دخالت دلایل سیاسی و مذهبی در حذف فیلم مجیدی از اسکار

به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۹ آذر در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که در محل پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به یکی از خبرنگاران که نظر وی را در مورد حذف فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» …

به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۹ آذر در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که در محل پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به یکی از خبرنگاران که نظر وی را در مورد حذف فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» از مراسم اسکار جویا شد، گفت: من نمی‌دانم دلایلی که برای حذف این فیلم ارایه شده چیست. به هرحال تعدادی از فیلم‌ها را انتخاب کرده‌اند و تعدادی را هم انتخاب نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: البته این امر سابقه‌دار است و در گذشته هم اینگونه بوده و در برخی از فستیوال ها و مراسم اهدا جوایز از جمله اسکار عوامل سیاسی، خیلی دخیل بوده است. حتی در برخی دیگر از جشنواره‌ها شاهد هستیم برخی آثار یک مرتبه مورد تقدیر قرار گرفته و به آنها جایزه می‌دهند، آثاری که اصلاً شایسته این جایزه نیستند اما به دلایل سیاسی یک فیلم را انتخاب می‌کنند و مورد تقدیر قرار می دهند. احتمال می‌دهم که برخی دلایل سیاسی و مذهبی در انتخاب نشدن فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» نیز دخیل بوده است. به هر حال باید کمی زمان بگذرد تا ببینیم چه دلایلی پشت پرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه برنامه ای برای بازگشت بهرام بیضایی به وطن و فعالیت وی در ایران وجود دارد یا خیر، عنوان کرد: بارها این سوال را از من پرسیده‌اند و یک سوال تکراری است و من نمی‌خواهم وارد این حوزه شوم.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا