فناپ اپراتور سلامت هوشمند شد

به گزارش خبرنگار موبنا، این توافق‌نامه که اخیرا میان فناپ و آوای فناوری اطلاعات سلامت به عنوان بازوی ICT وزارت بهداشت امضا شده، موضوع تولید و بهره‌برداری از راهکار جامع و یکپارچه بیمارستان هوشمند را به صورت مشترک در دستور کار قرار داده است. سرمایه‌گذاری و مشارکت در طراحی، معماری، پیاده‌سازی، استقرار، بهره‌برداری، پشتیبانی و …

به گزارش خبرنگار موبنا، این توافق‌نامه که اخیرا میان فناپ و آوای فناوری اطلاعات سلامت به عنوان بازوی ICT وزارت بهداشت امضا شده، موضوع تولید و بهره‌برداری از راهکار جامع و یکپارچه بیمارستان هوشمند را به صورت مشترک در دستور کار قرار داده است.
سرمایه‌گذاری و مشارکت در طراحی، معماری، پیاده‌سازی، استقرار، بهره‌برداری، پشتیبانی و توسعه راهکار جامع و یکپارچه بیمارستان هوشمند و ابر درمان (سلامت) جزو مفاد این توافق‌نامه است.
فناپ با امضای این توافق‌نامه به نوعی یکی از اپراتورهای سلامت هوشمند در کشور محسوب می‌شود.
سعید مارکلایی،‌ مدیر واحد سلامت هوشمند فناپ با تاکید بر اینکه راهکار بیمارستان هوشمند، به عنوان یک محصول به فروش نخواهد رفت، گفت: ما به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خدمات ارائه می‌دهیم و به ازای فروش آنها کارمزد می‌گیریم.
برمبنای توافق صورت گرفته، شرکت‌های فناپ و آوا متعهد شدند که به ۲۰ هزار تخت بیمارستانی خدمات بدهند و راهکار بیمارستان هوشمند را پیاده‌سازی کنند.
مارکلایی برآورد می‌کند که دست‌کم بین سه تا پنج سال آینده، راهکار جامع بیمارستان هوشمند برای ۲۰ هزار تخت به اجرا درمی‌آید، اما از سال آینده برخی‌ از خدمات در طرح آزمایشی قابل ارائه خواهد بود.
بیمارستان شریعتی به عنوان پایلوت مطالعه فرآیندها برای معماری این طرح انتخاب شده است.
این بیمارستان بیش از ۶۰۰ تخت بیمارستانی دارد. فناپ و آوای فناوری اطلاعات سلامت هم‌اکنون در فاز مطالعاتی قرار دارند و با بررسی وضعیت موجود این بیمارستان،‌ نیازمندی‌ها برای دستیابی به وضعیت مطلوب را پیش‌بینی خواهند کرد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا