کاش سید حسن خمینی کاندیدا نمی شد

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیرجند با بیان اینکه اسلام ناب محمدی نتیجه مهم اصول‌گرایی است، افزود: ما به دنبال اسلامی هستیم که تحول‌آفرین باشد و بتواند شرایط زمان را درک و به جامعه منتقل کند. ابراهیمی با بیان اینکه تا کنون هیچ مشکلی در اصل وحدت اصول‌گرایی وجود نداشته …

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیرجند با بیان اینکه اسلام ناب محمدی نتیجه مهم اصول‌گرایی است، افزود: ما به دنبال اسلامی هستیم که تحول‌آفرین باشد و بتواند شرایط زمان را درک و به جامعه منتقل کند.

ابراهیمی با بیان اینکه تا کنون هیچ مشکلی در اصل وحدت اصول‌گرایی وجود نداشته است، افزود: آقای لاریجانی، قالیباف و ولایتی در حال حاضر در متن اصول‌گرایی هستند.

وی افزود: در کل جریانات اصول‌گرایی هنوز کسی به‌صورت تک‌تک اعلام موضع نکرده و بنابر این است که سخن گو مصوبات شورا به اطلاع مردم برساند و نیاز به اعلام تک‌تک شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان نیست.

وی با بیان اینکه هنوز در جمع شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان کاندیدایی به صحنه نیامده است، تصریح کرد: تنها کاندیدای جامعه روحانیت مبارز برای مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان جنوبی آیت‌الله رئیسی است.

وی ضمن اشاره به اینکه هنوز تصمیمی برای کاندیداتوری خبرگان و مجلس شورای اسلامی نگرفته‌ام، افزود: در استان خراسان جنوبی تصمیمی در معرفی کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه استان‌ها نیاز به ورود و دخالت ندارند، گفت: در استان های کشور تفاهم نزدیک است و نیاز به دخالت ندارند.

وی ضمن اشاره به کاندیدا شدن سید حسن خمینی، افزود: نظر من قبل از کاندیدا شدن ایشان این بود که برای حفظ طیف امام خمینی (ره) بهتر است که کاندید نشوند و به دنبال یک حرکت اثرگذار و جزو ذخایر جامعه باشند.

ابراهیمی با بیان اینکه ورود به جریانات سیاسی خواسته یا ناخواسته ایجاد رقابت می‌کند، گفت: گرچه مجلس خبرگان یک جایگاه معنوی است و افراد فرهیخته در آن جای دارند اما اگر رقابت به تعرض حیثیت افراد بکشد مناسب با بیت امام خمینی (ره) نیست.

وی با اشاره به اینکه هنوز کسی در شورای نگهبان ایمن و مصون نیست، افزود: اگر چنانچه شرایط لازم برای شورای نگهبان احراز شود بین اصلاح‌طلب و اصول‌گرا تفاوتی نمی‌گذارند.

وی افزود: حساسیت شورای نگهبان در مورد فتنه سال ۸۸ بسیار زیاد است و اگر محرز شود کسی به هر نحوی در فتنه سال ۸۸ حضور و دخالت داشته است رد خواهد شد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا