرات و دمکرات مسیحی و این بار بدون حضور شرودر تشکیل داد.
زندگی خصوصی قوی ترین زن دنیا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا