وضعیت پرونده مرتضوی و احمدی‌نژاد

محسن افتخاری در خصوص پرونده سعید مرتضوی گفت: در رابطه با موضوع کهریزک و بخشی از پرونده تأمین اجتماعی احکامی جداگانه صادر شد، اما دادستانی به قرار صادره در پرونده کهریزک و مرتضوی به حکم تأمین اجتماعی اعتراض کردند. وی افزود: پس از اعتراض به آرای صادره، هر دو پرونده جهت رسیدگی مجدد به دیوان …

محسن افتخاری در خصوص پرونده سعید مرتضوی گفت: در رابطه با موضوع کهریزک و بخشی از پرونده تأمین اجتماعی احکامی جداگانه صادر شد، اما دادستانی به قرار صادره در پرونده کهریزک و مرتضوی به حکم تأمین اجتماعی اعتراض کردند.

وی افزود: پس از اعتراض به آرای صادره، هر دو پرونده جهت رسیدگی مجدد به دیوان عالی کشور ارجاع شد.

رئیس دادگاه کیفری شماره یک در خصوص بخش دوم پرونده تأمین اجتماعی گفت: این بخش از پرونده به دادگاه کیفری (۱) نیامده است.

افتخاری همچنین در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده احمدی نژاد گفت: در این پرونده هنوز اتفاق تازه‌ای نیفتاده است.

نوشته های مشابه

گفتنی است، بخشی از پرونده تأمین اجتماعی به همراه شکایت روح‌الامینی اولیای دم یکی از فوت‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک در شعبه نهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی کشکولی مورد رسیدگی قرار گرفت. پس از برگزاری هفت جلسه، رسیدگی قاضی کشکولی به این پرونده پایان یافت و شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران، مرتضوی را در ارتباط با شکایت اولیای دم مرحوم روح‌الامینی به اتهام معاونت در قتل عمدی و آن بخش از حکم پرونده قضات کهریزک که نقض شده بود، تبرئه کرد.

دادگاه همچنین در ارتباط با پرونده تأمین اجتماعی، مرتضوی را به یک سال حبس که شش ماه آن تعلیقی است و رد مال به مبلغ ۴۶ میلیون تومان محکوم کرد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا