از اصالت هارد‏ دیسک خود قبل از خرید اطمینان حاصل کنید

به گزارش خبرنگار موبنا، اخیرا در بسیاری از نقاط کشور مشاهده شده که هاردهای ریفربیشد (refurbished) و پولد (pulled) بدون گارانتی یا بعضاً با گارانتی های شناخته شده در بازار ایران به عنوان محصول اصل و آکبند به فروش می رسد. این اجناس، در اصل کالای دست دوم شامل اجناس بازسازی شده، کالای ویترینی، محصولات …

به گزارش خبرنگار موبنا، اخیرا در بسیاری از نقاط کشور مشاهده شده که هاردهای ریفربیشد (refurbished) و پولد (pulled) بدون گارانتی یا بعضاً با گارانتی های شناخته شده در بازار ایران به عنوان محصول اصل و آکبند به فروش می رسد. این اجناس، در اصل کالای دست دوم شامل اجناس بازسازی شده، کالای ویترینی، محصولات خارج از سرویس و یا تعمیری هستند که به دلیلی از حالت آکبند خارج و مرجوع شده اند اما وضعیت ظاهری قابل قبولی دارند.
اگر چه طبق ادعای فروشندگان، این نوع محصولات از لحاظ کیفیت و قابلیت، چیزی از نمونه های اصلی موجود در بازار کم ندارند، اما طبق نظر کارشناسان و صاحبان برندها؛ این کالا ها یا اجناس استفاده شده هستند و یا اجناس ایرادداری هستند که به کارخانه ی سازنده مرجوع شده و کمپانی مادر پس از رفع عیب، آنها را مجددا با قیمت بسیار پایین ترنسبت به کالای اصلی و آکبند به بازارعرضه کرده است.
کشورهای در حال توسعه، بازار خوبی برای این نوع کالا هستند و در ایران نیز، اخیراً بازار گرمی برای هاردهای ریفربیشد و پولد فراهم شده است.
در چنین شرایطی بهترین توصیه برای کاربران این است که قبل از خرید از اصالت هارد مورد نیاز خود مطمئن شده و هارد غیر اصل خریداری نکنند؛ چرا که هارد دیسک‏ها محل ذخیره سازی اطلاعات و مطالب هستند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا