قبل از انتخابات حرف‌های زیادی دارم

آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با تبریک هفته وحدت به مسلمانان جهان و نیز سالروز تولد حضرت عیسی مسیح(ع) اظهار داشت: امیدوارم پیروان ایشان به دستورات این پیامبر اولوالعزم عمل کنند و ایشان را الگوی خود قرار دهند و تاریخ زندگی او را ببینند و رأفت و رحمت او را داشته …

آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با تبریک هفته وحدت به مسلمانان جهان و نیز سالروز تولد حضرت عیسی مسیح(ع) اظهار داشت: امیدوارم پیروان ایشان به دستورات این پیامبر اولوالعزم عمل کنند و ایشان را الگوی خود قرار دهند و تاریخ زندگی او را ببینند و رأفت و رحمت او را داشته باشند.

وی افزود: امیدوارم پیروان ایشان به بیچاره‌ها کمک کنند و در هر سمتی و هر جایگاهی که هستند به کسی ظلم نکنند.

سران کشورهای اسلامی جز با ظهور ولیعصر (عج) بیدار نمی‌شوند

آیت‌الله جنتی همچنین با بیان اینکه هفته وحدت، هفته بسیار مبارکی است که بین شیعه و سنی وصلت برقرار می‌کند، ادامه داد: این هفته آثار و برکات بسیار خوبی داشته و دارد.

نوشته های مشابه

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به شرایط امروز جهان اسلام تصریح کرد: هر عذابی که خداوند به حکام کشورهای اسلامی نازل کند، حقشان است.

وی در توضیح این مسئله با اشاره به جمعیت یک و نیم میلیاردی مسلمانان و فرهنگ غنی و سابقه تاریخی و تمدنی آنها و نیز حضور مسلمانان در مناطق استراتژیک و بهره‌مندی از ذخایر عظیم نفت و گاز گفت: بهره‌گیری از همه اینها منوط به وحدت است.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: اگر همه مسلمین با هم باشند، دشمن نمی‌تواند به آنها چپ نگاه کند یا به سرزمین مسلمانان تعدی کرده، یا مسلمانی را بکشد و یا استقلال و تمامیت ارضی آنها را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: اما هر کدام از اینها یک ساز می‌زنند و همه به یک معنا تسلیم قدرتهای استکباری هستند؛ هر چند گفتن این مطالب لازم است و همیشه باید گفته شود، اما آب در هاون کوبیدن است، چون گوششان کر است و صدای وجدان خود را نمی‌شنوند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اینها جز با ظهور حضرت ولیعصر(عج) از خواب بیدار نمی‌شوند.

فتنه را کوچک نشمرید/ همبستگی ۹ دی باید ادامه داشته باشد

آیت‌الله جنتی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در داخل کشور، اظهار داشت: به برکت وجود امام (ره) در کشورمان از جهت وحدت شیعه و سنی مشکلی نداریم و اگر بیشتر به آنها خدمت نشود، کمتر از شیعه خدمت نشده و با هم برادرانه زندگی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: نباید یکپارچگی را از بین ببریم و دسته‌بندیهای سیاسی نباید موجب اختلاف شود؛ در مناسبت‌های مختلف با هم باشیم و سرِفتنه همه باید با هم فتنه را محکوم کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی عنوان کرد: شما مردم با یک اشاره رهبری به صحنه آمدید و در یک روز آتش فتنه را خاموش کردید؛ حالا که این فتنه خاموش شد، چرا عده‌ای سکوت کردند و با مردم همراهی نکردند و گاهی با یک اشاره از آنها حمایت یا دفاع کردند!؟

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: چرا عده‌ای اعتراض می‌کنند که اینها در حصر هستند!؟ آیا شما با این مردم هستید!؟ از این مردم جدا نشوید که نه به صلاح شما و نه به صلاح دین شماست. فتنه را کوچک نشمارید.

وی خاطرنشان کرد: همبستگی ۹ دی باید ادامه داشته باشد و هر جا فتنه‌ای باشد، باید شما مردم فتنه را خاموش کنید.

مبهم بودن آمار بالای ثبت نامی‌های انتخابات

دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه مسئله انتخابات بسیار مهم است، تصریح کرد: این عزت مسلمین و افتخار ماست که انتخابات با امنیت برگزار می‌شود و اختلافات در آن اثرگذار نیست و هر کسی به هرکسی که مایل است رأی می‌دهد.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه متاسفانه آمار ثبت‌نامی‌ها بالا رفته است، اظهار داشت: این برای من خیلی مبهم است که آیا همه ۸۰۰ نفری که در خبرگان ثبت‌نام کردند، خود را مجتهد می‌دانند، یا برخی از آنها حتی یک عبارت عربی یا قرآن یا یک کتاب فقهی را هم نمی‌توانند صحیح بخوانند؟ پس چرا اینطور زحمت درست می‌کنند؟ همین‌طور آنهایی که برای مجلس ثبت‌نام می‌کنند.

«نظارت استصوابی» حق‌الناس است

وی همچنین با اشاره به موضوع بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات گفت: من نمی‌فهمم این فرهنگ از کجا می‌آید که برخی‌ها می‌گویند مردم باید صلاحیتها را تعیین کنند؟ این یعنی قانون هیچ! قانون اساسی و قوانین عادی و شورای نگهبان را کنار بگذاریم و در اختیار مردم قرار دهیم که تایید صلاحیتها را انجام دهند.

امام جمعه تهران با بیان اینکه این کار در هیچ جای دنیا سابقه ندارد و در همه جا تشکیلاتی وجود دارد که صلاحیت نامزدها را بررسی می‌کند، تصریح کرد: برخی‌ها هم انتظار دارند که همه را از دم تایید صلاحیت کنیم، چرا که حق‌الناس است!

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه برخی شیاطین سخن مقام معظم رهبری درباره حق‌الناس بودن رأی مردم را ابزار قرار داده‌اند که همه باید تایید شوند، ادامه داد: پس این قانونی که خود را ملتزم به آن دانسته‌اید، چیست؟ حق را کسی دارد که شرایط ورود به مجلس را داشته باشد.

وی اظهار داشت: این حق مردم است که انتظار دارند افراد خدمتگزار به مجلس بروند و کسانی که اهل معامله و کارچاق‌کنی هستند به صلاح این مردم نیستند.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: حق‌الناس این است که اجازه داده نشود چنین افرادی که به ضرر مردم کار می‌کنند، به مجلس بروند؛ نظارت استصوابی، حق‌الناس است و مقام معظم رهبری هم فرمودند که نظارت استصوابی یکی از مصادیق والای حق‌الناس است.

قبل از انتخابات حرف‌های زیادی دارم/ سخن «فوکویاما» درباره شورای نگهبان

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه قبل از انتخابات خیلی حرف دارم که بزنم، به اظهارات فوکویاما پژوهشگر ژاپنی‌الاصل تبعه آمریکا اشاره کرد و افزود: این شخص به آمریکاییها می‌گوید که باید ولایت فقیه را بزنید و آنچه در قانون اساسی موجب قوام و بقای ولایت فقیه است، شورای نگهبان است. اگر بتوانید این رکن را از قانون اساسی حذف کنید، ولایت فقیه هم با یک رفراندوم از بین می‌رود.

وی ادامه داد: این شخص در ادامه می‌گوید که شورای نگهبان نیز جز با حمله به نظارت استصوابی از بین نمی‌رود.

آنهایی که دم از حق‌الناس می‌زنند، سال ۸۸ می‌خواستند حق‌الناس ۴۰ میلیون نفر را از بین ببرند

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: حالا کسانی که این نظارت را زیر سوال می‌برند، آب به آسیاب چه کسانی می‌ریزند؟ یا خودشان نمی‌فهمند یا دیگران گمراهشان می‌کنند. آنهایی که دم از حق‌الناس می‌زنند، در انتخابات ۸۸ حدود ۴۰ میلیون نفر رأی دادند و این شورای نگهبان و رهبری بودند که حق مردم را حفظ کردند، اما شما می‌خواستید همه چیز را از خراب کنید و انتخابات را باطل کنید؛ یعنی حق‌الناس ۴۰ میلیون نفر را از بین ببرید!

آیت‌الله جنتی افزود: آنهایی که در فتنه سکوت کردند یا با عناوین مختلف از آن حمایت کردند، از این مردم نیستند؛ ما به آنها می‌گوییم که اگر دلتان می‌خواهد در میدان آمریکا بازی کنید، مردم در ۲۲ بهمن جواب شما را در سراسر کشور می‌دهند؛ در سراسر مملکت و در روز ۲۲ بهمن فریاد مرگ بر آمریکا بلند است.

وی تصریح کرد: ما قانون را اجرا می‌کنیم و متکی به قانون هستیم و اگر جایی از قانون تجاوز کردیم، شما اعتراض کنید، ولی اگر قانون رعایت می‌شود دیگر کسی حق اعتراض ندارد.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به  حوادث اخیر نیجریه و جان باختن حدود ۵۰۰ نفر از شیعیان، اظهار داشت: شیخ‌العلما زکزاکی را مجروح نگه داشته‌اند و ۶ فرزند او را به شهادت رسانده‌اند؛ اینها نتیجه آن است که عالم اسلام وحدت ندارد و هر کسی برای خودش عمل می‌کند.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه با تشکر از اقدامات نیروی انتظامی برای حفاظت از حجاب و عفاف گفت: خداوند به مردانِ ناجا خیر دهد که در برابر هتک حرمت حجاب ایستاده‌اند و با کسانی که در خطبه‌های خود حجاب را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما نیز از آنها حمایت و به آنها کمک می‌کنیم.

دکمه بازگشت به بالا