شخصیت‌های معروفی که امروز کاندیدای مجلس و خبرگان شدند

به گزارش دولت بهار به نقل از مشرق، امروز چهارشنبه، روز پایانی ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و همچنین پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم، در فرمانداری تهران بود. ثبت نام از داوطلبین حضور در این دو انتخابات از ساعت ۸ صبح امروز همزمان با ستادهای انتخاباتی دیگر آغاز …

به گزارش دولت بهار به نقل از مشرق، امروز چهارشنبه، روز پایانی ثبت نام در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و همچنین پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم، در فرمانداری تهران بود.

ثبت نام از داوطلبین حضور در این دو انتخابات از ساعت ۸ صبح امروز همزمان با ستادهای انتخاباتی دیگر آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه داشت.

آخرین آمار ثبت نام در انتخابات مجلس و خبرگان

محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تا ساعت ۱۶ امروز ۵۵۷۴ نفر در انتخابات مجلس و ۷۳۱ نفر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرده اند.

جزئیات اولین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و سومین روز خبرگان
جزئیات دومین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و چهارمین روز خبرگان
جزئیات سومین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و پنجمین روز خبرگان
جزئیات چهارمین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و ششمین روز خبرگان

زمان بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس و خبرگان

علی اصغر ناصربخت معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران بعداز ظهر امروز چهارشنبه ۲ دی در جمع خبرنگاران درباره آغاز بررسی صلاحیت‌های داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از فردا خبر داد و گفت: این بررسی با ارسال پرونده داوطلبان به شورای نگهبان طی مدت ۳۰ روز رخ می‌دهد.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران در پایان گفت: از روز شنبه نیز به مدت ۱۰ روز در هیات‌های اجرایی کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز خواهد شد.

پنجمین روز از ثبت نام داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

آخرین روز ثبت نام در انتخابات خبرگان/ زاکانی داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شدثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز شنبه مورخ ۲۸/۰۹/۹۴ شروع شده و تا پایان روز جمعه مورخ ۴/۱۰/۱۳۹۴جمعاً به مدت ۷ روز به ظول خواهد کشید.

لذا داوطلبان می‌توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک ذیل به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری‌های مراکز حوزه‌های انتخابیه، سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت‌نام کنند.

به استناد ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب‌شوندگان هنگام ثبت‌نام باید دارای شرایط زیر باشند:

۱- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران .

۲- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .

۳-ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه.

۴-داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن.

۵- نداشتن سوء‌شهرت در حوزه انتخابیه.

۶- سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی.

۷- حداقل سن سی‌سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام.

تبصره ۱- داوطلبان نمایندگی اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام ، مذکور در بند (۱) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت‌العقیده باشند.

تبصره ۳ ـ هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می‌شود.

بر اساس قانون تفسیر ماده (۲۸) که در تاریخ ۱۲/۵/۱۳۹۰ به تایید شورای محترم نگهبان رسیده، مدرک معادل تحصیلی در هر مقطع تحصیلی مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد.

در ضمن به استناد تبصره ۲ ماده ۹ قانون یاد شده هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی‌توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد نمایند. در غیر اینصورت نامزدی آنان کلاً باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می‌شوند.

همچنین به استناد ماده ۴۶ قانون مذکور هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس می‌توانند شخصاً و به صورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و یا وزارت کشور اعلام نمایند و عدول از انصراف نیز پذیرفته نمی‌شود.

نوباوه در انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کرد

بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس نهم عصر امروز با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

نوباوه از حوزه انتخابیه تهران کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی شده است.

شهاب‌الدین صدر در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد

سیدشهاب‌الدین صدر نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و رئیس اسبق سازمان نظام پزشکی عصر امروز با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

صدر از حوزه انتخابیه تهران کاندیدای مجلس شورای اسلامی شده است.

مجید انصاری کاندیدای انتخابات خبرگان شد
افراد معروفی که کاندیدای مجلس و خبرگان شدند/ تمدید مهلت ثبت‌نام خبرگان/ والیبالیست سابق تیم ملی نامزد انتخابات شد +تصاویرمجید انصاری با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در حال حاضر معاون پارلمانی رییس جمهور است.

مهلت ثبت نام داوطلبان خبرگان تا ساعت ۱۸ تمدید شد
بر اساس تصمیم ستاد انتخابات کشور مهلت ثبت نام داوطلبان خبرگان رهبری در ۳۱ استان کشور تا ساعت ۱۸ امروز تمدید شد.

همچنین ستاد انتخابات کشور تا آخر امروز آماده پذیرش داوطلبان است.

افراشته و زمانی برای انتخابات مجلس ثبت نام کردند

علی افراشته معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی، حسن زمانی مشاور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و بهروز نعمتی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کردند..

ثبت نام والیبالیست سابق تیم ملی برای انتخابات

بهنام محمودی والیبالیست سابق تیم ملی والیبال با حضور در ستاد انتخابات کشور برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از تهران ثبت نام کرد.

حمید رسایی در انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کرد
افراد معروفی که امروز کاندیدای مجلس و خبرگان شدند/ آخرین روز ثبت نام از داوطلبان خبرگان/ مهلت ثبت‌نام تمدید نخواهد شدحجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس نهم با حضور در ستاد انتخابات کشور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

وی از حوزه انتخابیه تهران در دهمین دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد.

رسایی پس از ثبت نام اظهارداشت: جمعی از دوستان اصولگرایی سعی دارند به وحدتی برسند که بدنه اجتماعی جریان اصولگرایی قانع شود.

وی تصریح کرد: زمانی وحدت در روش ها می تواند شکل بگیرد که وحدت در ارزش ها شکل گرفته باشد.

رسایی با بیان اینکه من عضو جبهه پایداری نیستم ولی دوستی و نزدیکی داریم، گفت: اگر در مجلس دهم انتخاب شوم همین روش کار امروز را ادامه می دهم.

وی تصریح کرد: فضا را برای جناح خودمان تیره و تار نمی بینم، با توجه به عملکرد دولت امروز افکار عمومی میبیند که منتقدان زیاد هم بی راه نیم گفتند، خروجی قرار است دادن همه تخم مرغ های دولت در ظرف سیاست خارجی و هسته ای عهدشکنی آمریکایی ها شد. حدادعادل: روند ائتلاف اصولگرایان را مثبت می دانم
غلامعلی حدادعادل پس از نام نویسی برای انتخابات مجلس درباره روند ائتلاف اصولگرایان اظهارداشت: روند ائتلاف اصولگرایان را مثبت و امیدوارکننده می دانم.

تصریح کرد: تاکنون جلسات ائتلاف اصولگرایان با حضور فعالان سیاسی، تشکل ها و روحانیت محترم برگزار می شود. اسماعیلی کاندیدای انتخابات خبرگان شد

محسن اسماعیلی دانشیار دانشگاه تهران و عضو حقوق‌دان شورای نگهبان در آخرین روز از مهلت ثبت‌نام کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، برای این دور از انتخابات نام‌نویسی کرد.

وی از حوزه انتخابیه تهران داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری شد.

اسماعیلی علاوه بر عضویت در شورای نگهبان در حال حاضر ریاست هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و مقررات را نیز بر عهده دارد.
شکل گرفتن صف های طولانی برای ثبت نام

در آخرین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان و پنجمین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد زیادی از داوطلبان انتخابات به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند، به گونه ای که امروز را می توان شلوغ ترین روز ستاد انتخابات کشور دانست.

همچنین در میان داوطلبانی که امروز ثبت نام کرده اند برخی چهره های شاخص نیز حضور دارند که تعدادی از آنها ترجیح می دهند با مراجعه به محل استقرار خبرنگاران طی سخنانی مواضع انتخاباتی خود را تشریح کنند.
حشمتیان، شکوری و ابوالحسنی کاندیدا شدند

قدرتعلی حشمتیان دبیرکل جبهه مستقلین، ابوالفضل شکوری(اصلاح‌طلب) و سیدابوالحسنی(اصلاح‌طلب) با حضور در ستاد انتخابات کشور در این دوره انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند.

این سه کاندیدا هر سه از حوزه انتخابیه تهران در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.
طلا داوطلب کاندیداتوری در انتخابات مجلس شد

افراد معروفی که امروز کاندیدای مجلس و خبرگان شدند/ آخرین روز ثبت نام از داوطلبان خبرگان/ مهلت ثبت‌نام به هیچ عنوان تمدید نخواهد شدحسین طلا نماینده کنونی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برای کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در محل ستاد انتخابات فرمانداری تهران حاضر شد.

وی که سابقه فرمانداری تهران را نیز در سابقه خود دارد هم‌اکنون عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و دبیر مجمع نمایندگان استان تهران است.
زاکانی: خواب برهم زنندگان وحدت تعبیر نمی شود

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پس از حضور در ستاد انتخابات کشور و ثبت نام برای انتخابات مجلس گفت: وحدت اصولگرایان درحال انجام است و شرایط خوبی را شاهدیم.

وی اضافه کرد: خواب برهم زنندگان وحدت اصولگرایان تعبیر نمی شود.
ثبت نام قدیری‌ابیانه در انتخابات مجلس

محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک با حضور در ستاد انتخابات کشور در این دوره از انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد.

وی از حوزه انتخابیه تهران در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

مطهری در انتخابات مجلس دهم ثبت نام کرد

افراد معروفی که امروز کاندیدای مجلس و خبرگان شدند/ آخرین روز ثبت نام از داوطلبان خبرگان/ مهلت ثبت‌نام به هیچ عنوان تمدید نخواهد شدعلی مطهری نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور در این دوره از انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند.

وی از حوزه انتخابیه تهران در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده است.

حدادعادل در ستاد انتخابات کشور حضور یافت

افراد معروفی که امروز کاندیدای مجلس و خبرگان شدند/ آخرین روز ثبت نام از داوطلبان خبرگان/ مهلت ثبت‌نام به هیچ عنوان تمدید نخواهد شدغلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با حضور در ستاد انتخابات کشور برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرد.

رحماندوست داوطلب نمایندگی مجلس شد

مجتبی رحماندوست نمایندگان فعلی مردم تهران با حضور در ستاد انتخابات کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران ثبت‌نام کرد.

حق‌شناس کاندیدای انتخابات مجلس شد

افراد معروفی که امروز کاندیدای مجلس و خبرگان شدند/ آخرین روز ثبت نام از داوطلبان خبرگان/ مهلت ثبت‌نام به هیچ عنوان تمدید نخواهد شدمحمدجواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با حضور در ستاد انتخابات کشور در این دوره از انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند.

وی از حوزه انتخابیه تهران در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده است.

منتجب‌نیا کاندیدای انتخابات مجلس و خبرگان شد

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با حضور در ستاد انتخابات کشور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

منتجب‌نیا از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.
مرتضی الویری در انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کرد

مرتضی الویری شهردار اسبق تهران و فعال سیاسی اصلاح‌طلب صبح امروز با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شرای اسلامی ثبت‌نام کرد.

الویری در جمع خبرنگاران درباره هدف خود از حضور در مجلس گفت: هدفم این است که بتوانم در فضای جدیدی که با تصویب برجام به وجود آمده است، رونق اقتصادی ایجاد کنیم و مشکلات کشور را در زمینه بیکاری و رکود اقتصادی حل کنیم.

اسماعیل کوثری در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد

آخرین روز ثبت نام در انتخابات خبرگان/ زاکانی داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شداسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور در فرمانداری تهران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

کوثری از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس کاندیدا شد.

کوثری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا در لیست اصولگرایان قرار دارید؟ اظهار داشت: در این مورد صحبتی نکردم و اصراری ندارم که حتما در لیست باشم، اما تابع خردجمعی هستم و نظر جمع را قبول می‌کنم.

کاندیدای انتخابات مجلس دهم درباره تعامل مجلس و دولت خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که دولت موفق شود، اما اگر تخلفی صورت بگیرد، کوتاه نمی‌آییم چه این دولت و چه هر دولت دیگری؛ هر کسی مسئولیت می‌گیرد باید پاسخ‌گو باشد، چه در دولت و چه در مجلس. زاکانی داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شد

آخرین روز ثبت نام در انتخابات خبرگان/ زاکانی داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شدعلیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرد.
صفایی و صفاوردی کاندیدای انتخابات مجلس شدند

در پنجمین روز ثبت‌نام کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، طیبه صفایی نماینده مجلس هشتم و سوسن صفاوردی معاون سابق امور بین‌الملل مرکز زنان ریاست‌جمهوری و همسر محمدعلی رامین با حضور در ستاد انتخابات کشور در این دوره از انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند.

صفایی و صفاوردی هر دو از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند.

آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان

داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شخصا یا به وسیله نماینده خود که کتبا معرفی شده باشد می‌توانند تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه مورخ ۹۴.۱۰.۲ به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه اصل شناسنامه عکس دار ۴ نسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و ۱۲ قطعه عکس ۶ در ۴ ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

گفتنی است از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری آزمون اجتهاد گرفته خواهد شد که شورای نگهبان مسئولین احراز اجتهاد آنها را بر عهده دارد.

پرونده ثبت‌نام در پنجمین انتخابات خبرگان بسته شد

فرماندار تهران در پایان وقت قانونی ثبت‌نام انتخابات امروز اعلام کرد که پرونده ثبت‌نام در پنجمین انتخابات مجلس خبرگان بسته شد.

آیت الله میرعمادی در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد

آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد دقایقی قبل با حضور در ستاد انتخابات فرمانداری خرم آباد برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه لرستان داوطلب شد.

آیت الله سید احمد میر عمادی متولد ۱۳۴۰ بوده و در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۸۷ از سوی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد منصوب شده است.

وی در طول دوران تحصیل از محضر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، محمد فاضل لنکرانی، عبدالله جوادی آملی، جعفر سبحانی و وحید خراسانی بهره برده است.

آیت‌الله شاه‌آبادی در انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرد

آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی فرزند آیت‌الله محمدعلی شاه‌آبادی با فرستادن نماینده خود به فرمانداری تهران برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

وی تحصیلات حوزوی خود را در نجف نزد علمای حوزه همچون آیت‌الله خویی و آیت‌الله سیدعبدالهادی شیرازی گذراند. آیت‌الله شاه‌آبادی که شاگرد امام خمینی (ره) نیز بوده است به تدریس علوم دینی در حوزه علمیه قم می‌پردازد.

نام نویسی مصباحی مقدم در انتخابات مجلس و خبرگان

غلامرضا مصباحی مقدم برای شرکت در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کرد.

حجت الاسلام رشاد در انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرد

افراد معروفی که امروز کاندیدای مجلس و خبرگان شدند/ آخرین روز ثبت نام از داوطلبان خبرگان/ مهلت ثبت‌نام به هیچ عنوان تمدید نخواهد شدحجت الاسلام علی‌اکبر صادقی‌رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی صبح امروز چهارشنبه دوم دی ماه جهت ثبت‌نام برای کاندیداتوری در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به ستاد انتخابات فرمانداری تهران مراجعه کرد.

رشاد علاوه بر عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاست پژوهشگاه مذکور ریاست شورای عالی حوزه علمیه استان تهران را نیز بر عهده دارد.

شهریاری در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد

حجت الاسلام حمید شهریاری معاون فناوری اطلاعات قوه قضاییه با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور به عنوان نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

حجت الاسلام صدیقی کاندیدای انتخابات خبرگان شد

آخرین روز ثبت نام در انتخابات خبرگان/ زاکانی داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شددر آخرین روز ثبت‌نام از کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، نماینده حجت الاسلام کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران با حضور در ستاد انتخابات کشور به نمایندگی از وی در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.

حجت الاسلام صدیقی از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کرد.
حاشیه نگاری از هفتمین روز ثبت نام خبرگان و پنجمین روز نام‌نویسی داوطلبان مجلس

پای «۹۰» به ستاد انتخابات هم باز شد

آخرین روز انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و پنجمین روز دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود.

*حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس که برای ثبت نام در انتخابات مجلس به ستاد انتخابات کشور آمده بود در بخشی از اظهاراتش در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یک سال و نیم است پرونده فساد در فوتبال در دست من است ولی فردوسی پور یک بار هم از ما در اینباره دعوتی نکرد، آقای فردوسی پور موضوع پایان خدمت های جعلی را زمانی که قرار بود ما درباره آن صحبت کنیم کلاً از برنامه آن قسمت ۹۰ حذف کرد.

*یکی از داوطلبان امروز با ماسک به ستاد انتخابات کشور آمده بود و از آلودگی هوا و وضع محیط زیست به شدت گله مند بود و می گفت این سازمان متولی ندارد، مدرسه ها تعطیل می شوند و سازمان محیط زیست هیج اقدامی نمی کند.

*امروز که داوطلبان بسیاری برای حضور در انتخابات مجلس حضور یافته بودند شلوغی صف انتظار بیش از روزهای گذشته بود و چند نفر از داوطلبان تا وقتی نوبت به آنها برسد روی صندلی خوابیده بودند!

*حضور در انتخابات مجلس با لباس محلی؛ امروز چند نفر از داولبانی که برای ثبت نام به محل وزارت کشور آمده بودند با لباس های محلی بودند که یکی از سوژه های امروز عکاسان بودند.

*درحالی که طی روزهای گذشته افرادی متعلق به برخی جریان های سیاسی حضور خود را بیشتر شبیه کارناوال تبلیغاتی کرده بودند و امروز نیز شاهد چنین اقداماتی بودیم اما برخی چهره های شاخص همچون غلامعلی حداد عادل و علیرضا زاکانی به دور از هرگونه شائبه تبلیغاتی با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کردند.

*حجت الاسلام سعید جلیلی نیز از داوطلبانی بود که برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به ستاد انتخابات کشور آمده بود که البته قبل از اینکه در جمع خبرنگاران حاضر شود تشابه اسمی اش موجب تشکیک در حضور سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

*خانم جوانی هم که برای ثبت نام در انتخابات مجلس به ستاد انتخابات کشور آمده بود در پاسخ به این سوال که هدفش از ثبت نام چه بوده است، گفت: میخواستم یک تجربه جدید داشته باشم!

* محمدحسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور نیز در جمع خبرنگاران گفت: تا ساعت ۱۶ امروز ۵۵۷۴ نفر در انتخابات مجلس و ۷۳۱ نفر در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کرده اند.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا