مجموع اعتبارات امسال آذربایجان غربی پنج هزار و ۵۰۰میلیارد ریال است

ناصر حضرتی روز شنبه در حاشیه بازدید از برخی طرحهای نیمه تمام عمرانی شهرستان سلماس به خبرنگار ایرنا گفت: این اعتبارات برای تکمیل و احداث دو هزار و ۲۰۰ طرح عمرانی هزینه می شود. وی با اعلام اینکه مراحل مربوط به مبادله موافقت نامه ها در این طرحها صورت گرفته است، افزود: با تخصیص اعتبار …

ناصر حضرتی روز شنبه در حاشیه بازدید از برخی طرحهای نیمه تمام عمرانی شهرستان سلماس به خبرنگار ایرنا گفت: این اعتبارات برای تکمیل و احداث دو هزار و ۲۰۰ طرح عمرانی هزینه می شود.
وی با اعلام اینکه مراحل مربوط به مبادله موافقت نامه ها در این طرحها صورت گرفته است، افزود: با تخصیص اعتبار مناسب تا پایان سال، شاهد رونق فضای عمران و آبادانی آذربایجان غربی خواهیم بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی همچنین بیان کرد: میزان درآمد سالانه استان در حدود هفت هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است که به صورت تقریبی به همین میزان نیز بودجه عمرانی استانی وجود دارد که در صورت مدیریت هزینه و درآمد استانی می توان این بخش را مدیریت کرد.
حضرتی اظهار کرد: نکته مهم در این بخش، اعتبارات هزینه ای استانی است که به صورت ملی تامین می شود و نمی توان با درآمدهای استانی در این راستا اقدامی انجام داد.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی هم اکنون در بخش های مختلف شاخص های توسعه ای، در رده پایینی قرار دارد و باید از اعتبارات کشوری به صورت تبعیض مثبت استفاده کند.
حضرتی با اشاره به کاهش اعتبارات تخصیصی به استان در دولت گذشته به ۳۰ درصد و حتی کمتر از آن ادامه داد: در سال گذشته با تمهیدات اندیشیده شده برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته، میزان اعتبار تخصیصی به حدود ۷۵ درصد رسید که نقطه قوتی برای اجرای طرح های عمرانی به شمار می رفت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جریان سفر به شهرستان سلماس از چند طرح عمرانی نیمه تمام از جمله بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی، سد دیرعلی، ورزشگاه پنج هزار نفری و نیز ساختمان جدید ندامتگاه بازدید و برای تکمیل این طرحها با همکاری مسئولان ستادی استان و شهرستان قول مساعد داد.
شهرستان سلماس با داشتن ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است.
منبع: ایرنا
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا