چطورموبایل‌آدم‌ رااز کوری نجات می‌دهد؟+عکس

یک عینک یا یک عمل ساده چشم مثلاً  برای درمان آب مروارید؛ این راه حلی است که خیلی‌ها در جهان را می‌تواند از خطر کوری یا کم‌بینایی همیشگی نجات دهد. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی معاینه ساده چشم می‌تواند از هر ۵ مورد در ۴ مورد باعث جلوگیری از مشکلات جدی چشمی شود. در …

یک عینک یا یک عمل ساده چشم مثلاً  برای درمان آب مروارید؛ این راه حلی است که خیلی‌ها در جهان را می‌تواند از خطر کوری یا کم‌بینایی همیشگی نجات دهد. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی معاینه ساده چشم می‌تواند از هر ۵ مورد در ۴ مورد باعث جلوگیری از مشکلات جدی چشمی شود. در مناطق دور افتاده  مانند روستاهای کنیا اما مردمانی بسیاری هستند که به خاطر دسترسی نداشتن به خدمات پزشکی تا آخر عمرشان نعمت بینایی را از دست داده‌اند. آنها یا به خاطر بی‌اطلاعی یا نبودن امکانات حمل و نقل نمی‌توانند چشم‌هایشان را معاینه کنند و با وخیم شدن اوضاع  بینایی‌شان برای همیشه می‌رود. اکنون اما محققان می‌خواهند از گوشی‌های تلفن همراه برای حل این مشکل استفاده کنند.

چطورموبایل‌آدم‌ رااز کوری نجات می‌دهد؟+عکس

دکتر آندرو باستاروس اکنون در حال آموزش ۵ هزار نفر برای استفاده از اپلیکیشنی به نام Peek(کیت سیار تست چشم) است تا در کنیا به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار بگیرد. این نرم‌افزار از دوربین موبایل برای بررسی چشم درباره بیماری آب مروارید استفاده می‌کند. افرادی که آموزش دیده‌اند از علایم که به صورت درشت روی نمایشگر گوشی نشان داده می‌شود برای سنجش بینایی استفاده می‌کنند و فلاش دوربین اجازه بررسی پشت چشم و شبکیه را می‌دهد. اطلاعات   هر کسی به همراه نقطه انجام آزمایش که به وسیله جی‌پی‌اس موبایل تعیین شده ذخیره می‌شود.

چطورموبایل‌آدم‌ رااز کوری نجات می‌دهد؟+عکس

در موارد مشکوک اطلاعات توسط نرم‌افزار برای پزشکان ایمیل می‌شود تا عکس‌های گرفته شده مورد بررسی قرار گیرد. گوشی‌هایی با قیمت ۳۰۰ پوند در این روش می‌توانند جایگزین کیت‌های آزمایش چشم با هزینه بیشتر از ۱۰۰ هزار پوند شوند. هر چند این نرم‌افزار به هر حال به اندازه این کیت‌ها دقیق نیست اما می‌تواند در مناطق دور افتاده و تعیین بیماران نیازمند درمان خیلي‌ها را از خطر کوری نجات دهد.

چطورموبایل‌آدم‌ رااز کوری نجات می‌دهد؟+عکس

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا