دیدار مخفیانه مقام اسبق کاخ سفید با اسد

شبکه خبری بلومبرگ از قول منابعی که اشاره به نام آنها نکرده مدعی است یکی از مقامات سابق کاخ سفید، اخیراً به دمشق سفر کرده و با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و برخی از مقامات ارشد دولت وی دیدار کرده است. «استیون سمسون» مدیر دفتر امور خاورمیانه و آفریقای شمالی در شورای امنیت ملی آمریکا  …

شبکه خبری بلومبرگ از قول منابعی که اشاره به نام آنها نکرده مدعی است یکی از مقامات سابق کاخ سفید، اخیراً به دمشق سفر کرده و با بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و برخی از مقامات ارشد دولت وی دیدار کرده است.

«استیون سمسون» مدیر دفتر امور خاورمیانه و آفریقای شمالی در شورای امنیت ملی آمریکا  بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ این سفر ادعایی را به دمشق انجام داده است. او خود، علناً درباره این سفر صحبت نکرده است.

دو مقام دولت آمریکا در گفت‌وگو با بلومبرگ ضمن طرح این ادعا گفته‌اند «سمسون» این سفر را با هدف ایجاد کانال مخفی بین دو دولت انجام نداده است: «او به عنوان شهروند به آنجا سفر کرد و تنها نماینده خودش بوده است. مقامات می‌گویند او با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرده است.»

به گزارش بلومبرگ، «سیسمون»، مشاور اندیشکده خاورمیانه بوده است، اما این اندیشکده بعد از سفر یاد شده همکاری خود را با وی قطع کرده است.

چندین نفر از پژوهشگران در زمینه مسائل سوریه در گفت‌وگو با «جاش راگین»، خبرنگار بلومبرگ ادعا کرده‌اند این سفر بخشی از تلاش دولت سوریه برای برقراری ارتباط با پژوهشگران و مقامات دولت آمریکا بوده است.

مقامات مورد استناد بلومبرگ زمان‌بندی سفر «سیسمون» به سوریه را با توجه به چرخش آهسته در موضع دولت آمریکا درباره بشار اسد، حائز اهمیت دانسته‌اند.

بلومبرگ به تاریخ دقیق سفر ادعا شده اشاره نکرده، اما نوشته او در اوایل سال جاری به دمشق سفر کرده است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا