تجمع لبناني ها در برابر سفارت نيجريه در بيروت

گروهی از لبنانی ها از طوایف مختلف در برابر سفارت نیجریه در بیروت تجمع کرده و خواستار محاکمه عاملان جنایت در زاریا شدند. شبکه المنار گزارش داد: گروهی از لبنانی ها از طوایف مختلف این کشور در برابر سفارت نیجریه در بیروت تجمع کردند تا تعرض ارتش نیجریه به پیروان جنبش اسلامی در شهر زاریا …

گروهی از لبنانی ها از طوایف مختلف در برابر سفارت نیجریه در بیروت تجمع کرده و خواستار محاکمه عاملان جنایت در زاریا شدند.
شبکه المنار گزارش داد: گروهی از لبنانی ها از طوایف مختلف این کشور در برابر سفارت نیجریه در بیروت تجمع کردند تا تعرض ارتش نیجریه به پیروان جنبش اسلامی در شهر زاریا را محکوم کنند. شرکت کنندگان که به رغم هوای سرد در این تجمع شرکت کرده بودند، این جنایت را کشتاری دسته جمعی عنوان کردند.
شیخ محمد علی المقداد نماینده شورای عالی اسلامی شیعیان لبنان گفت: در اینجا جمع شده ایم تا همبستگی و همدردی خود را با برداران مسلمان و مومن نیجریه که با این فاجعه و مصیبت بزرگ روبرو شدند اعلام کنیم.
بسام الهاشم، یکی از رهبران حزب آزاد ملی لبنان هم با محکوم کردن این جنایت از کشورهای غربی مدعی حمایت از حقوق بشر و آزادی که با ادعای دموکراسی کشورهای خاورمیانه را ویران کرده اند، خواست در برابر این حادثه موضعگیری کنند.
شیخ زهیر جعید دبیر تجمع علمای مسلمان لبنان هم که از سخنرانان این تجمع بود گفت: در هر اتفاق تلخ در کشورهای عرب و آفریقایی و سراسر دنیا که توطئه ای ضد ادیان و مذاهب و برای فتنه انگیزی میان اهل سنت و شیعیان است باید به دنبال رد پای آمریکا و اسراییل باشیم.
المنار ادامه داد: تجمع کنندگان لبنانی که به دعوت کمیته همبستگی با ملت مظلوم نیجریه در برابر سفارت این کشور حضور یافته بودند، با در دست گرفتن تصاویر شیخ علامه الزکزاکی دبیر کل جبنش اسلامی نیجریه، خواستار آزادی وی و بازداشت شدگان دیگر شدند. آنها از دولت نیجریه خواستند در مورد این حادثه تحقیق کند و مسایل پشت پرده را فاش ساخته و عاملان این جنایت را شناسایی و محاکمه کند.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا