عسکراولادی: دولت ریال‌ها و ارزهای خانگی را به سمت تولید هدایت کند

اسدالله عسکراولادی، عضو اتاق بازرگانی با اشاره به حجم قابل توجه ارزهای خانگی و مبالغ بلوکه (پس‌انداز) شده در منازل گفت: خیلی نیاز به خارج نداریم و نمی‌توانیم به آنها اعتماد کنیم، چون دولت باید روی سرمایه‌های داخلی تکیه کند تا اگر خارجی‌ها نیامدند برنامه‌ها با مشکل مواجه نشود. البته اگر خارجی‌ها به کشور بیایند …

اسدالله عسکراولادی، عضو اتاق بازرگانی با اشاره به حجم قابل توجه ارزهای خانگی و مبالغ بلوکه (پس‌انداز) شده در منازل گفت: خیلی نیاز به خارج نداریم و نمی‌توانیم به آنها اعتماد کنیم، چون دولت باید روی سرمایه‌های داخلی تکیه کند تا اگر خارجی‌ها نیامدند برنامه‌ها با مشکل مواجه نشود. البته اگر خارجی‌ها به کشور بیایند خوب است، اما آنها برای سرمایه‌گذاری و سود به ایران خواهند آمد و دلشان برای ما نسوخته است.

عسکراولادی ادامه داد: ما سرمایه زیادی در داخل کشور داریم و دولت باید ریال‌ها و ارزهایی که در خانه‌هاست را با مدیریت صحیح بیرون کشیده و آن را به سمت کار و ایجاد اشتغال ببرد، چون این پس‌اندازه‌ها باید به سمت سرمایه‌گذاری برود و دولت باید پس‌اندازهای مردم را جمع و برای سرمایه‌گذاری در صنایع متوسط و کوچک که اشتغالزاست، استفاده کند.

وی تصریح کرد: خارجی‌ها می‌توانند در معادن، انرژی، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنند و به آنها خوشامد می‌گوییم، اما خیلی به آنها امید نداریم و باید روی پای خود بایستیم.

عسکراولادی با اشاره به برنامه ششم توسعه نیز گفت: اگر قرار است این برنامه هم مانند برنامه چهارم و پنجم باشد، بهتر است که اصلا برنامه نداشته باشیم، چون در برنامه ششم توسعه اولویت اول باید با سرمایه‌گذاری و اشتغال باشد.

به گزارش تسنیم، این عضو اتاق بازرگانی افزود: دولت آقای روحانی تمام تدبیرها را به کار گرفته و خیلی تلاش کرده است، اما امیدهایش به نتیجه نرسیده است. باید اشتغال ایجاد شود، سرمایه‌گذاری داخلی شکل بگیرد و اقتصاد مقاومتی که رهبری بر آن توصیه دارند، اجرایی و ارتباط بین‌المللی کشور برقرار شود.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا