هك تلگرام تنها در صورت نصب نرم‌افزار روي گوشي ديگران شدني است

به گزارش «جوان»،  از مدت زماني كه نرم‌افزار تلگرام پا به عرصه فناوري گذاشته است توانسته به بالاترين سطح محبوبيت و با بيشترين تعداد كاربر در جهان دست يابد اين در حالي است كه تاكنون هيچ هكر جهاني معروفي نتوانسته به كدهاي تعريف شده در اين برنامه و سرورهاي اطلاعاتي آن رسوخ كند. اما مدتي …

به گزارش «جوان»،  از مدت زماني كه نرم‌افزار تلگرام پا به عرصه فناوري گذاشته است توانسته به بالاترين سطح محبوبيت و با بيشترين تعداد كاربر در جهان دست يابد اين در حالي است كه تاكنون هيچ هكر جهاني معروفي نتوانسته به كدهاي تعريف شده در اين برنامه و سرورهاي اطلاعاتي آن رسوخ كند.
اما مدتي است كه در سايت‌هاي ايراني تبليغي مبني بر هك تلگرام ديگران قرار گرفته است و تبليغ‌كنندگان مدعي شده‌اند روش هك كردن تلگرام را در اختيا دارند و با دريافت مبالغي آن را در اختيار افراد مي‌گذارند. حال اين تبليغات موجب نگراني كاربران نسبت به احتمال سرقت اطلاعات شخصي و هك شدن اين نرم‌افزار شده است.
در تبليغ‌هاي هك تلگرام آمده است مي‌توان با خريد نرم‌افزار هك به صورت مخفيانه و بدون آنكه فرد دارنده تلگرام متوجه شود، در چهار دقيقه و به صورت صد در‌صد تضميني پيام‌هاي دريافتي و ارسالي وي را مشاهده كرد. در اين بين اگر شخصي به دوست يا همسرش شك دارد يا مي‌خواهد بر فعاليت فرزند خود در اين برنامه مديريت و نظارت بيشتري داشته باشد، از مشتريان اين نرم‌افزار است.
اين نگراني‌ها در حالي وجود دارد كه طراحان اين نرم‌افزار پيام‌رسان به امنيت آن مي‌نازند و ادعا مي‌كنند كه پيام‌هاي ارسالي با آن به هيچ عنوان قابل رصد، شنود، كنترل محتوا و فيلترينگ هوشمند نيست و حتي جايزه‌اي ۲۰۰ دلاري هم براي هك آن در نظر گرفته شده است.
اما واقعاً اين سايت‌ها و ادعاي آنها تا چه اندازه صحت دارد؟ و اگر چنين ادعايي درست باشد، آيا امكان سوء‌استفاده برخي افراد از اطلاعات شخصي و محرمانه كاربران تلگرام وجود ندارد؟
برخلاف اين ادعاي تبليغي، هك تلگرام افراد بدون آنكه نرم‌افزار هك در گوشي سايرين نصب نشود شدني نيست اما مشكل اينجاست كه فرد هك شده نرم‌افزار هك تلگرام را روي گوشي خود نمي‌بيند و مي‌توان نرم‌افزار هك را روي گوشي فرد هك شده مخفي كرد.
تلگرام از پروتكل رمز شده براي تبادل اطلاعات استفاده مي‌كند كه به هيچ وجه نمي‌شود رمزگشايي‌اش كرد (حداقل در مدت يكسال با تكنولوژي امروزي. بعد از اين مدت هم كليد‌ها تغيير مي‌كنند.)
اما روش مورد ادعاي هكران تلگرام فقط در حالتي مي‌تواند جواب دهد كه يك نرم‌افزار جاسوسي به هر طريقي روي گوشي فرد نصب شود چون تلگرام هم مانند وايبر براي افزايش سرعت روي دستگاه شما براي مشاهده پيغام‌هاي دريافتي و ارسالي، يك نسخه را روي موبايل نگهداري مي‌كند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا