هر هفته ۶ حفره خطرناک در Adobe Flash شناسایی می‌شود

به گزارش موبنا، طی یک سال گذشته در این نرم‌افزار کاربردی حفره‌های امنیتی خطرناک شناسایی شد و حتی در آخرین روز سال ۲۰۱۵ میلادی هم وصله‌های امنیتی جدید برای آن عرضه شد. این طور که شرکت Adobe اعلام کرده است، در سال ۲۰۱۵ میلادی ۳۱۶ حفره امنیتی خطرناک در نرم‌افزار Flash شناسایی و وصله شد …

به گزارش موبنا، طی یک سال گذشته در این نرم‌افزار کاربردی حفره‌های امنیتی خطرناک شناسایی شد و حتی در آخرین روز سال ۲۰۱۵ میلادی هم وصله‌های امنیتی جدید برای آن عرضه شد.

این طور که شرکت Adobe اعلام کرده است، در سال ۲۰۱۵ میلادی ۳۱۶ حفره امنیتی خطرناک در نرم‌افزار Flash شناسایی و وصله شد که این رقم برای چنین نرم‌افزاری بسیار زیاد است.

این آمار غیرقابل باور است،‌ ولی باید گفت که تنها در ۱۲ ماه گذشته برای ۳۱۶ نقطه آسیب پذیر و حفره امنیتی در Adobe Flash وصله امنیتی عرضه شده است و البته شناسایی این حفره‌ها همچنان ادامه دارد.

با این اتفاق می‌توان گفت در هر هفته از سال گذشته به طور میانگین ۶.۱ حفره امنیتی در Flash شناسایی و برطرف شد. تنها در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۵ این شرکت ۱۱۳ حفره نرم‌افزاری Flash را وصله کرد که بر این اساس می‌توان گفت در این فصل روزانه ۱.۵ حفره امنیتی کشف و حذف شده است.

لازم به ذکر است «الکس استاموس» مدیر امنیتی فیسبوک چندی پیش اعلام کرد که برای همیشه به استفاده از Flash روی شبکه اجتماعی خود پایان داده است و از این پس تصاویر ویدیویی و دیگر قابلیت‌های چندرسانه‌ای در فیسبوک مبتنی بر فناوری HTML5 اجرا می‌شوند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا