۶۸۴ ترابایت اطلاعات اینترنتی در معرض خطر سرقت

به گزارش موبنا، این پایگاه‌های داده که دسترسی عمومی مردم به اینترنت بی‌سیم را فراهم می‌کنند در مجموع ۶۸۴.۸ ترابایت اطلاعات را در خود داده‌اند که همه داده‌های مذکور در معرض سرقت قرار دارند. این گزارش نتیجه اسکن‌های دقیق «جان ماترلی» بنیانگذار موتور جست‌وجوی Shodan است که طی چند روز گذشته شبکه اینترنت را به …

به گزارش موبنا، این پایگاه‌های داده که دسترسی عمومی مردم به اینترنت بی‌سیم را فراهم می‌کنند در مجموع ۶۸۴.۸ ترابایت اطلاعات را در خود داده‌اند که همه داده‌های مذکور در معرض سرقت قرار دارند.

این گزارش نتیجه اسکن‌های دقیق «جان ماترلی» بنیانگذار موتور جست‌وجوی Shodan است که طی چند روز گذشته شبکه اینترنت را به دقت مورد بررسی قرار داد و دستگاه‌های متصل به اینترنت را هم تحلیل کرد.

ماترلی این پیام هشدار دهنده را منتشر کرد و نخستین بار در ژوئیه امسال گذشت حجم گسترده‌ای از داده‌های مبتنی بر اینترنت در معرض خطر سرقت قرار گرفته‌اند.

او در ماه ژوئیه برای نخستین بار گفت ۳۰ هزار پایگاه داده ناامن MongoDB توسط کاربران جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که داده‌های آنها را تهدید می‌کنند.

ماترلی برای به دست آوردن این نتایج حساب کاربری بیش از ۲۵ میلیون فرد در ابزارها و خدمات مختلف را بررسی کرد و توضیح داد که بخش اعظم آنها در معرض خطر جدی قرار دارند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا