تصاویری عجیب از تجارت مو در چین

موبنا – در شهر Taihe در چین بیش از ۴۰۰ شرکت و تولید کننده مشغول به تولید و فروش کلاه گیس از موهای طبیعی هستند و به سراسر جهان و حتی آفریقا صادر می‌کنند؛ در این منطقه صنعت مو یک کسب و کار جدی است. در یک بازار در شرق چین، کیسه‌های موهای سیاه که …

موبنا – در شهر Taihe در چین بیش از ۴۰۰ شرکت و تولید کننده مشغول به تولید و فروش کلاه گیس از موهای طبیعی هستند و به سراسر جهان و حتی آفریقا صادر می‌کنند؛ در این منطقه صنعت مو یک کسب و کار جدی است.

در یک بازار در شرق چین، کیسه‌های موهای سیاه که بسیار پر سود هستند توسط فروشنده‌ها به صورت سیار، در دکه‌ها و به کشورهای دیگر صادر و فروخته می‌شود؛ Lieu Yanwen یک مرد ۳۵ ساله می‌گوید: از ۵:۳۰ صبح مشغول به کار می‌شوم اما مشتریان خیلی چانه می‌زنند.

یکی از تولید کننده‌ها گفت: بزرگترین بخش اقتصادی ما در Taihe است؛ تجارت مو خیلی پر سود است و با فروش داخلی و صادرات در سال ۲۰۱۲ حدود ۶۶ میلیون دلار را خود اختصاص داده است؛ با توجه به سازمان تجارت جهانی تقریبا نیمی از کل صادرات این منطقه و فروش‌های محلی از فروش مو است؛ بخش زیادی از موهای طبیعی در سطح جهانی توسط چین تولید می‌شود.

چین در سال ۲۰۱۲ حدود ۷۵درصد صادرات این محصول به علاوه گل مصنوعی و پر را به خود اختصاص داد؛ مدیر یک شرکت فروش مو Fu Qianwei 36 ساله گفت: با فروش مو در خارج از کشور که عمده آن‌ها آمریکاست درآمد سالانه‌مان ۸ میلیون دلار بود.

Zhang Qing یک کارگر ۲۳ ساله می‌گوید در کارخانه این موها قبل از اینکه در بشکه آب جوش انداخته شود، ضد عفونی می‌شوند بعد داخل آب جوش انداخته شده سپس رنگ آمیزی می‌شوند؛ برخی موها با اتو صاف و برخی فردار می‌شوند؛ در یک روز ۱۵۰۰ مو توسط هر نفر با چرخ خیاطی دوخته می‌شود.

هرکشور دارای ویژگی‌های خود است و درخواست‌ها مختلف است مثلاً موی کم یا پر، فر یا صاف هستند.

نام مستعار این کار توسط فروشنده‌ها و تولید کننده‌گان طلای سیاه گذاشته شده است

IMG14535762 IMG14535775 IMG14535789 IMG14535801 IMG14535850 IMG14535901 IMG14535953 IMG14540007 IMG14540059.

 منبع: مجله مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا