فقط ۴۸ درصد راننده‌ها هنگام خطر دست از تایپ پیامک می‌کشند

به گزارش موبنا، در این مطالعه مشخص شد این روزه نسبت به شش سال قبل تعداد کمتری از افراد حین رانندگی با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند و در بیشتر مواقع روی جاده و محیط پیرامون تمرکز دارند. با این وجود بررسی جدید نشان داد تعداد افرادی که حین رانندگی پیامک تایپ می‌کنند نسبت به …

به گزارش موبنا، در این مطالعه مشخص شد این روزه نسبت به شش سال قبل تعداد کمتری از افراد حین رانندگی با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند و در بیشتر مواقع روی جاده و محیط پیرامون تمرکز دارند.

با این وجود بررسی جدید نشان داد تعداد افرادی که حین رانندگی پیامک تایپ می‌کنند نسبت به قبل ۵ درصد افزایش یافته است و به طور دقیق می‌توان گفت ۳۶ رصد راننده‌ها زمانی که پشت فرمان به سر می‌برند،‌ متن‌های مورد نظر خود را هم در گوشی تایپ می‌کنند.

این مرکز بیمه متوجه شد ۴۸ درصد افرادی که حین رانندگی پیامک تایپ می‌کند، اگر متوجه خطر شوند این کار را کنار می‌گذارند. این در حالی است که ۴۲ درصد آنها اعلام کردند به دلیل نگرانی از جریمه شدن حاضر هستند گوشی را حین رانندگی کنار بگذارند.

در این بررسی ۳۶ درصد راننده‌ها اعلام کردند که اگر به این نتیجه برسند که پیامک تایپ کردن آنها باعث می‌شود ماموران پلیس خودرو را متوقف کنند، گوشی را کنار می‌گذارند و این عمل را متوقف می‌کنند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا