مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های خوزستان:وحدت حوزه و دانشگاه لازمه جامعه اسلامی است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) با بیان اینکه دین بزرگترین مشوق علم و دانش است و پیامبران مشوق علم و علما بودند افزود:خط جدایی بین حوزه و دانشگاه توطئه شیطانی غرب بود تا دل های علما و بزرگان …

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) با بیان اینکه دین بزرگترین مشوق علم و دانش است و پیامبران مشوق علم و علما بودند افزود:خط جدایی بین حوزه و دانشگاه توطئه شیطانی غرب بود تا دل های علما و بزرگان را از هم دور کند.
وی افزود: امام بزرگوار از همان دهه ۴۰ خطر این تفرقه را تذکر داده و فرمودند که اقشار مردم باید با هم متحد باشند و در این راستا وحدت حوزه و دانشگاه یک امر تعیین کننده است.
شفیعی گفت:جامعه اسلامی بدون حوزه شکل نمی گیرد کما اینکه در عرصه علم نیز جامعه به دانشگاه نیاز دارد چرا که نظام اسلامی متولی سعادت ، نجات و رشد دین و دنیای مردم است لذا نظام اسلامی برای رسیدن به این اهداف به حوزه و دانشگاه نیاز دارد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان ادامه داد:امروز به لطف خدا پیشرفت های علمی دانشمندان ما مورد تصدیق دوست و دشمن قرار گرفته است و جمهوری اسلامی ایران مهد هزاران عالم و دانشمند در حوزه های مختلف است.
وی یادآور شد: حوزه های علمیه ما پاسخگوی بسیاری از پیچیدگی هایی هستند که در گذشته مطرح نبودند و امروز نسل و جریانی از دانشمندان و دانش پژوهان برای اعتلای جمهوری اسلامی تلاش می کنند.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا